eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 6 Dec 2021 12:35:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 6 grudnia 2021 o 20:04:27 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Wezwać serwis:
    > + prawdopodobnie najkrótszy czas przerwy w działaniu (przyjedzie ktoś z
    > gotowym wentylatorem i wymieni od ręki)
    > - najdrożej (200-400zł za robociznę + wentylator)
    > - nie koniecznie najszybciej
    >
    > Wymienić wentylator
    > + prawdopodobnie najszybciej
    > + oszczędzisz 200-400zł na robociźnie (z dojazdem oczywiście) serwisu
    > + wentylator masz szansę znaleźć i zamówić przed rozpoczęciem prac
    > - wymaga pewnie odkręcenia paru śrubek, odpięcia jednej-dwóch wtyczek,
    > poprawienia izolacji (która pewnie się uszkodzi przy tym)
> [...]
    I serwis uleczy lozysko bez jego wymiany? Skończy się na wymianie wentylatora a za
    chwile drugiego. Bo niby dlaczego pracujący w takich samych warunkach drugi miałby
    być dwa razy trwalszy. Wyjdzie amortyzacja wentylatorów 400 złotych rocznie. Jak
    dołożyć prąd który zużyły to wyjdzie że oszczędności na opale są mniejsze niż koszt
    eksploatacji rekuperatora. Nie policzyłem wymiany filtrów.