eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieLinia kroplująca w ogrodzie - jakie rury pod ziemią? › Re: Linia kroplująca w ogrodzie - jakie rury pod ziemią?
  • Data: 2018-08-04 21:02:07
    Temat: Re: Linia kroplująca w ogrodzie - jakie rury pod ziemią?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .08.2018 o 17:37 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > zim się nie boję, tylko zsadzania przewodu bo jak to zrobi w nocy to
    > będę miał demolkę

    Na wyciskanych tak jak już pisałem robię instalację za elektrozaworami. W
    tych rurach masz przecież same dziury (bo mają podlewać rośliny) -
    raczej nie ma możliwości aby powstał jakiś skok ciśnienia i związane z nim
    ryzyko wysunięcia przewodu z kształtki.

    Ciśnienie w tych liniach jest przez max 30 min w ciągu doby (a zazwyczaj
    krócej).
    Trawniki podlewam 2 razy w ciągu doby: - raz około czwartej przez jakieś
    4-7 min (w zależności od sekcji i ilości zraszaczy) i drugi raz około 7 -
    przez 2-4min. Trawa zielona, wygląda bdb. Linie kroplujące mam w tujach -
    uruchamiam je co 3-5 dni na 20-30min. Mam też linie kroplujace z
    mikrozraszaczami (do podlewania różnych roślin poza tujami) - te
    uruchamiam 3 razy w ciągu doby przez 2-3 min. Na podlewanie w ciągu
    miesiąca zużywam 15-20 m3 wody - w zależności od pogody podnoszę lub
    obniżam procentowo czasy nastaw (sterownik ma taką funkcję).
    Jak zaczynałem podlewanie zużywałem 30m3 przy 3-4 sekcjach. Teraz mam
    działających 8 i tak jak pisałem dojdą jeszcze dwie. W kolejnym sezonie
    zmniejszę jeszcze zużycie - przy takich upałach (u mnie nie padało już 2
    tygodnie) mam zamiar zejść do 10-12 m3 na miesiąc - za wodę ogrodową (bez
    ścieków) płacę 2,65 zł/m3.

    TG