eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie › Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała?
    w rozsądnej kasie
    Date: Fri, 11 Feb 2022 21:21:32 +0100

    On 11/02/2022 21:15, Mateusz Bogusz wrote:
    > Że w splicie nie ma połączeń hydraulicznych, a w monobloku nie ma
    > czynnika grzewczego czy jak? Nie zrozumiałem jakiego serwisu nie możesz
    > wykonać w jednym, a w drugim już tak.

    Wyciąłeś fragment przed: "z drugiej ręki" oraz fragment po: "bez
    uprawnień" w wyniku czego wyszły Ci bzdury. Tnij mniej, będziesz zdrowszy.

    Jeszcze raz: odrzucam sens kupowania splitów z drugiej ręki przy braku
    uprawnień f-gaz, to się mija z celem, więc albo npowy monoblok, albo używka.

    > W PC jest to samo co w klimie + chociażby zawór trójdrogowy. Nie wiem
    > czy to "utrudnia wykonanie" ale nie powiedziałbym że "ułatwia wykonanie".

    Ułatwia wykonanie z przyczyny takiej, że klima posiada *dodatkowy*
    element w środku budynku, czego w monoblokach nie ma, wiec beda tańsze,
    bo ten zawór tak samo jest w wiekszosci klim obecnie. Zabrakło "w
    monobloku", ale cały poprzedni tekst odnosi się do monobloków, czego
    można było się, przy odrobinie dobrej woli, domyśleć.