  • 21. Data: 2017-01-11 15:00:48
    Temat: Re: woda na pietrze dlugo sie nagrzewa
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 09.01.2017 08:04, maniek wrote:
    > witam, mam dom 2 kondygnacyjny, ogrzewanie gazowe i mam problem z dlugo
    > nagrzewajaca sie woda na pietrze, woda sie nagrzewa po ok 20-30
    > sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic
    > zeby woda sie szybciej nagrzewala ?

    Proponuje podłączyć ciepłą wodę pod sracz na 1p. Wizytę zaczynasz od
    kibelka i pewnie rączki już opłuczesz w ciepłej wodzie.

    Pozdrawiam.
    --
    GreDi

  • 22. Data: 2017-01-11 16:22:06
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bonum mane" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 10.01.2017 o 19:53, Mateusz Bogusz pisze:

    >Można zamontować perlatory. Wówczas zużycie wody będzie mniejsze i koszty
    >niższe.

    Dobre :-)

  • 23. Data: 2017-01-12 12:18:38
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 15:00:48 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Proponuje podłączyć ciepłą wodę pod sracz na 1p. Wizytę zaczynasz od
    > kibelka i pewnie rączki już opłuczesz w ciepłej wodzie.

    zanim spłuczka napełni, to już jesteś przy umywalce :)

    Co do rachunków i oszczędności - trzeba liczyć spuszczanie ogrzanej wody.

    Jest na muratorze jakiś wątek "cyrkulacja wór bez dna" ale nie czytałem bo cyrkulacji
    nie mam.

  • 24. Data: 2017-01-12 13:35:47
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?62606-Cyrk
    ulacja-CWU-W%C3%B3r-bez-dna

  • 25. Data: 2017-01-12 14:21:37
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 12.01.2017 13:35, Bonum mane wrote:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?62606-Cyrk
    ulacja-CWU-W%C3%B3r-bez-dna
    JA mam to tak rozwiązane...
    W alarm opart na centrale Integra. W Integra steruje mi kilkoma rzeczami
    (przekaźniki 230V). M.in podaje steruje gniazdkiem do którego mam
    podłączoną pompkę do cyrkulacji i teraz logika:
    - jeżeli czujka z pomieszczenia w którym jest kran zwróci "1" to załącz
    przekaźnik (gniazdko od cyrkulacji) na 7min.

    Działa tylko w tedy gdy jest potrzebna. Czasami gdy ktoś się głupio
    kręci po kuchni też działa. Ale na to już nic nie poradzę. :)

    Ważne że nie działa jak ni żywej duszy w domu czy wszyscy chrapią w
    poduszkę.
    --
    GreDi

  • 26. Data: 2017-01-12 18:25:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 21:29, Pete pisze:

    > Ciepło z cyrkulacji nie ucieka do ziemi - zostaje w ścianie. Więc tak
    > naprawdę zostaje koszt prądu do pompy.
    >
    > A spuszczenie 30l wody do ziemi spowoduje napełnienie zbiornika 30-oma
    > litrami wody o temp 4C. Więc nie wiem, co będzie więcej kosztowało.

    A skąd ta temperatura 4'C i skąd te 30 litrów?

    Czy u Ciebie sieć wodociągowa pociągnięta jest słupami telegraficznymi,
    a w domu woda rozprowadzona rurami kanalizacyjnymi? :)

  • 27. Data: 2017-01-12 18:47:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Można zamontować perlatory. Wówczas zużycie wody będzie mniejsze i
    > koszty niższe.

    Zapomniałeś MSPANC chyba dopisać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2017-01-12 19:31:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A spuszczenie 30l wody do ziemi

    Lej przez minutę wodę spod prysznica do wiaderka i napisz ile się nalało :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2017-01-12 22:55:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-12 o 18:25, Uzytkownik pisze:

    > A skąd ta temperatura 4'C

    Z ziemi. W zimie.

    i skąd te 30 litrów?

    Wejdż na piętro, podstaw wiadro/garnek/słoik pod kran, odkręć go i
    zacznij liczyć litry do czasy wypłynięcia ciepłej wody.

    > Czy u Ciebie sieć wodociągowa pociągnięta jest słupami telegraficznymi,
    > a w domu woda rozprowadzona rurami kanalizacyjnymi? :)

    U mnie nie. Ja mam cyrkulację :P
    Ale autor pisze o minucie zanim ciepła woda poleci.

    --
    Pete