    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Liściasty! PV! szarówka i wydajność
    Date: Mon, 19 Nov 2018 18:37:00 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Jak przycebulisz na falowniku i panelach a instalację i montaż zrobisz
    > sam to wychodzi całkiem nieźle. Nie wiem ile kosztują teraz używki,
    > ale nowe klamoty tanieją i to widać.

    ok 16kpln za instalację 10kWp
    https://allegro.pl/panel-fotowoltaiczny-sloneczna-el
    ektrownia-10kw-i7654133395.html

    Cena wydaje się być całkiem spoko biorąc pod uwagę, że podobna to 36-46kpln
    np:
    https://allegro.pl/zestaw-10-kw-fotowoltaika-panele-
    sharp-275-fronius-i7260358399.html

    > Z papierów to SEP wystarczy. Nie wiem czy kontrolno-pomiarowy
    > musi być, ale trochę ludzi to ma i nie jest to problem.
    > Ja sam siebie wpisałem na papiór i podałem numer uprawnień i nikt
    > niczego nie chciał, nawet ksera tychże uprawnień ;P
    jakby sep wystarczył to bym w ogóle się nie przejmował. Cytuję z PGE:

    Budowa zarówno samej mikroinstalacji jak i instalacji łączącej
    mikroinstalację z siecią elektroenergetyczną może być wykonana jedynie
    przez osobą posiadającą właściwe uprawnienia:

    certyfikat wydany przez Urząd Dozoru Technicznego w zakresie
    instalowania: kotłów i pieców na biomasę, systemów fotowoltaicznych,
    słonecznych systemów grzewczych, pomp ciepła, płytkich systemów
    geotermalnych,
    lub

    zaświadczenie kwalifikacyjne gr. E,
    uprawnienia budowlane (jeśli wymagane).