  • Data: 2020-07-05 18:52:20
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mateusz

    Drogi Mateuszu, wyrwałeś mnie do odpowiedzi więc jestem. Zawsze myślałem, że takie
    odniesienia, porównania danego tematu do innych (państw) jest ok. Nie jest ok.
    Różnice mentalne, kulturowe, środowiskowe, tradycje mogę wymieniać bez końca są tak
    olbrzymie że porównywanie nie ma kompletnie sensu. Nauczyłem się tego właśnie jeżdżąc
    po Europie. Dobrym przykładem będzie Brexit. Oni i my mamy podobne regulacje co do
    referendum. Co by się stało, gdyby w Polsce nagle ktoś przeprowadził referendum i
    zgraja głupków zagłosowała by na coś absurdalnego. Albo odwrotnie na coś bardzo
    mądrego ale nie popularnego w narodzie. Co zrobiliby nowi politycy, którzy przychodzą
    po obecnych. Nowe referendum.
    W Anglii tradycja jest silniejsza niż jakiekolwiek prawo.Zresztą tam prawo to
    tradycja. Jeśli tak zagłosowali to koniec Taka była wola narodu w danym momencie i
    nie wolno jej zmienić. W Polsce to by nie przeszło.Zasady te same ale tradycje różne
    czynią nas tak różnymi.
    Co z tego że w innych krajach są takie przepisy, być może są nawet bardziej
    rygorystyczne. I co z tego. Nie porównujmy się tylko pomyślmy czy w tym kraju, przy
    tych doświadczeniach, przy takich aspiracjach tzw. polityków, przy takim poziomie
    kultury itd. taki przepis zagraża normalnemu funkcjonowaniu czy czyni go tylko
    kolejnym martwym przepisem (których w Polsce jest nieskończenie wiele).
    K.