    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Modernizacja starego układu co.
    Date: Wed, 27 Feb 2013 11:27:28 +0100
    <511bed6e$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <kgji23$58c$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>

    news:7cfb2e27-4431-4530-9d38-f015d63faac6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 27 lutego 2013 00:55:17 UTC+1 użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    >

    > To jak to jest? raz napisałeś że jak jest dużo wody to się długo grzeje i
    > długo czeka aż będzie ciepło a za chwilę że najkorzystniejsze jest
    > utrzymywanie stałej temperatury bez bawienia się w obniżanie jak
    > nikogo nie ma w domu bo oszczędności praktycznie nie istnieją. Duża ilość
    > wody w takim przypadku w niczym nie przeszkadza czy przeszkadza?

    Pisałem o dwóch różnych rzeczach. Odczuwaniu efektu grzewczego w zależności
    od pojemności zładu w instalacji (przy okreslonej mocy kotła). O kosztach
    grzania mojego mieszkania w starym nieocieplonym budynku o dużej
    bezwładności cieplnej i jednocześnie dużej podatności na wychłodzenie na
    skutek wiatru.

    Gdyby to wszystko było bez znaczenia to przecież najłatwiej byłoby sobie
    zafundować 3 tonowy bufor, ogrzać go i pobierać z niego ciepło i
    jednocześnie dogrzewać bo przecież to nie ma znaczenia ile jest zładu i w
    jakim czasie on się nagrzeje. To po jaki ch... dąży się jednak do
    minimalizacji zładu?