  • 21. Data: 2019-07-25 11:36:18
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Bo na chwile obecna to bezsensowne wyrzucanie pieniedzy w bloto. Inwestycje
    nieuzasadnione ekonomicznie, wymuszone przez EU / ekooszolomow...
    > Np. jesli u nas sredni wiek pojzadow to bodjaze 13 lat, to zamiast doplacac (komus,
    kto i tak nie ma co z kasa robic) do Tesli lepiej by bylo dolozyc do wymiany
    najstarczych strucli na cos malego, taniego, spalinowego, ale nowego, spelniajacego
    jakies sensowne normy (w zamian za zlomowanie).

    zdaje się, że w niemcowie tak zrobili - były dopłaty jeśli złomowałeś
    trupa. U nas problem jest bardziej gospodarczy niż ekologiczny -
    uzależnienie od węgla jest dla nas kłopotem i to dużym. Uważam, że
    musimy szybciej dywersyfikować źródła zasilania...
    Na samochody przyjdzie czas.

  • 22. Data: 2019-07-25 11:51:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 09:58:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 24 Jul 2019 14:24:25 -0700 (PDT), Budyń

    > No, w zasadzie to ukradł. Nasze, Twoje, pieniądze.

    aj, zabrakło jednej literki, miało być "a kto teraz przytulił"

    > Ile przytulał? Znacznie więcej niż obecni "prezenterzy"?

    lis 21mln za 8 lat, teraz zarabiaja jakie 40kzł miesiecznie

    > Bardzo daleko. Podobnie z ośmiorniczkami i zegarkami. Też im (bardzo)
    > daleko do tego co się dzieje obecnie.

    dla zwykłego człowieka sytuacja wygląda tak: za poprzedniej ekipy dług publiczny
    rósł, ofe musieli skasowac a szara masa narodu nic z tego nie miala.
    Teraz dług stoi a znalazło sie mase kasy na 500+ i takie tam. Zagadka
    niesmiertelnosci - co sie dzialo z tą kasą za poprzedniej władzy?
    Wiec nie mow mi ze dopieeeero teeeeraz to są afery.

    b.

  • 23. Data: 2019-07-25 12:16:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 02:51:48 -0700 (PDT), Budyń

    > aj, zabrakło jednej literki, miało być "a kto teraz przytulił"

    Jak kto, TVPiS przytulił i się to rozlało po wszystkich. Taka
    dywersyfikacja pieniędzy. Więcej ludzi weźmie, to trudniej będzie na kimś
    konkretnym lisa powiesić.

    > lis 21mln za 8 lat, teraz zarabiaja jakie 40kzł miesiecznie

    Tylko lisków chytrusków jest tam teraz 10x więcej.

    > dla zwykłego człowieka sytuacja wygląda tak:

    Tylko dla takiego co nie potrafi logicznie myśleć.

    > za poprzedniej ekipy dług publiczny rósł,

    Może dlatego, że inne warunki były?

    > ofe musieli skasowac a szara masa narodu nic z tego nie miala.

    Przez ostaaaatnie osiem laaat...

    > Teraz dług stoi

    Nie, nie stoi. Spadł w 2014 bo się poprawiło w końcu po syfie z lat
    2007-2013, potem zaczął na nowo rosnąć w 2015 choć u Niemca dla przykładu
    raptownie spadał -- teraz raptem dobija do tego z 2014. Ale to się zmieni
    niebawem jak przestaną ukrywać trupa w szafie.

    > a znalazło sie mase kasy na 500+ i takie tam.

    Podobno po tych 8 latach polska była w taaaaaakiej ruinie...

    >Zagadka niesmiertelnosci - co sie dzialo z tą kasą za poprzedniej władzy?

    No to wyjaśnij co się działo- - powinieneś wiedzieć, a jak nie Ty, to ci co
    to mieli wyjaśnić po wygraniu wyborów i postawić przed sądem "szarą sieć".
    Wiem, 4 lata to za mało, do tego nie dali im przeprowadzić reformy sądów w
    spokoju (chlip!), zmienić konstytucji itd. więc mają zwiazane ręce przez
    masonerię.

    > Wiec nie mow mi ze dopieeeero teeeeraz to są afery.

    Są, ale jak wiadomo po pierwsze to im się to po prostu należało, a po
    drugie ciemny lud to kupi jak tylko dostanie odpowiednią kiełbaskę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2019-07-25 12:54:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 12:16:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Nie, nie stoi. Spadł w 2014 bo się poprawiło w końcu po syfie z lat
    > 2007-2013,

    ciężka lemingoza :-) "W wyniku przekazania aktywów z OFE do ZUS polski dług publiczny
    spadł o 9 proc. PKB licząc według metodologii unijnej - poinformował minister
    finansów Mateusz Szczurek"

    b.

  • 25. Data: 2019-07-25 13:03:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-25 o 12:54, Budyń pisze:

    > ciężka lemingoza :-) "W wyniku przekazania aktywów z OFE do ZUS polski dług
    publiczny spadł o 9 proc. PKB licząc według metodologii unijnej - poinformował
    minister finansów Mateusz Szczurek"

    To chociaż było przeksięgowanie bez prowizji.
    Za to teraz bez żadnych skrupułów zabierają 15% transfer fee za
    przeksięgowanie :P

    Jak to było? Kto mieczem....

    --
    Pete

  • 26. Data: 2019-07-25 13:07:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 03:54:06 -0700 (PDT), Budyń

    > ciężka lemingoza :-) "W wyniku przekazania aktywów z OFE do ZUS polski
    > dług publiczny spadł o 9 proc. PKB licząc według metodologii unijnej -
    > poinformował minister finansów Mateusz Szczurek"

    No, to niech oddadzą do tego OFE, skoro jest tyyyyle kasy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2019-07-25 13:39:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > lepiej by bylo dolozyc do wymiany najstarczych strucli na cos malego,
    > taniego, spalinowego, ale nowego, spelniajacego jakies sensowne normy
    > (w zamian za zlomowanie).

    Gdzie w tym logika? Gdzie ekologia? Różnica w oddziaływaniu na środowisko
    "czegoś nowego spełniającego sensowne normy", a czegoś kilkuletniego, co
    spełnia normy uznane za sensowne kilka lat wcześniej, jest bardzo mała.
    Postęp prawie się zatrzymał, trwa walka o jakieś pojedyncze procenty,
    które często da się osiągnąć wyłącznie metodami Volkswagena.

    Natomiast w dziedzinie złomowania postępu w ogóle nie widać, nawet na
    horyzoncie. Jak samochód trafia na złom, to stamtąd zwykłą losu koleją
    wędruje do huty. Tam go przetopią na surówkę, potem z surówki zrobią
    stal, będą ją walcować i tłoczyć, aż powstanie nowy automobil. Robiący
    3,14% dwutlenku węgla mniej, niż w poprzednim wcieleniu. Sukces tak
    wielki, że niektórzy niemal się nie posikają ze szczęścia. Nie myślą
    oni o tym, że procesy produkcyjne, a osobliwie hutnictwo, zostawiają
    ślad węglowy wielokrotnie większy niż zyski z nowych norm ekologicznych
    w motoryzacji. Nie da się w wielkim piecu napalić wiatrakami, nie idzie
    jakoś wytop surówki w pompach ciepła, perspektywa grzania fotowoltaiką
    gruszki Bessemera nie wygląda najlepiej.

    Jakkolwiek by to niektórym dziwnie nie zabrzmiało, to dzisiaj "samochód
    ekologiczny" oznacza po prostu samochód eksploatowany przez długie lata,
    a przy tym zadmany. Namawianie do złomowania nieco starszych aut w imię
    ekologii jest po prosty nieuczciwe. A ci, co wierzą w takie recepty na
    naprawianie świata, są zwykłymi głupcami.

    Jarek

    --
    Uczone małpy, ścisłowiedy,
    Co oglądacie świat przez lupę

  • 28. Data: 2019-07-25 13:47:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Jul 2019 13:39:54 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jakkolwiek by to niektórym dziwnie nie zabrzmiało, to dzisiaj "samochód
    > ekologiczny" oznacza po prostu samochód eksploatowany przez długie lata

    ...oraz eksploatowany w mniejszym stopniu. Najekologiczniejsza energia to
    ta, której nie zużywamy. Ale to wymaga zmian tego, jak żyjemy - a na to
    mało kto się godzi, zasłaniając się "postępem" (i niejednokrotnie
    wyzywając przy okazji od durniów i prześmiewając "średniowieczne" życie).

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-07-25 14:06:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 25, 2019 at 1:40:02 PM UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > ekologii jest po prosty nieuczciwe. A ci, co wierzą w takie recepty na
    > naprawianie świata, są zwykłymi głupcami.

    Ogolnie sie zgadzam, jesli srednia ~13, to znaczy, ze jest sporo "trupow" majacych
    20+. I takie warto by w koncu wywalic, bo dymia, kapie olej itp... Jesli ktos ma w
    super stanie to OK, raczej nie zdecyduje sie na wymiane, bo stawiam, ze lubi swoj
    pojazd i o niego dba (co tez kosztuje). Ale jak robi za saba zaslone dymna, wycieki
    "naprawia" sie dolewaniem ubywajacych plynow + szpachla itp... czyli "ma jezdzic" to
    bym doplacil za to zlomowanie.
    Sam jezdzilem z 18 lat astra F (od nowosci) i wg mnie to optymalne rozwiazanie
    (kosztowo i ekologicznie). Jak zaczela sie sypac tak, ze naprawy byly juz upierdliwe
    (raczej czasowo niz kosztowo) to sie pozbylem i mecze kolejny pojazd ;)
    Wymiany typu Euro IV na V to oczywiscie mozna sobie podarowac

  • 30. Data: 2019-07-25 14:23:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 02:13:54 -0700 (PDT), WS

    > Bo na chwile obecna to bezsensowne wyrzucanie pieniedzy w bloto.
    > Inwestycje nieuzasadnione ekonomicznie, wymuszone przez EU /
    > ekooszolomow...

    Ochrona ludności nie jest nieuzasadniona ekonomicznie. Sprawdź ile osób
    umiera ew. jakie pieniądze idą na leczenie ludzi w krajach gdzie się o
    ludzi dba zanim zaczną chorować a w takim cienogrodzie jak u nas.

    > Np. jesli u nas sredni wiek pojzadow to bodjaze 13 lat,

    Trzeba się zastanowić dlaczego. Otóż dlatego, że większość woli mieć
    samochód 10-letni wyższej klasy, niż nowy niższej klasy. To taka narodowa
    scheda po PRLu -- najważniejsze żeby somsiada zazdrość zeżarła.

    > to zamiast doplacac (komus, kto i tak nie ma co z kasa robic)
    > do Tesli

    Tesla to był skrajny przykład, bo większość nie potrzebuje samochodów z
    takimi parametrami (przyśpieszenia i zasięgu). Zresztą mowa jest o czasach
    gdy w zasadzie tylko Tesla produkowałą samochody elektryczne. Teraz się to
    trochę już zmieniło. Niemniej jeśli za 125 tys. da się póki co kupić tylko
    kompletnego golasa z segmentu A z zasięgiem realnym 100km, gdzie ekwiwalent
    spalinowy kosztuje połowę to o czym tu rozmawiać? No a 20-30 tys. wyżej są
    już "liście" z segmentu C czy inne "dusze" z 2x większym zasięgiem. Ja bym
    kupił z dotacją elektryka, a za te pieniądze zamontował panele PV. I tak to
    w końcu zrobię oczywiście, ale znacznie wolniej. A tu właśnie czas jest
    kluczowy.

    > lepiej by bylo dolozyc do wymiany najstarczych strucli
    > na cos malego, taniego, spalinowego, ale nowego,
    > spelniajacego jakies sensowne normy (w
    > zamian za zlomowanie).

    Spalinowy nadal spala paliwo, emitując ludziom rakotwórcze syfy prosto w
    nos. Chodzi o to aby od tego uciec. To w połączeniu z energią ze słońca
    temat w znacznym stopniu rozwiązuje, ale u nas nadal jeszcze wszyscy z
    klapami na oczach. Wiadomo, my jak zwykle 50 lat za murzynami, głównie
    mentalnie.

    --
    Pozdor
    Myjk