  • Data: 2019-05-09 18:53:53
    Temat: Re: Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/05/2019 08:35, Myjk wrote:
    > Jak już pisałem, jeśli pozbierasz do kupy wszystkie swoje (jałowe)

    Możesz wyjaśnic co masz na myśli mówiąc jałowe?

    > pomysły
    > na grzanie basenu (łącznie z mizerną sprawnością grzania węglem

    Grzanie węglem to akurat mam relatywnie wysokiej sprawności jaką da się
    uzyskać z pieca i instalacji.

    > Masz powietrze, najwydajniejsze źródło ciepła do grzania basenu w lato.

    Zimne, bo najtańsza energia elektryczna to bardziej nocą ...

    Znowu: trzeba policzyć czy się opłaca. To że produkują PC do grzania
    basenów to wcale nie zonacza że to rozsądne.

    > Przy wtórnym obrocie możesz pofolgować. Na elektrodzie jest pare wątków
    > gdzie j. wew. klimatyzatora powietrznego zamienili na wymiennik płytowy i
    > grzeją baseny czy inną wodę użytkową.

    Problemem jest dostęp do czynnika. Chyba że napełniają LPG i często
    doładowują.

    > To raczej jasne jak słońce.

    Czyli to rady dla posiadającego PC. Ja nie posiadam. Chwilowo nie będę
    posiadał.