    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Date: Sat, 16 Nov 2013 21:23:46 +0100

    Adam wrote:

    > Ryli?
    >
    > 2kW = 48kWh / dobe, wystarczy zeby podgrzac zasobnik 300l z 30 do
    > 60stC 4,5 razy (!) w ciagu doby.

    a jakby podgrzewać z 40 do 45 to wiesz jak szybko sie podgrzeje...

    realnie jednak to wode sie podgrzewa od ok 8 stopni :)

    ale górny limit 60 st to sporo za dużo jak na grzenie pompą ciepła.

    > W moim domu, mimo ze pod deszczownica z goraca woda potrafie stac
    > 20min, schodzi na cele CWU jakies 10kWh (5 x mniej).

    a jaką ty masz tę deszczownice?:)

    przy typowej wydajnosci dla deszczownic ok 20 l/min to 20 minut pluskania
    daje nam 400 litrów
    z tych 300l wody o t=60st to masz powiedzmy jakies ok 500 litrów wody do
    mycia o tok 37 stopni taka w sam raz.
    więc ty się jeszcze umyjesz ale już żona będzie miała problem ze skończeniem
    mycia.

    wiec włóżmy tę twoja deszczownice miedzy bajki, chyba ze jesteś singlem to
    OK.

    Widzisz problem w tym, że wodę sie używa nei tylko do mycia ale także do
    innych celów.
    Ponadto przyjmuje sie, że 300l to ilość w sam raz dla 3 osób (pod warunkiem,
    że nie ma wanny w domu),

    jednak jak przyjedzie koleżanka żony albo jacyś znajomi to ci wody braknie i
    będziesz z tymi swoimi 2 kW
    czekał 4.5 godzin na podgrzenie wody do lekko ciepłej (35 st).

    w sumie to wystarcza solidne sobotnie porządki w domu i będzie problem z
    umyciem sie wieczorkiem.

    > A czy ja pisalem, ze ma? Przeciez napisalem, ze musi dodac 2kW do mocy
    > pompy na cele CWU.

    > Wytrzezwiej ;)
    moze coś wypij, lepiej...

    ja już mieszkałem kiedyś w domu z bojlerm z grzełka 2 kW, dziekuję bardzo za
    taki komfort.

    realnie to dla normalnej rodziny pasuje mięc te conajmniej 6 do 10 kW mocy
    na potrzeby podgrzewania dużego zasobnika.

    dodajmy do tego że w przypadku pompy ciepła nie montuje sie raczej mieszacza
    na podłogówiki wiec nie można raczej grzać równolegle i wody i CO, czyli
    pasuje w miarę szybko nagrzewać cwu żeby też mieć kiedy grzać CO.