    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Date: Thu, 25 Jul 2019 15:10:25 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > ...oraz eksploatowany w mniejszym stopniu. Najekologiczniejsza energia to
    > ta, której nie zużywamy. Ale to wymaga zmian tego, jak żyjemy - a na to
    > mało kto się godzi, zasłaniając się "postępem" (i niejednokrotnie
    > wyzywając przy okazji od durniów i prześmiewając "średniowieczne" życie).

    Ludzie poza czubkiem własnego nosa niewiele widzą. Egoizm to się nazywa.
    Jeśli połączymy to z wszechobecną "dyskalkulią", to mamy to co mamy. Ktoś
    jest ekologiczny, bo pompuje ciepło. Zimą i latem, bo dom duży, bo basen,
    bo to, bo śmo. I smrodzi komuś pod nosem elektrownią. Ale ten ktoś jest
    setki kilometrów dalej, więc go nie widać. Trzydziestoletni dom to obciach,
    więc trzeba zbudować nowy. Zatem buch wagon węgla do pieca cementowni.
    A dalej psssst kurek z gazem do fabryki styropianu. Grubszego, żeby był
    planecie przyjazny. Stary się spali w spalarni, nic z niego nie pozostanie.
    No, może trochę CO2. Ale tego nikt nie zauważy. Nieekologiczny jest ten,
    kto pali w piecu. Z definicji. Choćby palił odnawialnym drewnem. Albo
    małym workiem węgla, gdyż mała chatka mu wystarcza.

    --
    Jarek