  • Data: 2010-06-21 21:09:37
    Temat: Re: Mole jak skowronki.
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1fcaa2$0$17093$65785112@news.neostrada.pl...

    > Myślę że nie wiesz. :)

    Jeśli wieża ma 20m, basen stoi powiedzmy na wysokości mniej więcej morza, a
    nie w Kopalniach Króla Salomona położonych w głębi niezmierzonej i i mówimy
    o wsysaniu wody przez pompę stojącą na szczycie tejże wieży, to myślę, że
    jednak wiem :-) Przeciętny absolwent podstawówki "starego obrządku", który
    nie spał na lekcjach o ciśnieniu atmosferycznym, również powinien wiedzieć.

    > Kiedy okryto próżnię zabijano dla efektu małe zwięrzęta. Po prostu
    > przestawały się ruszać bez żadnych eksplozji, ani wypadających oczu. Płuca
    > i wszystkie wypełnione gazami przestrzenie mają połączenia na zewnątrz i
    > nie powstanie podczas odpompowania żadna siła rozrywająca.

    A z jaką prędkością je "dekompresowano"? Bo w temacie ewentualnego
    rozerwania przez gazy to by było decydujące.
    A co do wypełnionych gazem przestrzeni jeszcze - głupie gazy jelitowe... one
    nie zawsze się znajdują tuż przy "ujściu", że tak powiem, gotowe do zepsucia
    nastroju wokół pacjenta. Jelita co prawda zniosą dużo i akurat ich nie
    podejrzewałbym o rozpęknięcie się w próżni, niemniej jednak fakt pozostaje
    faktem.

    No i druga sprawa - co z gazami rozpuszczonymi w płynach ustrojowych i ich
    gwałtownym wydzielaniem?

    J.