  • 31. Data: 2018-11-20 12:34:43
    Temat: Re: Liściasty! PV! szarówka i wydajność
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 12:17:40 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
    > lub czasopisma... ślepy jestem i nei zauważyłem słowa LUB!
    > :] gorzej z uprawnieniami budowlanymi ale to myślę, że mogę olać.

    Oczywiście że tak. Wszystko co nie wystaje bodajże 3m ponad bryłę
    budynku możesz montować bez pytania się o jakieś papiery budowlane.

    > Trzeba zrobić se sepa - przynajmniej mam jakąś motywację:)

    Lepiej mieć niż nie mieć :]

    L.

  • 32. Data: 2018-11-20 13:40:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2018 01:21:19 -0800 (PST), Lisciasty

    > Jak poklikasz w poszczególne segmenty to tam na dole jest opisane z datami
    > co kiedy było wieszane.

    <malkontent>

    Właśnie ułomny do bólu ten PVmonitor -- burdel w danych,
    że w zębach trzeszczy i ogólnie nic się nie chce
    człowiekowi czytać. :>

    </malkontent>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-11-20 13:50:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 13:40:00 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Właśnie ułomny do bólu ten PVmonitor -- burdel w danych,
    > że w zębach trzeszczy i ogólnie nic się nie chce
    > człowiekowi czytać. :>

    Malkontencenie to do developera softu, jam tylko user. A że darmowe
    to nijak nie wypada narzekać :]
    Opis znalazłeś, czy mam wkleić? ;)

    L.

  • 34. Data: 2018-11-20 16:36:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Biomasa sama rośnie, i to w dość żwawym tempie, dlatego jest
    > "odnawialna"... Skąd wątpliwości?

    Chyba stąd, że podział "odnawialne/nieodnawialne" stał się tożsamy
    z opozycją "podoba mi się/nie podoba mi się", "lubię/nie lubię".
    Rzecz jasna nie dla wszystkich, a tylko dla tych, dla których reguły
    funkcjonowania świata są jedną wielką zagadką. Na tej samej zasadzie
    uważają oni, że geotermię należy zaliczyć do kategorii źródeł odnawialnych.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2018-11-20 18:38:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2018 16:36:45 +0100, Jarosław Sokołowski

> [...]
    > funkcjonowania świata są jedną wielką zagadką. Na tej samej zasadzie
    > uważają oni, że geotermię należy zaliczyć do kategorii źródeł odnawialnych.

    No bo to takie bezsensowne. Jara się drewienko, które co prawda odrasta,
    ale zanim odrośnie i zwiąże pyły i inne związki ze spalania siebie, to już
    to ludzie przefiltrują płucami. Z drugiej strony jest pompa ciepła, która w
    3/4 korzysta ze słońca, a także z ciepła które generujemy na ziemi, często
    też w znacznym stopniu jest zasilana słońcem czy wiatrem, a do OZE
    zaliczana nie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2018-11-20 18:56:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Nov 2018 18:38:01 +0100, Myjk wrote:
    > No bo to takie bezsensowne. Jara się drewienko, które co prawda odrasta,
    > ale zanim odrośnie i zwiąże pyły i inne związki ze spalania siebie, to
    > już to ludzie przefiltrują płucami.

    OZE - "Odnawialne Źródło Energii". Nic nie ma o filtrowaniu (lub nie)
    płucami.

    Mateusz

  • 37. Data: 2018-11-20 19:25:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 20.11.2018 o 13:40, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > <malkontent>
    >
    > Właśnie ułomny do bólu ten PVmonitor -- burdel w danych,
    > że w zębach trzeszczy i ogólnie nic się nie chce

    to co powiesz o:
    https://pvoutput.org/list.jsp?userid=69243

    co prawda jestem tam od niedawna, ale kilkanaście innych instalacji z PL
    z większym stażem też tam znajdziesz

  • 38. Data: 2018-11-20 20:13:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.11.2018 o 22:17, Lisciasty pisze:

    > https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    Ja z innej beczki. Przez ostatni tydzień każdego dnia oscylujesz przy
    zużyciu 30kWh/dobę? Dobrze widzę, że tylko dzisiaj będzie to więcej niż
    35kWh? Grzejesz grzałkami, bo mnie się wydawało że pompę ciepła miałeś?
    Czy ten Twój dom to 300m2 powierzchni ogrzewanej? :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2018-11-20 20:17:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 20:13:08 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > 35kWh? Grzejesz grzałkami, bo mnie się wydawało że pompę ciepła miałeś?
    > Czy ten Twój dom to 300m2 powierzchni ogrzewanej? :-)

    No jakieś 230m2 ogrzewanej + 70 nieogrzewanej. Pompa ciepła, pralki,
    kuchnia, świecenie, kompy... Wychodzi ile wychodzi.

    L.

  • 40. Data: 2018-11-20 20:26:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 20.11.2018 o 20:17, Lisciasty pisze:
    > No jakieś 230m2 ogrzewanej + 70 nieogrzewanej. Pompa ciepła, pralki,
    > kuchnia, świecenie, kompy... Wychodzi ile wychodzi.

    Podlicznika na pompie nie masz? Założyłem że ze 25-30kWh przejada
    ogrzewanie, ale może faktycznie udział jest mniejszy. Rodzina 4 osobowa?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz