    From: A S <a...@e...pl>
    Subject: Re: Mała studnia, fotowoltaika, wiatr
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Mar 2021 14:54:30 +0100

    W dniu 2021-03-23 o 22:09, LordBluzg(R) pisze:

    > W przypadku budowy własnego wiatraka, wspomnianego w temacie (do ładowania
    akumulatora u mnie) opracowałem prostą i tanią

    Pytałem raczej o wyciąganie rury osłonowej z odwiertu, jeśli masz jakieś patenty
    byłbym bardzo wdzięczny.

    Niestety nie podzielam Twego zachwytu nad wiatrem. Jako mały działkowicz hobbysta i
    wiatraka i paneli używam do pompowania wody. Małe moce, zbieranie wody w objętości
    1-2m^3/doba. Odkąd pojawiły się panele, czyli od jakichs 3 lat jestem zaprzysięgłym
    wrogiem wiatraków i wielbicielem paneli. Mogę rozwinąć.

    Nie bardzo sobie wyobrażam, jak ta Twoja kostrukcja z pomaranczowych rur wyciąga 200W
    - 2.5kW (chyba że widziałem coś innego). Mieszkasz nad morzem? Gdzies tam piszesz że
    dostajesz max 2A jak rozumiem do akumulatora czyli ok 15V. Gdzie te waty?

    To tak przy okazji, najpierw wykopmy studnie.

    pozdr serd
    --
    A S