eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie › Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
  • Data: 2022-02-12 18:53:27
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.02.2022 11:19, heby wrote:

    > Tak. Wymagany do odmrażania.

    Nie do stricte odmrażania tylko do odwrócenia obiegu. Bez tego
    urządzenie potrafiłoby tylko jedno albo grzać albo chłodzić. A że z
    natury grzania wychodzi że urządzenie pochodziłoby do pierwszego dnia
    przymrozków to musi mieć możliwość samoczynnej zmiany kierunku przepływu.

    > To też jest przydatne, ale nie jest niezbędne do pracy jako PC.

    Nie jest, jeżeli ogrzewany ma być tylko jeden obieg np. basen.

    > Przykładowo u mnie ta funkcja w ogóle nie jest użyta. Ponieważ muszę
    > mieć w C.O. temperaturę większą niż 40C (kaloryfery) to prościej było
    > grzać baniak za pomocą c.o. niż podpinać dodatkowy zawór i przerabiać
    > instalację. Dodatkowo c.w.u działa jako dodatkowy "bufor" nieco
    > zmniejszajac częstotliwośc pracy pompy.

    Czyli jak, siłą rzeczy ogrzewasz oba obiegi? W zimę jak nie potrzebujesz
    CWU to i tak zagrzejesz i analogicznie w lato poza CWU grzejesz bufor na CO?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz