  • Data: 2020-07-05 18:00:08
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-07-05 o 16:48 +0100, ddddddddddddd napisał:

    > I kiedy ma się zgłosić do gminy?

    Delikwent nigdy, to leży w obowiązkach notariusza. Gmina ma miesiąc na
    decyzję, potem procedura sprzedaży rusza dalej.

    > o ile tygodni przedłuży to sprzedaż?

    W praktyce niewiele, bo notariusze mają różne inne rzeczy do roboty
    podczas sprzedaży, więc wysłanie powiadomienia do urzędu gminy to
    pomijalny detal. Procedura sprzedaży domu trwa tutaj między 2 a 3
    miesiące. Warto dodać, że prawo pierwokupu ma nie tylko gmina - również
    lasy państwowe, okoliczni rolnicy, sąsiedzi, region...

    > A co jeśli gmina nie odpowie, ma na to określony czas czy do czasu
    > odpowiedzi musisz się wstrzymać ze sprzedażą?

    Tak, póki wszyscy z pierwszeństwem się nie odezwą LUB nie upłynie jakiś
    tam czas (kojarzę, że każdy ma miesiąc), to sprzedaż teoretycznie stoi
    pod znakiem zapytania. Teoretycznie, bo w praktyce takie sprawy są dość
    oczywiste.

    > Przypomnę, że mówimy o Polsce a nie o Francji...

    Ja wskazuję, że to, nad czym hiszpański kolega ubolewał, w niektórych
    krajach Europy jest rzeczą zupełnie normalną, a wręcz pożyteczną.

    Mateusz