  • 21. Data: 2017-01-10 19:16:23
    Temat: Re: LED z przyjemnym światłem
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.01.2017 o 08:33, Uzytkownik pisze:

    > Światło o temperaturze 4000-5000K jest najbardziej zbliżone do światła
    > słonecznego - jest to barwa neutralna.
    Do domu IMO nadają się tylko barwy ciepłe. Homo sapiens tak ma
    przystosowany zmysł wzroku, że jak jest jasno, to mu pasuje 4-5 tys. K
    ale jak jest ciemno, to zdecydowanie mniej. Zapewne ma to związek z
    oświetleniem jaskiń za pomocą ognisk ;-)

    Jacek
    PS
    z tych LEDów, jakie mam w domu najbardziej podoba mi się barwa lampek
    Samsunga z trzonkiem MR16. 310 lm, 2700 K. Tu opis:
    https://www.morele.net/samsung-zarowka-led-gu5-3-mr1
    6-5w-12v-310lm-ciepla-biala-si-m8w06sad0eu-581424/

  • 22. Data: 2017-01-10 21:56:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Szkoda, że producenci latarek ledowych o tym nie wiedzą ;-))

    -----

  • 23. Data: 2017-01-10 23:03:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2017 o 16:17, Maciek pisze:

    > Wygrywasz konkurs na nerda :) Ja na razie rozważałem tylko układ diod R,G,
    > i B za kondensorem z powiększalnika :))

    nie wiem o co Ci chodzi. ja mam całe mieszkanie w diodach, żarówka
    jeszcze mi została w lodówce, ale diody mam za 25zł za 5m. więc raczej
    tanie. ale nikt z gości, znajomych, ksiądz po kolędzie nikt nie marudził
    ze kolor nie teges.
    ToMasz

  • 24. Data: 2017-01-10 23:31:50
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "zhbick" <n...@p...tu> napisał
    > jeśli ktoś ma watomierz to może sprawdzić ile faktycznie ciągnie te
    > rzekome 3W.

    Kilka dni temu kupiłem w Leroy Merlin kilka żarówek firmy "Lexman" LED 10 W
    950 Lumen
    3000 K, IRC=80, każda w cenie 5zł z groszami.
    Swiecą bardzo silnie i mają przyjemny ciepły kolor.
    Mam też watomierz z tegoż Supermarketu ale on dla tej żarówki pokazuje 0
    Amper i 0 Wat.
    Jego zakres nie obejmuje tak małych mocy a nie wiem gdzie można kupić inny
    bardziej czuły.
    --
    Tomasz

  • 25. Data: 2017-01-10 23:37:44
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "zhbick" <n...@p...tu> napisał
    jeśli ktoś ma watomierz to może sprawdzić ile faktycznie ciągnie te rzekome
    3W.

    Najmocniej przepraszam, w poprzednim poście pisałem że mój watomierz niczego
    nie zmierzył.
    Okazało się że tą lampkę nie tam podłaczyłem.
    Watomierz mierzy jednak takie male wartosci i dla żarówki
    o której pisałem (10W) pokazuje 10,1 Wata, czyli nie jest tak źle.
    --
    Tomasz

  • 26. Data: 2017-01-11 00:40:36
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czołem,
    >
    > Szukam "żarówek" LED z o przyjemnej barwie światła.
    > Czy jest coś, co dobrze imituje ciepłe, żółtawe światło tradycyjnej
    > żarówki
    > z żarnikiem wolframowym?
    > To, co przeglądałem - kilka marek, średnia półka cenowa, e27 po jakieś 15
    > zł - mimo deklarowanej temp. 2700K daje lekko siny odcień skóry.

    W moim odczuciu najlepiej pod względem odwzorowania barw wypadają OSRAM, tuz
    za nim Philips, potem Piła. Do przyjęcia są też castoramowe ledówki Diall.
    Ale tu już jest większy rozrzut barwy pomiędzy seriami. Odpowiedniki 60W
    mogą mieć zauważalnie inną barwę niż 75W lub 100W.

    Jednak nawet najlepsze ledówki trochę zmieniają kolory przedmiotów w
    porównaniu z tradycyjną żarówką.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2017-01-11 09:53:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Z Lidla pokazuje nawet ułamki wata (sprawdzam nim m.in. zasilacze impulsowe w
    spoczynku).

    -----

  • 28. Data: 2017-01-11 09:57:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jak reagują neonówki pod wyłącznikami klawiszowymi?

    Mam świetlówki e27.
    Osram: neonówki świecą, Philips: neonówki nie świecą (to bywa kłopot, bo chcę, żeby
    wyłączniki świeciły) i taka sytuacja z tymi dwoma produktami utrzymuje się od lat.

  • 29. Data: 2017-01-11 13:26:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > Osram: neonówki świecą, Philips: neonówki nie świecą (to bywa kłopot, bo
    > chcę, żeby wyłączniki świeciły) i taka sytuacja z tymi dwoma produktami

    Nie wiem. Nie mam podświetlanych włączników.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2017-01-11 23:19:59
    Temat: LED z przyjemnym światłem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalezy Ci na kosztach uzywania czy na dobrym swietle? Jak na swietle to jest kilka
    serii swietlowek, w tym sa kompktowe z typowym zarowkowym gwintem. Z piec barw i RA
    powyzej 95. W fotografi sa uzywane.