  • 1. Data: 2017-01-09 08:04:24
    Temat: woda na pietrze dlugo sie nagrzewa
    Od: maniek <m...@o...eu>

    witam, mam dom 2 kondygnacyjny, ogrzewanie gazowe i mam problem z dlugo
    nagrzewajaca sie woda na pietrze, woda sie nagrzewa po ok 20-30
    sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic
    zeby woda sie szybciej nagrzewala ?

  • 2. Data: 2017-01-09 09:07:38
    Temat: Re: woda na pietrze dlugo sie nagrzewa
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 9, 2017 at 8:04:27 AM UTC+1, maniek wrote:
    > co zrobic zeby woda sie szybciej nagrzewala ?

    Sprawdzic jak wyglada instalacja. Troche malo danych...
    Domyslam sie, ze kociol jest na dole (w piwnicy?).Problem zapewne jest w braku
    cyrkulacji CWU. Tylko
    1. czy instalacja jest zrobiona z cyrkulacja
    2. jesli tak, to moze pompa cyrkulacyjna padla, nie jest ustawiona poprawnie w
    sterowniku?
    itp...

    Najlepiej spytac na poczatek developera/poprzedniego wlasciciela...

    WS

  • 3. Data: 2017-01-09 09:38:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    maniek pisze tak:

> [...]
    > 20-30 sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno.
    > co zrobic zeby woda sie szybciej nagrzewala ?

    Trzeba sprawdzić czy pompa cyrkulacji naprawdę pompuje czy tylko świeci
    się i szumi. Fitry na cyrkulacji sprawdzić czy czyste.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2017-01-09 09:42:15
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 09:38, PiteR pisze:

    > Trzeba sprawdzić czy pompa cyrkulacji naprawdę pompuje czy tylko świeci
    > się i szumi. Fitry na cyrkulacji sprawdzić czy czyste.

    Obstawiam, że najzwyczajniej żadnej cyrkulacji nie ma. Jak, śmiem
    twierdzić, w większości, zwłaszcza starszych domów...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2017-01-09 10:14:44
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    Faktycznie, za mało danych.Ale przypuszczam, że bojler masz na dole, przy piecu?No to
    jak Ci woda w rurach wystygnie, to co jej zrobisz? Tyle czasu zabiera
    ciepłej wodzie dojście na piętro.
    Możesz sobie zrobić cyrkulację: od ostatniego odbioru łączysz rurę z bojlerem,
    dajesz w obwodzie pompkę i niech sie kręci!
    Wprawdzie jest to inwestycja oszczędna, ale wygodna.Szczególnie, gdy często się
    kąpiesz...
    Pozdro abomito

  • 6. Data: 2017-01-09 10:43:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    >Obstawiam, że najzwyczajniej żadnej cyrkulacji nie ma. Jak, śmiem
    >twierdzić, w większości, zwłaszcza starszych domów...

    egzaktli

  • 7. Data: 2017-01-09 10:49:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "maniek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic zeby woda sie

    Woda się ogrzewa nie na piętrze tylko w kotłowni (czy co tam masz), ale
    zanim dotrze do punktu jej poboru (np. na piętrze) trzeba pozbyć się z rur
    "starej" nieogrzanej wody (w rurach woda się magicznie nie ogrzeje, ciepła
    jest tylko ta która kocioł dopiero dostarczy do rur), wiec im dalej od kotła
    tym dłużej czekasz. A jak już ją dostaniesz ciepłą, w momencie zakręcenia
    kurka, zaczyna się się stygnięcie w rurach wody dopiero co ogrzanej.

    Chyba, że nasz cyrkulacje.

  • 8. Data: 2017-01-09 11:46:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 08:04, maniek pisze:
> [...]
    > nagrzewajaca sie woda na pietrze, woda sie nagrzewa po ok 20-30
    > sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic

    Z ciekawości... przeprowadziłeś się z bloku, prawda? :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 9. Data: 2017-01-09 12:18:45
    Od: maniek <m...@o...eu>

    a da sie zamontowac ta cyrkulacje ?

  • 10. Data: 2017-01-09 12:29:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.01.2017 12:18, maniek wrote:
    > a da sie zamontowac ta cyrkulacje ?

    Jak nie masz rur to bez remontu nie da się.