  • Data: 2020-07-04 14:42:58
    Temat: Re: Moja woda
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Z oczu można sporo wyczytać, a na zabawę w inkubator nie każdy ma
    > przecież czas. Przy oczach pozostając, to poza owadami występuje
    > u mnie duża ilość węży: zaskrońce, żmije oraz padalce (Linneusz
    > z pewnością obraziłby się za wymienienie tych ostatnich). Padalca
    > poznać łatwo, taki głupawy robak bez pomysłu na życie.

    Padalec przyplątał się do mnie w zeszłym miesiącu. Posiedział trochę
    pod garażem i sobie poszedł. Może wciąż jeszcze snuje się po trawach
    i zielskach, nie sprawdzałem, nie nadsłuchiwałem.

    > Nieomylnym sposobem jest właśnie analiza oka. Jeśli gad ma źrenicę
    > okrągłą, to zaskroniec, a jeśli podłużną - żmija.

    Podłużną źrenicę ma też owca. Więc jeśli trafi się jakiś mieszczuch,
    kmpletny przyrodniczy laik, może taką gadzinę wziąć za żmiję.

    Jarek

    --
    Stójmy! -- jak cicho! -- słyszę ciągnące żurawie,
    Których by nie dościgły źrenice sokoła;