  • 11. Data: 2022-04-08 12:06:43
    Temat: Re: Mocowanie poręczy
    Od: k3o <m...@T...pl>

    W dniu 2022-04-08 o 07:30, A S pisze:
    > Powinienem zrobić poręcz wzdłuż schodów, mocowaną do ściany. Jest tam
    > płyta gips-karton. Jak powinienem mocować do ściany wsporniki rury? Pod
    > GK może być pusta przestrzeń, wtedy mocne dokręcenie spowoduje pęknięcie
    > GK. Ćwiczyłem to podczas zawieszania suszarki do naczyń, wyszło
    > paskudnie bo płyta się wgięła i pękła.
    >
    > pozdr serd

    Ja, co prawda nie miałem akurat ściany z płyt karton gips, ale musiałem
    przymocować balustradę na ocieplonej ścianie budynku (styro 12).
    Wywierciłem w samym styropianie wiertłem 16 otwór. Jak już doszedłem do
    ściany to w samej ścianie wiertłem 12 wywierciłem otwór.
    Otwór oczyściłem sprężonym powietrzem, a następnie dałem kotwę chemiczną
    i włożyłem pręt. Na pręt nasunąłem rurkę o średnicy zewnętrznej 16.
    Balustradę dokręciłem nakrętką do wystającego poprzez rurkę pręta.
    Trzyma do dziś.
    pozdro.

  • 12. Data: 2022-04-08 12:40:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 8 April 2022 at 12:06:52 UTC+2, k3o wrote:

> [...]
    > i włożyłem pręt. Na pręt nasunąłem rurkę o średnicy zewnętrznej 16.
    > Balustradę dokręciłem nakrętką do wystającego poprzez rurkę pręta.
    Tysiące osób ulega wypadkom, trzymając się wadliwie zamocowanej poręczy
    Gdy ktoś idzie i się pośliźnie, to dziala na poręcz siłą do kilkuset kg i ja wyrywa.

    Idź do starej kamienicy i zobacz jak wyglądają bezpieczne poręcze.

    Warto wydac każde pieniądze na bezpieczna poręcz, bo jeden upadek to połamane nogi,
    biodra, potłuczone cale ciało, glowa i rok leczenia albo inwalidztwo do końca życia.

    Na wkrętach gipsowych to można sobie zrobic domek dla chomika

    galeriach handlowych wszystkie poręcze są niestabilne, kiwają się, sa na niskie,
    ludzie przez nie wypadają z 2.pietra

    czyli polski syf budowlany bo żadnych norm bezpieczenstwa nikt nie przestrzega

    Najpierw się robi poręcze a gipsy się wyrzuca bo to rakotwórczy gips z pyłów
    odzyskanych w elektrowniach opalanych węglem, aby usunąć związki siarki z dymu, czyli
    zawiera promieniotwórcze odpady

  • 13. Data: 2022-04-08 13:05:18
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.04.2022 o 07:30, A S pisze:
> [...]
    > GK może być pusta przestrzeń, wtedy mocne dokręcenie spowoduje pęknięcie
    > GK. Ćwiczyłem to podczas zawieszania suszarki do naczyń, wyszło

    Czy to ma być poręcz użytkowa czy tylko dekoracyjna?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2022-04-08 14:29:37
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-04-08 o 13:05, yabba pisze:

    > Czy to ma być poręcz użytkowa czy tylko dekoracyjna?

    Nikt tam tyłka nie wsadzi aby zjechać bo przy ścianie, ale musi porzadnie sie trzymać
    pozdr
    --
    A S

  • 15. Data: 2022-04-08 15:33:44
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.04.2022 o 14:29, A S pisze:

    > Nikt tam tyłka nie wsadzi aby zjechać bo przy ścianie, ale musi
    > porzadnie sie trzymać
    > pozdr

    To zrób tak jak radzi Cavallino.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2022-04-08 22:05:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > pęknięcie GK. Ćwiczyłem to podczas zawieszania suszarki do naczyń,
    > wyszło paskudnie bo płyta się wgięła i pękła.

    Rozwiązań jest kilka:

    1. Wyciąć otwory w płycie GK o powierzchni większej od mocowanego
    elementu, a następnie wypełnić przestrzeń pomiędzy właściwą ścianą, a
    płytą GK zaprawą lub klejem do GK. Wkleić wycięty wcześniej kawałek
    płyty GK, wypełnić i wyrównać ubytki.

    2. Jeżeli przerażają Cię roboty z płytą GK to kupujesz wyciskacz
    budowlany (taka plastikowa, duża strzykawka). Wiercisz najpierw otwór w
    płycie GK. Rozrabiasz klej do płyt GK i przy pomocy wyciskacza wciskasz
    poprzez otwór, aby wypełnić przestrzeń pomiędzy ścianą, a płytą GK. Jak
    klej stężeje, wtedy wiercisz i montujesz przy użyciu normalnych kołków.
    Możesz też użyć kotwy chemicznej.

    3. Wklejasz pręt gwintowany z gwintem metrycznym na kotwę chemiczną.
    Następnie nakręcasz nakrętki, aby utworzyć dystans od ściany.

    4. Jeżeli ściana jest pełna to można zastosować kotwę metalową tzw.
    dybel lub kotwę tulejową wbijaną. Dybel posiada na zewnątrz pręt
    gwintowany, a kotwa tulejowa gwint wewnętrzny (jak nakrętka).

    5. Zamiast ww pręta gwintowanego, metrycznego możesz użyć tzw. śrub
    dwugwintowych. Z jednej strony tej śruby masz gwint o dużym skoku, który
    wkręca się w standardowe kołki, a z drugiej strony znajduje się gwint
    metryczny. Tutaj podobnie nakręcasz nakrętki, które tworzą dystans.
    Śrubę taką wkręca się przy pomocy wkrętaka/wkrętarki i bita typu torx.

    6. Zastosować specjalne kołki do montażu poprzez styropian
    https://montman.pl/img/352/ebolt-16x280-m8-mocowanie
    -poprzez-styropian
    Tutaj montujesz główny kołek, wkręcając go tak, aby się licował z płytą
    GK. Kołek ten posiada wewnątrz gwint metryczny w który wkręca się śruby.

    7. Montujesz przy pomocy przedłużonych kołków tzw. "ramowych". Ale kołek
    taki ma część mocującą oraz taki przedłużony odcinek, który nie ulega
    rozpychaniu. Aby zlicować koniec kołka z płaszczyzną płyty GK, należy
    powiększyć otwór w płycie GK i obsadzając kołek, nasunąć na niego
    kawałek tulejki wykonanej z rury metalowej lub plastikowej (najlepiej
    rura PP do instalacji wodnych). Tulejka ta stanowi dystans pomiędzy
    właściwą ścianą, a płaszczyzną płyty GK.

    8. Zastosować kołek z długą śrubą. Kołek montuje się w ścianie. Po czym
    w otwór w płycie GK wsadza się tulejki dystansowe wykonane z rurek
    metalowych lub plastikowych, podobnie jak ww przypadku.

    9. Zastosować uchwyt poręczy z dodatkową, ruchomą rozetą. Stopkę uchwytu
    przykręca się do ściany. Następnie otwór się wypełnia zaprawą/klejem do
    GK lub też nie, a na wierzch przykleja się rozetkę przy użyciu silikonu
    neutralnego.

  • 17. Data: 2022-04-09 07:31:00
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-04-08 o 22:05, Uzytkownik pisze:

    > 3. Wklejasz pręt gwintowany z gwintem metrycznym na kotwę chemiczną. Następnie
    nakręcasz nakrętki, aby utworzyć dystans od ściany.

    Dziekuje. Swoją drogą dziwne, że nie ma gotowych wkrętów z pogrubieniem, które
    oparłoby się o beton i zapewniło dystans aby nie zgnieść g-k.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 18. Data: 2022-04-09 13:11:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 9 April 2022 at 07:31:16 UTC+2, A S wrote:
> [...]
    > >
    > Dziekuje. Swoją drogą dziwne, że nie ma gotowych wkrętów z pogrubieniem, które
    oparłoby się o beton i zapewniło dystans aby nie zgnieść g-k.

    To wszystko blaga

    Poręcz musi wytrzymać gwałtowne uderzenie do 500 kg gdy teściowa będzie schodzic z
    góry i się pożśl.ixnie na schodach

    Gdy poręcz gófniana, jak opisana powyżej, to się wyrwie ze ściany pod naciskiem masy
    100kg w ruchu, w spadku w dól
    co skutkuje polamaniem nóg, kosci biodrowej, zranieniem twarzy , urazami kręgosłup[a
    i 12 miesięczną rekonwalescencją
    i wyplatą odszkodowania za zbudowanie pułapki

    Kazda poręcz podlega obowiązującym normom i jest testowana, zanim dopiuszczona do
    użytku

  • 19. Data: 2022-05-31 10:19:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 09.04.2022 o 13:11, a a pisze:
> [...]
    > i wyplatą odszkodowania za zbudowanie pułapki
    >
    > Kazda poręcz podlega obowiązującym normom i jest testowana, zanim dopiuszczona do

    A dlaczego 500 a nie 1000kg? Są ludzie, którzy ważą po 300-400kg. Oni
    też mają prawo czuć się bezpieczni.

    Masz atest na głowę?

    Jak nie to wypad.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 20. Data: 2022-05-31 12:26:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 May 2022 at 10:19:55 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > też mają prawo czuć się bezpieczni.

    ==A dlaczego 500 a nie 1000kg? Są ludzie, którzy ważą po 300-400kg.

    Jeżeli nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję.