  • Data: 2020-07-05 18:11:31
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Lukasz napisał:

    > I kiedy ma się zgłosić do gminy? jak wystawia ogłoszenie czy jak
    > sprzedaje? i co jeśli obniży cenę przed sprzedażą? ile czasu gmina ma
    > na odpowiedź? o ile tygodni przedłuży to sprzedaż? A co jeśli gmina nie
    > odpowie, ma na to określony czas czy do czasu odpowiedzi musisz się
    > wstrzymać ze sprzedażą?
    > Przypomnę, że mówimy o Polsce a nie o Francji...

    Jak kupowałem dom (w Polsce), prawo pierwokupu jeszcze obowiązywało.
    Zawarłem u notariusza umowę wstępną, w której już była określona cena.
    Ten zgłosił to do podmiotów, ktre miały prawo pierwokupu (bodajże gmina
    i wojewoda). Po miesiącu, przy braku reakcji potencjalnych kupców, mogłem
    podpisać umowę finalną.

    --
    Jarek