  • 181. Data: 2019-08-03 09:30:19
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2019 23:06:52 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ależ panie, to się ledwo nadaje do ogrzania kawalerki. Żeby czymś takim
    > ogrzać chałupę byś musiał wydać ze 100 tysięcy. A dodatkowo płacić rachunki
    > gazowni. To się ni cholery nie spina, nawet ja, który chętnie bym takiego
    > cosia przygarnął, widzę bezsens czegoś takiego :/

    a ja mialem nawet ochote na podobny eksperyment - stoi u mnie i zawadza agregat
    prądotwórczy dieslowski 8kW. Gdybym układ chłodzenia wpiął w mój wodny magazyn
    energii, prąd puscił na dom, resztkę oddał do sieci to by to było maksymalnie
    opłacalne. Ale czy opłacalne w ogóle - to wątpię.

    b.

  • 182. Data: 2019-08-03 10:23:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

> [...]
    > wodny magazyn energii, prąd puscił na dom, resztkę oddał do sieci to by
    > to było maksymalnie opłacalne. Ale czy opłacalne w ogóle - to wątpię.

    Diesel niespecjalnie, bo nawet olej opałowy zawiera w sobie już tyle
    nienasyconych podatków, co węglowodorów nasyconych. Tymczasem tu chodzi
    o gaz z sieci, zupełnie inna sprawa. Nie może się ne opłacać. Niezależnie
    do sprawności, to czego nie uda się zamienić na prąd, stanie się ciepłem.
    Pogodzić się trzeba tylko z utratą tego, czego nie uda się odsyskać
    z gorących spalin. Jakieś dziesięć procent. Nawet jeśli to więcej niż
    kocioł gazowy, to zyskaliśmy na zamianie częśći tańszej energii w formę
    droższą (prund).

    --
    Jarek

  • 183. Data: 2019-08-03 18:50:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 09:30:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > prąd puscił na dom, resztkę oddał do sieci to by to było maksymalnie opłacalne. >
    Ale czy opłacalne w ogóle - to wątpię.

    Jak liczyłem cenę energii elektrycznej z germańskiego kogeneratora
    to mi wychodziło około 2 zeta/kWh. Trzaby policzyć ile ciepła da się
    uzyskać przy tej ilości energii elektrycznej jako odpad, może a nuż widelec
    będzie to mieć jakiś sens?
    Liczyłem dla normalnego diesla. Jakby to pogonił olejem opałowym
    byłoby kurde nawet chyba sensowne :]

    L.

  • 184. Data: 2019-08-03 21:21:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > się uzyskać przy tej ilości energii elektrycznej jako odpad, może
    > a nuż widelec będzie to mieć jakiś sens?

    Dlaczego tak dużo?! Za gaz płacę 15 groszy/kWh. Przy sprawności
    prądowej 30% wychodzi około 50 groszy/kWh elektryki, czyli nieco
    mniej niż teraz daję za prąd z druta. Do każdego kWh prądu mam
    jeszcze w promocji 2 kWh ciepła.

    > Liczyłem dla normalnego diesla. Jakby to pogonił olejem opałowym
    > byłoby kurde nawet chyba sensowne :]

    Kilowatogodzina rozpuszczona w oleju opałowym to ponad 30 groszy.
    Też sensowne, ale jednak mniej. Każdy silnik o zapłonie iskrowym
    łatwo daje się przestawić na zasilanie metanem.

    --
    Jarek

  • 185. Data: 2019-08-03 22:50:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 21:21:23 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Dlaczego tak dużo?!

    No dużo. Odpowiadałem na post Budynia a tam jakoś nie było gazu
    ino ropa.

    L.

  • 186. Data: 2019-08-03 23:15:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > No dużo. Odpowiadałem na post Budynia a tam jakoś nie było gazu
    > ino ropa.

    Zdawało mi się, że wyliczenia dotyczą "grmańskiego kogeneratora",
    a on gazowy przecież.

    Zaś co do prądoróbstwa spalinowego, to też kiedyś miałem na stanie
    agregat dieslowski. Jak musiałem odpalić, to jechałem na cepeen
    kupić kanister ropy. Płaciłem ze wszystkimi akcyzami i innymi
    podatkami, co dzisiaj wychodzi ponad 50gr/kWh energii wiązań
    atomowych. Gdyby to nie była sprawa incydentalna, to mógłbym całkiem
    legalnie i zgodnie z prawem lać olej opałowy. Kiedyś różnica w cenie
    była ogromna, dzisiaj dużo mniejsza. Z agregatami benzynowymi tak
    nie jest -- nie da się kupić bezakcyzowej benzyny. Za to można gaz.

    --
    Jarek

  • 187. Data: 2019-08-03 23:37:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz Budyn jak potluczony " mialem ochote sprobowac" . To trzeba bylo sprobowac
    a nie pierdolic tutaj o ochocie. Argument ze jak by bylo warto to i ja bym mogl
    skorzystac chybiony. Nie mam gdzie w mieszkaniu postawic generatora dizlowskiego.

  • 188. Data: 2019-08-03 23:43:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 23:37:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Pierdolisz Budyn jak potluczony " mialem ochote sprobowac" . To trzeba bylo
    sprobowac a nie pierdolic tutaj o ochocie.

    zenek, a wypiles ile dzis? Ty sobie wyobrazasz ze dla twojej przyjemnosci wyrzucę
    kilkaset złotych i wiele roboczogodzin? A i tak nie mogę podłączyć tego do sieci by
    oddawac prad. I na dodatek bedąc prawie pewny ze to sie i tak nie opłaci?
    No to pij dalej. Za moje zdrowie również.

    b.

  • 189. Data: 2019-08-04 00:00:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 23:43:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > A i tak nie mogę podłączyć tego do sieci by oddawac prad. I na dodatek bedąc
    > prawie pewny ze to sie i tak nie opłaci?

    Podłączyć to bym podłączył, uprzednio zamontowawszy choć 1 panel foto
    i zgłosiwszy mikroinstalację. Mając licznik dwukierunkowy można się bawić
    w różne takie pomysły :]
    Pytanie czy da się toto zasilić olejem opałowym. Jakby się dało to kto wie
    kurde może by to miało sens :>

    L.

  • 190. Data: 2019-08-04 00:06:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie oceniaj innych wedle siebie. Nie pije. Mnie Twoje przechwalki smiesza. Co do
    mnie. Za wode place ryczaltem. Moge sobie turbine wodna robiaca prad w lazience
    postawic.