  • 1. Data: 2018-11-15 17:14:51
    Temat: przeniesienie włącznika bez kucia ściany
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    Włącznik światła (kontakt) jest po złej stronie
    drzwi (nie przy klamce) i chcę go przenieść na
    drugą stronę. Kuć ściany jakoś nie mam ochoty,
    więc pomyślałem, aby wykorzystać drogę radiową do
    komunikacji między włącznikiem a obwodem (lub
    wprost żyrandolem).

    W puszce pod docelowym włącznikiem powinien być
    jakiś nadajnik załączany właśnie tym włącznikiem.
    Ważne aby to był normalny włącznik dwustanowy, a
    nie np. dzwonkowy. No i oczywiście nadajnik nie
    może być zintegrowany z włącznikiem (wszystkie
    włączniki w domu mają wyglądać tak samo).

    Odbiornik może być przy samej lampie albo gdzieś
    indziej (chociażby w puszce obecnego włącznika).

    Trochę szukałem, ale jakoś nie widzę póki co
    gotowego rozwiązania.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-11-15 17:57:45
    Temat: Re: przeniesienie włącznika bez kucia ściany
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 17:14, brunet.wp pisze:
    > Ważne aby to był normalny włącznik dwustanowy, a nie np. dzwonkowy.
    Wyprowadzić przewody z pilota i podłączyć po łącznik podtynkowy.

    Robert

  • 3. Data: 2018-11-15 17:59:22
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > puszce obecnego włącznika).
    >
    > Trochę szukałem, ale jakoś nie widzę póki co gotowego rozwiązania.

    Na szybko to chyba coś z zamela:
    https://ezamel.pl/kategoria,odbiorniki-dopuszkowe,10 - zamiast starego
    włącznika i zaślepić
    https://ezamel.pl/kategoria,nadajniki-klawiszowe,7 - montujesz gdzie
    chcesz i parujesz koniec :)

    I chyba wszystko, poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Robak

  • 4. Data: 2018-11-15 18:05:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 17:59, Sir_Robak pisze:

> [...]
    > chcesz i parujesz koniec :)
    >
    > I chyba wszystko, poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Nadajnik ma być sauté. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-11-15 19:04:17
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > https://ezamel.pl/kategoria,nadajniki-klawiszowe,7 -
    > montujesz gdzie chcesz i parujesz koniec :)

    > I chyba wszystko, poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Z odbiornikiem jest mniejszy problem. Chyba ten,
    który zaproponowałeś by mi pasował.

    Gorzej z nadajnikiem. Tak jak pisałem, chcę aby
    nadajnik był sterowany "moim" włącznikiem.

  • 6. Data: 2018-11-16 10:29:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Gorzej z nadajnikiem. Tak jak pisałem, chcę aby nadajnik był sterowany
    > "moim" włącznikiem.

    a twój to ten po dobrej czy złej stronie drzwi?
    Weź natynkowy i cześć. Albo czujkę ruchu:)

  • 7. Data: 2018-11-16 10:54:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 10:29, sirapacz pisze:
    > Weź natynkowy i cześć.
    Np. taki. :-)
    https://i.imged.pl/wlaczniki-nowe-natynkowe-prl-loft
    -industrual-poznan-29123242.jpg

    Robert

  • 8. Data: 2018-11-16 11:10:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > puszce obecnego włącznika).
    >
    > Trochę szukałem, ale jakoś nie widzę póki co gotowego rozwiązania.

    Korzystam z czegoś takiego
    https://allegro.pl/wlacznik-podtynkowy-bezprzewodowy
    -orno-or-sh-1704-i7663139323.html
    plus
    https://allegro.pl/wlacznik-pojedynczy-bezprzewodowy
    -orno-or-sh-1710-i7478733028.html

    Ja kupowałem w OBI.

    Przełącznik trochę kulawy, bo na mikroprzełącznikach. Montowany
    powierzchniowo (ja mam przyklejony taśmą dwustronną). Po kliknięciu
    lekkie opóźnienie, słychać pstryknięcie stycznika.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-11-16 12:11:39
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Korzystam z czegoś takiego
> [...]

    Nie o to mi chodzi. Chcę taki nadajnik, aby można
    było do niego podpiąć dowolny włącznik.

    Szukałem rozwiązania i nic nie znalazłem. Może
    ktoś kiedyś takie rozwiązanie stosował, stąd też
    moje zapytanie na grupie.

    Nie wierzę, że takiego rozwiązania nie ma...

  • 10. Data: 2018-11-16 16:06:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 16, 2018 at 12:12:11 PM UTC+1, brunet.wp wrote:
    > Nie o to mi chodzi. Chcę taki nadajnik, aby można
    > było do niego podpiąć dowolny włącznik.
    >
    > Szukałem rozwiązania i nic nie znalazłem.
    > Nie wierzę, że takiego rozwiązania nie ma...

    https://www.google.pl/search?q=radiowy+nadajnik+dopu
    szkowy

    np. http://www.zamel.pl/produkty/exta-free-sterowanie-be
    zprzewodowe/nadajniki/rnp01