  • 1. Data: 2017-01-07 18:32:22
    Temat: Czy w takim szalenstwie z ocieplaniem jest metoda
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kaminica sciana za ktora sa nieogrzewane pomieszcze jest dluga na prawie 12 metrow.
    Czesc to klatka a czesc cos w rodzaju pomieszczenia gospodarczego. Jak by ta sciane
    od srodka potraktowac dwu centymetrowym styropianem a na to siatka i jakis tynk.
    Szacuje ze przez ta sciane przy takich temperaturach jak sa teraz uciekac moze pod
    1,5kWh. Niby niewiele i przez krotki okres czasu ale trzeba 1,5kWh na drugie pietro
    przyniesc.

  • 2. Data: 2017-01-07 19:00:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zamiast 2cm styro kleić to poszukaj tapety ze styropianem W rolkach Są takie. kiedyś
    widziałem. Robota prostsza jak styro i klej.tylko źe one chyba 2 cm nie miały
    grubości a trochę mniej. Ale.odpada babranina z klejem, klawisz tapetę, farba i
    gotowe

  • 3. Data: 2017-01-07 19:43:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem ze sa. Tapeta troche na wyrost to nazwali. Myk w tym ze one sa i na dodatek
    tanie. Ale nigdzie ich nie ma. Nie ma ich w marketach budowlanych. Obok mam duzy
    sklep z tapetami i pani rybke zrobila jak spytalem. Jak czegos co jest ale nie mozna
    tego kupic w sklepie za rogiem to tego nie ma. A styropian jest w sklepie za rogiem,
    klej siatka i tynk tez. Siatki i tynku mam na prawie cala ta sciane. Tapeta
    ocieplajaca ma dwie grubosci jedna to chyba 5 mm a grubsza 7mm. Jak widzisz
    zdoktodyzowalem sie wczesniej. 7 mm to sporo mniej niz bym chcial dac.

  • 4. Data: 2017-01-08 00:31:05
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 18:32:23 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    1,5kWh. Niby niewiele i przez krotki okres czasu ale trzeba 1,5kWh na drugie pietro

    Jest metoda i nie jest to takie gupie.

    Sam mialem pare lat ocieplona kuchnie styro na stropie (dwie warstwy po 4cm,
    kladzione na zakladke).
    Po 3-4 latach jak zdejmowałem styro to tam grzyba nie bylo.

    Nie widze sensu w kladzeniu 2cm styro. Ta sciana i tak sie wyziebi i i tak bedzie
    miała temperature punktu rosy tak czy siak.

    Ale ile klasc to nie powiem bo nie wiem.
    Trza by sie zdoktoryzować z takiego tematu.

    Sprobuj sobie sciagnac program kisan ozc. Tam można modelować sciany i chyba jest
    moduł do obliczeń temperatury przegrody.

  • 5. Data: 2017-01-08 01:06:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na zewnatrz 2 centymetry jest bez sensu. Ale od srodka moze miec sens. Jak mi pan
    robil ekran do projetora to przykleilismy na pianke trzy plyty gipsowe do sciany.
    Wczoraj przecieralem ekran zeby sprawdzic czy sie nie zakurzyl. Ekran odstaje od
    sciany o jakies cztery centymetry i powierzchnia byla zdecydowanie cieplejsza od
    sciany. To sprawdzilem jak szybko ucieka cieplo. Metoda jest prosta. Mierzy sie
    temperature obiektu ale po odcieciu ciepla jakie dostaje od strony cieplejszej.
    Wystarczy kawalek styropianu i termometr z czujnikiem na przewodzie. No i wyszlo ze
    po dwoch godzinach temperatura plyty ustabilizowala sie na szesnastu stopniach.
    Temperatura sciany ustabilizowala sie po czterech godzinach na dwunastu stopniach.
    Jak w zeszlym roku sprawdzalem w ten sposob ocieplony na bogato sufit to po
    kilkunastu godzinach mial 19 stopni.

  • 6. Data: 2017-01-08 13:26:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 00:31:06 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    > Sprobuj sobie sciagnac program kisan ozc. Tam można modelować sciany i chyba jest
    moduł do obliczeń temperatury przegrody.

    wprowadzanie danych to jakas pomylka - ze dwa razy podchodzilem do tematu i
    odpuscilem

    b.

  • 7. Data: 2017-01-08 13:29:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    1,5kWh. Niby niewiele i przez krotki okres czasu ale trzeba 1,5kWh na drugie pietro

    daj tyle ile zmiescisz, ale nawet 2cm troche pomoze. Moze daloby rade od obu stron
    ocieplic?

    b.

  • 8. Data: 2017-01-08 14:17:44
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 13:26:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    moduł do obliczeń temperatury przegrody.

    > wprowadzanie danych to jakas pomylka - ze dwa razy podchodzilem do tematu i

    Nie wiem w jakiej wersji działałeś ale ja mialem jakaś wersje sprzed chyba 10 lat.

    I tam było dosyć sensownie zrobione modelowanie bo najpierw przegrody sie
    definiowało, potem costam i na koncu z tych uprzendich caly budynek. Ale nie do końca
    ogarniałem :)

    I zrobilem prosto:
    Zdefiniowałem sobie dwie przegrody, jedna nieocieplona, druga ocieplona.
    I zrobilem dwa prostopadłoscienne "budynki" bez okien z powierzchnią odpowiadającą
    stanowi faktycznemu.

    I porównałem raporty.

    Pewnie błąd jaki wyszedł to nie więcej jak 15%. Mi wystarczylo.

    Ale pewnie teraz jakaś nowsza wersja więc jest inaczej...

  • 9. Data: 2017-01-08 14:21:29
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 13:29:16 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    pietro przyniesc.

    > daj tyle ile zmiescisz, ale nawet 2cm troche pomoze. Moze daloby rade od obu stron

    To pewnie nie kwestia ile sie zmiesci bo na upartergo można dac 10 cm bo trudno sobie
    wyobrazić powmieszczenie które stanie sie widocznie niepraktyczne po takim odjęciu
    rozmiaru.
    Tu problemem jest to że aktualnie tamte pomieszczenia nie przemarzają bo ta sciana je
    grzeje. Jak sie ją ociepli to sciana zacznie przemarzać i wilgoć w nia wlezie. A
    wilgoć po jakims czasie sprawi że ta sciana zacznie przewodzić więcej ciepła i
    częsciowo po ociepleniu efekt oszczednosci sie straci a sama sciana zacznie sie
    degenerować.

    O grzybie nie wspominam bo to najmniejszy problem w takim wypadku (długofalowo).

  • 10. Data: 2017-01-08 14:27:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 13:26:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > wprowadzanie danych to jakas pomylka - ze dwa razy podchodzilem do tematu
    >i odpuscilem

    Do liczenia punktu rosy to jest lepsze:

    http://www.programopedia.pl/p368-termika/

    L.