  • Data: 2020-07-04 14:14:43
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nikt przecież nie mówi o konfiskacie czegokolwiek, tylko o prawie
    > pierwokupu. Dla sprzedawcy co za różnica, komu sprzeda, jeśli już
    > chce sprzedać? We Francji każda sprzedaż nieruchomości podlega
    > prawu pierwokupu na rzecz gminy - i po mojemu słusznie.

    Taka tradycja -- i nie ma sprawy. Tu zaś chodzi o machlojki wprowadzane
    tylnymi drzwiami, w czym obecna władza się specjalizuje. Daliśmy ci
    pięć tysięcy na wykopanie dziury w ziemi -- sprzedałeś się, już twoja
    nieruchomość traktowana jest inaczej niż sąsiada.

    Prawo pierwokupu było u nas za okresu słusznie minionego. Służyło
    przeciwdziałaniu zaniżaniu wartości transakcji w celu płacenia
    mniejszych podatków. Jak ktoś w umowie wpisał połowę sumy, a resztę
    planował wziąć pod stołem, ryzykował, że określoną sumę dostanie od
    państwa, które już mu nic pod stołem nie da.

    --
    Jarek