eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie › Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
  • Data: 2022-02-12 20:24:45
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-02-12 o 18:28 +0100, heby napisał:

    > Nic. Bedzie grzać bufor + baniak.

    Będzie, jeśli coś go wyzwoli... U mnie pompą steruje termostat w
    łazience - grzeje póki temperatura w łazience nie osiągnie ileś stopni
    (a pozostałe odbiorniki korzystają pasożytniczo). Tylko jeśli latem już
    bez grzania jest 26 stopni w łazience, to nie wiem czy się włączy...

    Ok, teraz sprawdziłem - termostat można ustawić do 30
    stopni, więc najprościej ustawić żeby grzał 1h dziennie łazienkę
    do 30 stopni. Przy zakręconych kaloryferach oczywiście - PC będzie
    buczeć, kaloryfery zimne, ale baniak skorzysta z kalorii. Nie jest to
    optymalne, bo lepiej byłoby zatrzymać PC kiedy tylko temperatura
    baniaka osiągnie zadaną temperaturę. Będę musiał przestudiować jak
    działa sterownik mojej PC, może da się to wykombinować.

    > Odpalana jest raz na 3 dni, ręcznie, nagrzewa i koniec.

    Jak ręcznie, to oczywiście tak, ale ja myślałem o czymś bardziej
    bezobsługowym.

    Mateusz