  • 1. Data: 2017-01-05 12:14:49
    Temat: Przeciągnięcie kabla nad sufitem podwieszanym
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Chcę zamienić jedną istniejącą lampę wiszącą nad dwie, w odległości 30 cm
    od lokalizacji tej pierwszej. DO tego muszę przeciagnąć kawałek kabla nad
    gotowym sufitem podwieszanym.

    (NL) -- 30 cm -- (SL) --- 30 cm -- (NL)

    Macie na to jakiś dobry patent, który nie wymaga wiercenia dziurska o
    średnicy ręki?
    Próby wsuwania kabla przez jeden otwór i wcelowania końcem w drugi na razie
    skończyły się fiaskiem.

    Pytanie dodatkowe. Stary kabel wychodzi z otworu, który na tym wspaniałym
    ascii-arcie zaznacyzłem SL (stara lampa). Jak bezpiecznie połączyć z tego
    miejsca kable do obu punktów NL? Zwykła złączka skręcana czy zaciskowa
    leżąca na suficie to chyba nienajlepszy pomysł...?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-01-05 13:28:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

> [...]
    > średnicy ręki?
    > Próby wsuwania kabla przez jeden otwór i wcelowania końcem w drugi na razie

    kabel od SL, drut zagiety od NL i łapiesz

> [...]
    > miejsca kable do obu punktów NL? Zwykła złączka skręcana czy zaciskowa
    > leżąca na suficie to chyba nienajlepszy pomysł...?

    WAGO

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2017-01-05 14:09:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2017 12:28:06 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > kabel od SL, drut zagiety od NL i łapiesz

    OK, próbuję dalej.

    > WAGO

    To są właśnie złączki, o jakich pisałem. Totot "gołe" - bez puszki - jest
    dostatecznie bezpieczne?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2017-01-05 15:02:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A żelazna kulka i mocny magnes?

    -----

  • 5. Data: 2017-01-05 15:07:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

    > OK, próbuję dalej.

    > To są właśnie złączki, o jakich pisałem. Totot "gołe" - bez puszki - jest
    > dostatecznie bezpieczne?

    a dlaczego nie? Kabel jest całkowicie schowany. no chyba, że ci się tam
    woda leje :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2017-01-05 20:32:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2017-01-05 o 12:14, Maciek pisze:
> [...]
    > średnicy ręki?
    > Próby wsuwania kabla przez jeden otwór i wcelowania końcem w drugi na razie

    Nie wierzę, że nie jesteś w stanie sztywnego przewodu 3x1,5 przeciągnąć
    do dziury 30cm obok. No po prostu nie jestem w stanie sobie tego
    wyobrazić, żeby można było mieć z tym aż taki problem, żeby pytać na
    grupie :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2017-01-05 21:03:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jeżeli po drodze jest ruszt, to faktycznie moze być kłopot.
    Tresowany chomik na szelkach ;-))

    -----

  • 8. Data: 2017-01-05 21:41:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Miedzynarodowa organizacja ochrony zwierzat zakazala przy produkcji olowkow
    przywiaywac grafitowe preciki do ogonkow kornikow. Nakazala uzywanie specjalnych
    szelek.

  • 9. Data: 2017-01-05 22:54:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.01.2017 o 12:14, Maciek pisze:
> [...]
    > od lokalizacji tej pierwszej. DO tego muszę przeciagnąć kawałek kabla nad

    W otwór NL wkładasz sztywny drut zagięty na końcu w haczyk.
    W otwór SL wkładasz przewód złożony na dwoje i starasz się go złapać
    haczykiem, jak się uda, to ciągniesz i masz.
    30 cm to nie jest dużo.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-01-06 10:24:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2017 20:32:38 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
    > do dziury 30cm obok. No po prostu nie jestem w stanie sobie tego
    > wyobrazić, żeby można było mieć z tym aż taki problem, żeby pytać na

    Oczywiście, że jestem. Tylko tak jak napisał kolega "polskie znaki", sa
    przeszkody w postaci profili, kabel się zaczepia, wygina itp. Jeden odcinek
    wczoraj przeciągnąłem, trafianie w dziurkę zajęło mi... godzinę :)
    A czasem ktoś wpadnie na tzw. patent, prosty a skuteczny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl