  • Data: 2023-06-07 08:11:15
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, June 6, 2023 at 4:44:41 a.m. UTC-5, Janusz wrote:

    > To trzeba było wcześniej grupę czytać, podawałem linka, teraz go nie znajdę.

    Ta, mam czytac na zapas bo ty se rzucisz cos z czapy a ja mam wiezyc. I sam nie
    umiesz podac czegos co podajesz za prawde absolutna.

    rocznie nie sprzedanej energii.

    > Żadne z sufitu, nie podoba się to nie odpowiadaj. Ale dla Ciebie
    > specjalnie poświęciłem czas i poszukałem, na elektrodzie wątek
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3484776-2100.
    html
    > i wypowiedź Gaz4
    >
    > "Często mówi się o "wysokim koszcie niskich cen" i do EJ pasuje jak
    > ulał. Rosnące problemy z dostępem do rynku sprawiają, że ujemne ceny
    > będą coraz częściej. Z drugiej strony na czymś trzeba zarabiać więc gdy
    > popyt jest duży operatorzy EJ odbijają sobie straty. Doskonale widać to
    > we Francji gdzie kilka miesięcy mieli najwyższą cenę MWh w UE. Ale nawet
    > o jotę nie poprawiło to sytucji finansowej EdF i w każdej chwili może
    > zostać znacjonalizowany bo "jest zbyt wielki aby upaść":
    >
    > https://wgospodarce.pl/informacje/114673-fran...a-97
    -mld-euro-by-ratowac-tonacy-w-dlugach-edf

> [...]
    > nie psuły mieli już dziesiątki mld. Teraz jest to tak wielki bankrut, że
    > nawet francuskiemu rządowi może kiedyś zabraknąć pieniedzy aby ich
    > uratować. Drożyzna jest niejako wpisana we francuski mix oparty na
    > atomie. Nie tylko francuski bo Belgia ma dokładnie te same problemy, a
    > np. ostatnie dane Eurostatu pokazują znaczny wzrost cen w Czechach. I my
    > chcemy wdepnąć w to bagno rozważając zakup technologii od bankrutów "
    > Jak sie okazalo ze sie kupy nie trzyma to sie na obierki obraziles.
    > Sam się kupy nie trzymasz, nie mam obowiązku ci szukać źródeł.

    Szefie, inicjalnie filozofowales na temat fluktualcji prdukcji energii i zmian cen.
    Jesli ten caly deficyt wg ciebie i jakischs ludkow z elektrody bierze sie z tego to
    ja gratuluje przeniklowosci bo niestety tak nie jest.
    EdF ma wiecej problemow niz tylko fluktuacje ceny czy podazy.
    A nawet jesli cala wina jest po stronie rzeczonych fluktuacji to jest to 5%
    przychodu.

    Wiec nalezy zadac pytanie: Czemu nie podniesli cen o te 5-10%.

    Mala sugestia, francuzi to niezbyt rozgarniety narod i maja politykow tak zlych jak
    nasi.

    jak trzeba konkretne dane to odpuszczasz.

    > Więc nie pitol, pisałem z głowy, a teraz masz cytat.

    Ta, nawet z cytatem (nie na temat) farmazonisz i obwiniasz innych o to co sam czynisz
    - czytanie bez zrozumienia.
    TLDR: Nie, te 100mld strat to nie z powodu fluktuacji cen czy nadprodukcji z wiatru
    albo trudnosci z moderacja wydajnosci EJ jak sugerowales.

    Podsumowujac: Nie, EJ nie sa trudno moderowalne. Przyczyna problemu jest "model pkp"
    gdzie foruje sie jednych graczy a penalizuje drugich.
    EdF jest walony w bambuko bo to za pomoca "wolnego rynku" premiuje sie solary i
    wiatraki i tamtedy wyprowadza kase bo wiadomo ze atomowek nie da sie zlikwidowac i je
    sie dokapitalizuje.
    Dokladnie to co Tym opisal w misiu.