  • 31. Data: 2019-07-25 14:40:29
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tej chwili pala sie lasy arktyczne. Do tego pewno innych pozarow lasow do oporu.
    Nikt tego nie gasi bo nie ma jak. Co jakis czas budza sie duze wulkany. Palace sie
    miliardy ton drewna plus wulkany pakuja do atmosfery tyle dwutlenku wegla i pylow ze
    samochody przy nich to niewielka czesc tego co w atmosferze. Kula ziemska od zawsze
    byla zglobalizowana. Zatrucie rzek w ameryce lacinskiej rtecia przenosi sie do nas.
    Tak samo z dwutlenkiem wegla z pozarow lasow z drugiej strony globu. Oczywiscie to co
    czlowiek spala doklada sie do globalnego bilansu. Ale cos czuje ze to nie jest ten
    najwiekszy skladnik swiatowych zanieczyszczen i CO2. Z drugiej strony CO2 to jedzenie
    dla rosnacej ilosci ludzi na Ziemi. Wychodzi ze natura byla madrzejsza od
    wspolczesnych ludzi i zrobila depozyt wegla w paliwach kopalnych zeby zarcie bylo.
    Jak slysze ze ktos mowi o rosnacym CO2 to sie go pytam czy wie ile jest go w
    atmosferze. Kiedys uslyszalem ze 8% i rosnie.

  • 32. Data: 2019-07-25 15:02:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > Ogolnie sie zgadzam, jesli srednia ~13, to znaczy, ze jest sporo "trupow"
    > majacych 20+. I takie warto by w koncu wywalic, bo dymia, kapie olej
    > itp... Jesli ktos ma w super stanie to OK, raczej nie zdecyduje sie na
    > wymiane, bo stawiam, ze lubi swoj pojazd i o niego dba (co tez kosztuje).

    No więc właśnie ja swój dwudziestoletni pojazd bardzo lubiłem. Znaliśmy się
    od (jego) urodzenia. Nie dymił, olej nie kapał. Mimo wszystko zdecydowałem
    się na wymianę -- i oddałem go potrzebującemu. Znajomy ma dom circa 500
    metrów w zielonej części Warszawy, powodzi mu się dobrze. A "potrzebujący"
    jest w tym sensie, że potrzebuje czasem dojechać do stacji kolei żelaznej,
    nie ciągnąc ze sobą dużego samochodu (który mu do czego innego służy).

    > Ale jak robi za saba zaslone dymna, wycieki "naprawia" sie dolewaniem
    > ubywajacych plynow + szpachla itp... czyli "ma jezdzic" to bym doplacil
    > za to zlomowanie.

    To rzadkość. Dawno już nie widziałem jadącego starego samochodu z aż taką
    niesprawnością. Za to ciągle słyszę jak ktoś labidzi, że trzeba utrudnić
    obrót używanymi autami, "bo nas stare rzęchy zaleją". To jest tak głupie,
    że aż budzi mój opór przed podjęciem polemiki z tak nielogicznymi wywodami.
    Nasycenie samochodami jest w Polsce stuprocentowe. Każdy kto potrzebuje,
    ten ma. Jeśli kupuje używany (niech nawet będzie: stary), to tylko po to,
    by sprawnym zastąpić ten, którego naprawa już się nie opłaca. A sprawny
    samochód można mieć za grosze, więc sytuacja "nie opłaca się" występuje
    dość często (ze względu na koszty pracy).

    Zasłony dymne ciągną się częściej za samochodami względnie nowymi. Bo ktoś
    po prostu *musi* jeździć furą ponad stan -- na naprawę go nie stać, a nie
    zamieni tego przecież na coś tańszego, sprawnego, choć starszego.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2019-07-25 15:10:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > ...oraz eksploatowany w mniejszym stopniu. Najekologiczniejsza energia to
    > ta, której nie zużywamy. Ale to wymaga zmian tego, jak żyjemy - a na to
    > mało kto się godzi, zasłaniając się "postępem" (i niejednokrotnie
    > wyzywając przy okazji od durniów i prześmiewając "średniowieczne" życie).

    Ludzie poza czubkiem własnego nosa niewiele widzą. Egoizm to się nazywa.
    Jeśli połączymy to z wszechobecną "dyskalkulią", to mamy to co mamy. Ktoś
    jest ekologiczny, bo pompuje ciepło. Zimą i latem, bo dom duży, bo basen,
    bo to, bo śmo. I smrodzi komuś pod nosem elektrownią. Ale ten ktoś jest
    setki kilometrów dalej, więc go nie widać. Trzydziestoletni dom to obciach,
    więc trzeba zbudować nowy. Zatem buch wagon węgla do pieca cementowni.
    A dalej psssst kurek z gazem do fabryki styropianu. Grubszego, żeby był
    planecie przyjazny. Stary się spali w spalarni, nic z niego nie pozostanie.
    No, może trochę CO2. Ale tego nikt nie zauważy. Nieekologiczny jest ten,
    kto pali w piecu. Z definicji. Choćby palił odnawialnym drewnem. Albo
    małym workiem węgla, gdyż mała chatka mu wystarcza.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2019-07-25 15:14:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Jul 2019 05:06:19 -0700, WS wrote:
    > Ogolnie sie zgadzam, jesli srednia ~13, to znaczy, ze jest sporo
    > "trupow" majacych 20+. I takie warto by w koncu wywalic, bo dymia, kapie
    > olej itp...

    Mam Nivę. Pełnoletnią, Euro-2. Fakt, tu i ówdzie zdarzy się że coś
    kapnie, tryśnie lub odpadnie, a przy przyspieszaniu bywa że z rury zadymi
    lub zabłyśnie. Silnik pali między 15 a 25l/100 w zależności od humoru.
    Robię nią jakieś 1000 km rocznie - głównie jazda do lasu, zwożenie
    drewna, sianokosy, wywózka śmieci, przewóz owiec, sporadyczne większe
    zakupy, wyciąganie innych pojazdów z zimowych zasp itp. Mam wywalić na
    złom i kupić Jimnyego lub innego (za przeproszeniem) Outlandera? Mam
    spore wątpliwości, że to miałoby ekologiczny sens.

    Te "trupy" o których piszesz nie są problemem. Problemem są ludzie,
    którzy przemieszczają się samochodem bez racjonalnej potrzeby.

    Mateusz

  • 35. Data: 2019-07-25 15:15:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 25, 2019 at 2:24:18 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Spalinowy nadal spala paliwo, emitując ludziom rakotwórcze syfy prosto w
    > nos. Chodzi o to aby od tego uciec. To w połączeniu z energią ze słońca
    > temat w znacznym stopniu rozwiązuje, ale u nas nadal jeszcze wszyscy z
    > klapami na oczach. Wiadomo, my jak zwykle 50 lat za murzynami, głównie
    > mentalnie.

    U nas elektryczny "spala" praktycznie wegiel, wiec jesli jest w tym jakikolwiek sens,
    to tylko (zatloczone) miasta, a wtedy takie male sa calkiem OK (chcby ze wzgledu na
    miejsce).
    Jesli mamy pule kasy na poprawe sytuacji, to doplaty do wiekszych samochodow sa w
    dosc dalekiej kolejnosci... Pierwsze warto zajac sie produkcja pradu, wymiana kotlow
    na paliwa stale... a w miedzyczasie ceny elektrycznych sam. spadna do "normalnych"...

  • 36. Data: 2019-07-25 15:23:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 13:03:27 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    publiczny spadł o 9 proc. PKB licząc według metodologii unijnej - poinformował
    minister finansów Mateusz Szczurek"

    > To chociaż było przeksięgowanie bez prowizji.
    > Za to teraz bez żadnych skrupułów zabierają 15% transfer fee za
    > przeksięgowanie :P
    >
    > Jak to było? Kto mieczem....

    tego szczurka przytoczyłem by było wiadomo skąd spadek deficytu sie wziął, z
    zajumania kasy a nie jakiejs poprawy po strasznych latach pisowskich rzadów.
    A te 15% mnie słabo grzeje, ma być ogólnie i sumarycznie lepiej.

    b.

  • 37. Data: 2019-07-25 15:28:22
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Wiadomo już trochę więcej na temat programu.

    https://globenergia.pl/moj-prad-nabor-wnioskow-ruszy
    -na-przelomie-sierpnia-i-wrzesnia-znamy-szczegoly/?f
    bclid=IwAR0bg8xRWSENygJdQp7IETGP853h2Va20wMNSsb3XMXA
    CbzIOBOYugthXi8

  • 38. Data: 2019-07-25 16:38:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 06:23:04 -0700 (PDT), Budyń

    > tego szczurka przytoczyłem by było wiadomo skąd spadek deficytu sie
    > wziął, z zajumania kasy a nie jakiejs poprawy po strasznych latach
    > pisowskich rzadów.

    Jak zajumania, skoro trafiło to do ZUSu? Przecież tego nie trafoło
    prywatnie do kieszeni tych którzy tę ustawę uchwalili, tylko do ludzi.
    Przytocz ile jeszcze tych pieniedzy "zajumano" i zestaw to z miliardzikiem
    skradzionym ludziom na rzecz sieczki w TVPiS. Inna kwestia, że ja nie
    sugerowałem że syf na rynku się zrobił po rzadach pisu -- to sobie
    oczywiście sam dopisałeś.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2019-07-25 17:06:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    >
    > Te "trupy" o których piszesz nie są problemem. Problemem są ludzie,
    > którzy przemieszczają się samochodem bez racjonalnej potrzeby.

    Poruszanie tematu "racjonalnych potrzeb" to wkracznie na śliski grunt.
    Ja przemieszczam się czasem bez racjonalnej potrzeby, bo taki mam akurat
    kaprys. W zasadzie bez konkretnego celu. W każdym razie nie umiałbym go
    opisać. I nie martwi mnie to. Po fakcie zwykle mam poczucie korzyści.
    Z tym że tego mojego jeżdżenia jest relatywnie niewiele, jeśli porównać
    to z jazdami "biznesowymi" wte i nazad. I żeby nie było, że sam coś
    robię, a na innych narzekam. Problemem jest każda racjonalizacja potrzeb
    robiona na siłę.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2019-07-25 17:08:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > U nas elektryczny "spala" praktycznie wegiel, wiec jesli jest
    > w tym jakikolwiek sens, to tylko (zatloczone) miasta, a wtedy
    > takie male sa calkiem OK (chcby ze wzgledu na miejsce).

    Myślenie w rodzaju "u nas w mieście jest tłoczno, więc będziemy
    smrodzić zdalnie tym, którzy mają luźniej" uważam za takie sobie.
    Delikatnie mówiąc. Bardzo delikatnie.

    --
    Jarek