eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
  • Data: 2022-02-25 21:28:00
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chętnie bym podywagował na temat, ale musiałbyś najpierw zdefiniować i
    > opisać procedurę pomiaru dwóch punktów w domu którą uważasz za słuszną ;-)
    Pirometr :) Tylko tym się da w miarę dokładnie i porównywalnie mierzyć
    przy czym też nie mierzę powietrza, podłogi czy ściany, tylko meble,
    najlepiej ciemne.

    > Choć skoro już tutaj jesteśmy to też mam obserwacje np. to że podłoga z
    > panelami ma zawsze ~1,5-2C mniej na wierzchu niż tam gdzie są płytki.
    Normalne.

    > Siłą rzeczy wymusza to że przy tej samej powierzchni, mniej ciepła
    > zostaje oddane w pomieszczeniach z panelami (zakładając tą samą długość
    > pętli i ten sam przepływ). Ktoś ma inaczej?
    Tak, to się uwzględnia w obliczeniach, mam salon pół na pół płytki i
    panele i różnica
    jest 0,5st max.
    Ale sama podłoga ma tylko 2-3 st więcej niż temp w pokoju.

    > Druga sprawa to ułożenie domu, jedne pokoje są na północy, a np. salon z
    > przeszkleniami od południa. Co tu dużo pisać, jak w sierpniu słońce o 14
    > zaczynało zaglądać do salonu i kończyło w okolicy 18, to w tym czasie
    Ja od północy mam tylko jeden pokój i to nad garażem, ten garaż go
    najbardziej wychładza mimo że jest izolowany w środku.

    > temperatura rosła nawet o 2C chyba że...włączone jest chłodzenie, ale
    > znowu, nie wiem jak Ty mierzysz - czy ze wspomagaczami czy bez.
    Mam jakiś tam pokojową stację w salonie i wg niej grzeję.

    > Przyznam że nie próbowałem żeby przez cały rok PC po prostu chodziła
    > kiedy tam by chciała.
    No tak dobrze to nie będzie, będę nią sterował :)

    Nie mam motywacji aby wydać więcej żeby się
    > dowiedzieć ile oszczędzam na tym.
    Dlatego robię sam, prąd mi się już kręci a jak się wiosna zrobi to się
    wezmę za PC p-w
    ze starego klimatyzatora tylko jeszcze parę rzeczy muszę kupić.

    --
    Janusz