  • 11. Data: 2019-07-24 20:34:52
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2019 16:14, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wprowadzil bym dodatkowy warunek otrzymania dotacji. Ci co sa i byli przeciwni 500+
    nie dostaja zadnych dotacji.

    Rozumiem że zeznania w tej kwestii władza osiągnie w ośrodkach
    odosobnienia z pełnym wyżywieniem i ochoroną? Pytam bo może faktycznie
    takie życzenie suwerena.

  • 12. Data: 2019-07-24 21:47:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 18:35:45 +0200, sirapacz

    > a jaki to ma związek?

    Żaden. Drób myśli że jak ktoś jest przeciwny pińcset plus to go brać nie
    powinien (i nie ważne że te pińćset plus to głónie od tych co są temu
    przeciwni), a inne dotacje powinny być z zasady zablokowane dla oponentów
    najlepszej zmiany.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-07-24 21:49:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 18:35:32 +0200, sirapacz

    > 3kW nie zastąpi śmieciucha ale w wymaganiach nic na ten temat nie ma

    W wymaganiach nie ma, ale wypada analizować po co są wszelakie dopłaty do
    OZE. Otóż są po to aby jak najdalej uciekać od paliw stałych.

    > jedynie umowa z ZE ma być kryterium dopuszczenia do dofinansowania. 1
    > mld to mało ale przez limit 5kpln masz 200 000 instalacji + te, które
    > zostaną wybudowane ale nie załapią się bo limit wyczerpano (myslę, że
    > 10% można liczyć bonusem). Mało? :D

    Bardzo mało, zważając ile nakradli na bzdury. Np. właśnie na wspomnianą
    "geotermię" Rydzyka czy pranie mózgownic w TVpis.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-07-24 21:56:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 21:49:33 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Bardzo mało, zważając ile nakradli na bzdury. Np. właśnie na wspomnianą
    > "geotermię" Rydzyka czy pranie mózgownic w TVpis.

    weź wyluzuj, chyba ze kolejny politwątek chcesz wygenerować :-)
    Bedziemy dyskutowac o tym czy pranie mozgownic przez media przed 2015 było
    bardziejsze :-)

    b.

  • 15. Data: 2019-07-24 22:01:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 12:56:04 -0700 (PDT), Budyń

    > weź wyluzuj, chyba ze kolejny politwątek chcesz wygenerować :-)

    Ale to nie ja uruchomiłem. :P

    > Bedziemy dyskutowac o tym czy pranie mozgownic
    > przez media przed 2015 było bardziejsze :-)

    Wystarczy zapytać czy ktoś przed 2015 przytulił na rzecz prania mózgownic w
    TVPublicznej niewielki miliardzik z budżetu i się temat szybko zamknie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-07-24 23:24:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 22:01:34 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > TVPublicznej niewielki miliardzik z budżetu i się temat szybko zamknie. :P

    a to teraz przytulił? Bo ile lis przytulał to wiadomo, aczkolwiek do miliarda daleko.

    b.

  • 17. Data: 2019-07-25 00:38:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 11:29:01 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ta dotacja to smiech na
    > sali, tak samo jak ichniejsza elektromobilność

    Bo ja wiem? Jest to z pewnością kiełbacha wyborcza pożeniona z nieporadnymi
    próbami zwiększenia ilości OZE w Polsce, ale czy to złe? Zawsze coś,
    5 patyków to nie jest mało, a jak się do tego doda ulgę w picie na pozostałą
    kwotę inwestycji to się robi nawet nieźle. Jak na nasze ubogie warunki
    oczywiście. Prywatny Niemiaszek 10 lat temu miał takie wsparcie że mu się
    foto zwracało po 6 latach, a wtedy ceny na foto były z kosmosu.

    L.

  • 18. Data: 2019-07-25 09:58:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 14:24:25 -0700 (PDT), Budyń

    > a to teraz przytulił?

    No, w zasadzie to ukradł. Nasze, Twoje, pieniądze.

    > Bo ile lis przytulał to wiadomo,

    Ile przytulał? Znacznie więcej niż obecni "prezenterzy"?

    > aczkolwiek do miliarda daleko.

    Bardzo daleko. Podobnie z ośmiorniczkami i zegarkami. Też im (bardzo)
    daleko do tego co się dzieje obecnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2019-07-25 10:06:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 15:38:30 -0700 (PDT), Lisciasty

> [...]
    > 5 patyków to nie jest mało, a jak się do tego doda ulgę w picie na pozostałą
    > kwotę inwestycji to się robi nawet nieźle.

    Złe, bo za mało. Program tylko ogłoszony medialnie, nie ma szczegółów.
    Jeszcze bym się nie zdziwił gdyby skorzystanie z dotacji anulowało ulgę w
    picie. :P Oczywiście nic nie wyklucza zamontowania 1-2kWp i domontowania
    8... Tylko znowu pytanie, po jakiego grzyba takie kombinacje zamiast zrobić
    raz a dobrze... ja wiem po jakiego. :P

    > Jak na nasze ubogie warunki oczywiście.

    Ale my wcale nie mamy ubogich warunków. To jest jakiś mit.

    > Prywatny Niemiaszek 10 lat temu miał takie wsparcie że mu się
    > foto zwracało po 6 latach, a wtedy ceny na foto były z kosmosu.

    No właśnie. Z EV to samo, w Norwegii dotacje do Tesli za 400 tys. a u nas
    do 125 gdzie za taką cenę Segment ledwo A się pasuje, czyli taczki typu
    imiev -- którym to jeździłem i mimo wszystko że siedzi się w tym jak na
    ławce w parku to miałem banana na gębie. Niestety szybko podkówka się
    robiła jak się na cenę patrzyło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-07-25 11:13:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 25, 2019 at 10:06:48 AM UTC+2, Myjk wrote:

> [...]
    > imiev -- którym to jeździłem i mimo wszystko że siedzi się w tym jak na
    > ławce w parku to miałem banana na gębie. Niestety szybko podkówka się

    Bo na chwile obecna to bezsensowne wyrzucanie pieniedzy w bloto. Inwestycje
    nieuzasadnione ekonomicznie, wymuszone przez EU / ekooszolomow...
    Np. jesli u nas sredni wiek pojzadow to bodjaze 13 lat, to zamiast doplacac (komus,
    kto i tak nie ma co z kasa robic) do Tesli lepiej by bylo dolozyc do wymiany
    najstarczych strucli na cos malego, taniego, spalinowego, ale nowego, spelniajacego
    jakies sensowne normy (w zamian za zlomowanie).