  • 21. Data: 2021-02-05 17:40:39
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2021 16:28, Arnold Ziffel wrote:
    > Aplikacja gDMSS Plus może działać na kilku urządzeniach na raz (telefon i
    > tablet)? Tzn. niekoniecznie w jednym momencie, ale być zainstalowana i
    > używana naprzemiennie?

    Pewnie może, bo czemu nie? Ale nie sprawdzałem.

    > W opiniach do apki ludzie piszą rzeczy straszne i przedziwne, generalnie
    > że nie działa dobrze:
    >
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mm
    .android.direct.gdmssphone&hl=pl&gl=US&showAllReview
    s=true

    > Potwierdzasz to? Jak ci się używa tej aplikacji, da się używać czy jest
    > totalnie zbugowana?

    Nie używam, ale to nie dlatego że mam takie samo (złe) zdanie tylko nie
    potrzebuje. Zainstalowałem raz i przeklikałem z ciekawości. Kamery
    wykryło (po lokalnej sieci) i można było podglądać i sterować każdą z
    nich. Za mało używałem żeby się więcej wypowiedzieć. W domu do poglądu
    używam Onvifera.

    Zakładam, że oprogramowanie producenta ma uzasadnienie głównie wtedy
    kiedy chcesz mieć dostęp spoza domu - przez chmurę producenta (kamery
    mają taką opcję).

    > Ta kamera udostępnia jakieś usługi w LAN-ie? Piszą, że można się dostać
    > przeglądarką, ale wpisujesz w przeglądarce IP kamery, czy jest jakiś
    > trzeci serwer, przez który to przechodzi?

    Możesz przez IP w LAN-ie jak i przez chmurę producenta.

    > Można się na nią zalogować i przeglądać pliki na karcie SD?

    Jak umieścisz kartę SD, to ma możliwość nagrywania i przeglądania,
    choćby przez przeglądarkę.

    > Jak wysyła maila, to z obrazkiem, gdy był ruch, tak? Można zmienić tak,
    > żeby wysyłał kilka obrazków na raz (zrobionych co określony czas, np.
    > sekundę albo kilka)? Boję się, że wyśle mi gębę złodzieja, jak złodziej
    > będzie daleko, a gdy podejdzie bliżej, to już nie.

    Nie używam tych opcji w kamerach, bo mam rejestrator który zbiera je
    wszystkie razem i tam ustawiam sobie opcje o mailach, ftp i inne. Ale
    jak patrzę w ustawienia bezpośrednio pod IP kamery, to w opcjach email
    ma coś takiego jak "Update period" i w podpowiedzi jest "30-1440 min".

    Sama kamera ma możliwość poza kartą lokalnie, wysyłać dane na FTP i NAS
    (folder sieciowy).

    > Można skonfigurować próg (czułość) czujnika ruchu?

    Można konfigurować próg jak strefy (dla każdej osobny próg). Strefy są
    maksymalnie 4 (w tej co ja podałem).

    > Ona nagrywa na FTP-a cały czas, czy tylko gdy jest ruch (i np. od tej pory
    > kilka minut)? To (czas nagrywania po wykryciu ruchu) jest konfigurowalne?

    To jest konfigurowalne. Nagrywanie, wykrywanie ruchu i alarm to trzy
    oddzielne niezależne od siebie opcje. Możesz ustawić np. żeby 24/7
    wysyłało na NAS, a w przypadku wykrycia ruchu dodatkowo obraz sprzed np.
    5 sekund przed wykryciem i następne 5 min po, na FTP i obrazek na maila
    w tym samym czasie.

    > Ma jakiś bufor, żeby powoli pchać do FTP-a przez sieć komórkową, czy
    > trzeba jej postawić szybki FTP w LAN-ie (i dopiero z niego sobie powoli
    > kopiować do właściwej lokalizacji)? Ile MB zajmuje minuta nagrania w
    > najwyższej jakości? Nie mam na działce Internetu więc będę musiał
    > posiłkować się siecią komórkową (kupię jakiś router z modemem, operatora
    > jeszcze nie wybrałem).

    Nie testowałem jak to działa przez sieć komórkową. Sama kamera ma
    funkcję ANR która pozwala przechować materiał na karcie SD w przypadku
    zerwania połączenia z rejestratorem i przesłanie tych danych po ponownym
    połączeniu. Ale czy to działa ze zwykłym FTP, to nie mam pojęcia.

    Minuta nagrania zajmie tyle ile ustawisz :-) Na 4Mpx kamerę przy małym
    natężeniu ruchu dla kodowania HEVC i FPS 15 klatek, trzeba przyjąć
    najmniej coś w okolicy 2000bps czyli ~250KB/s = 15MB/min

    > W tej ofercie na Allegro jest po 578 zł a na Ceneo zaczyna się od 758 zł.
    > Nie wiesz, czemu tak?

    Nie mam pojęcia, ale dwa lata temu też kosztowały 5xx.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-02-05 18:00:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Feb 2021 15:36:02 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Spojrzałem na cenę i spadłem z krzesła. Co ona takiego ma, że
    > kosztuje
    > ponad cztery tysiące?

    Można ją kupić za połowę ceny (nową). To jest droga? Są za 20tys a
    nawet za ponad 100.
    Ta ma 25x zoom optyczny, wysoką rozdzielczość, PTZ 360, oświetlacz IR
    do 30m, śledzenie figurantów, powiadomienia o ruchu, pozostawieniu
    obiektu, wkroczeniu w obszar itp.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-02-05 18:39:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Feb 2021 15:28:40 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
> [...]
    s=true
    > Potwierdzasz to? Jak ci się używa tej aplikacji, da się używać czy

    IMHO najlepsza aplikacja do kamer:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.al
    exvas.dvr

    --
    Marek

  • 24. Data: 2021-02-06 07:44:33
    Od: budynPL <b...@g...com>

    piątek, 5 lutego 2021 o 16:43:24 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):
    > To nawet na ćmę reaguje? :) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    > jeszcze dochodzą koty.

    nawet na mgłę potrafi być reakcja - kropla mgły blisko obiektywu podświetlona
    daje optycznie duży obiekt

    b.

  • 25. Data: 2021-02-06 15:36:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2021 18:00, Marek wrote:
    > Ta ma 25x zoom optyczny, wysoką rozdzielczość, PTZ 360, oświetlacz IR do
    > 30m, śledzenie figurantów, powiadomienia o ruchu, pozostawieniu obiektu,
    > wkroczeniu w obszar itp.

    Fajnie też mieć ciągnik siodłowy i traktor w garażu bo a może się kiedyś
    przydadzą. Pytanie tylko o sens?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2021-02-07 12:13:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Hej,
    >
    > Nie wiem, czy to jest do końca ta grupa, ale chyba najbliższa -- w końcu
    > jak się coś buduje, to czasem też się to zabezpiecza.

    Mogłeś dodać jeszcze elektronikę (grupa).

> [...]
    > SD i będzie mogła zapisywać w czasie rzeczywistym i powoli wysyłać przez
    > sieć, to postawię zdalnie)
    >
    > - zachowa funkcjonalność zapisu na FTP-a nawet gdy serwer producenta
    > zdechnie (bo produkt będzie miał już parę lat i chińczyk wyłączy
    > wtyczkę) i np. aplikacja na Androida przestanie działać
    >
    > - jeśli kamera będzie po prostu zapisywać na kartę SD w momencie wykrycia
    > ruchu, ale jednocześnie udostępni jakiś interfejs do tych plików po
    > LAN-ie, to też nie problem, oprogramuję sobie to po swojemu
    >
    > Istnieje w przyrodzie takie zwierzę, czy trzeba sobie samemu spróbować coś

    Jesli tanio to www.dvspolska.pl (są na Allegro)
    Problemem jest tylko brak możliwości z PC czy przeglądarki. Tylko
    Android ale działa stabilnie oczywiście przez chmurę więc GSM do
    połączenia wystarczy. Miałem 3 szt na działce przez rok i było OK ale
    że większość kamer/innych mam na gDMSS (Dahua/BCS) to przeszedłem z
    kamerami na Dahua. Polecam tylko takie, które mają slot na kartę SD.
    Reszta Twoich wymagań jest spełniona. FTP sobie podaruj, już lepiej
    jakaś chmura ale karta SD to dobre wyjście, chyba że boisz się kradzieży
    kamery. Odczyt z karty zapisanych jak i podgląd ma wspomaganie zapisu w
    smartfonie więc robienie kopii to pikuś. Tego się z karty nie ściąga, bo
    po co?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 27. Data: 2021-02-07 13:22:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (...)
    > Istnieje w przyrodzie takie zwierzę, czy trzeba sobie samemu spróbować coś
    > wyrzeźbić? Macie doświadczenie?
    koledzy Ci wiele doradzili. Ty masz bardzo precyzyjne wymogi. ale jak
    juz ktoś wspomniał - na powietrzu dostaniesz powiadomienie o włamaniu w
    wykonaniu owadów, deszczu, śniegu i wielu innych przyczyn, które
    "zobaczysz" w postaci refleksu światła na płaskiej powierzchni.
    Wygodne zarządzanie jest wymagane w... pierwszych 3 tygodniach, potem
    zapomnisz. Bedziesz chciał aby działało bez obsługowo. Nawet wpisywanie
    hasła może byc niewygodnym elementem obsługi.
    Natomiast jeśli wydarzy sie coś co chciałeś miec nagrane, to przede
    wszystkim będzie ważne nie to czy nagranie zostało zrobione w 4k, tylko
    _CO_ zostało nagrane. wiec im więcej kamer, nawet marnych - tym lepiej.
    im bardziej je ukryjesz, tym mniej złodziej/wandal będzie się krył przed
    ich obiektywami. Ty wydasz 1000zł na kamery, on wyda 2zł na maskę na ryj.
    Ktoś tu pytał o tanie kamery. od 70-90zł można kupić kamery obrotowe,
    wewnętrzne. statyczne, w kopułkach, wytrzymają na zewnątrz ale osłonięte
    przed deszczem - w podobnej cenie. rejestrator - 100zł.
    a jak ktoś lubi rzeźbić samodzielnie to tu masz kamerę wifi za 5 usd.
    https://www.youtube.com/watch?v=MKiITEsOwRA

    rasumując. jeśli to ma być zabezpieczenie, to pomyśl jak to
    zabezpieczenie złamać. jeśli Ty potrafisz, to nie warto w to inwestować.
    Jeśli nagrania do niczego sie nie przydadzą, to ich jakość,
    rozdzielczość, jest nic nie warta. JEśli po włamaniu nagrania się nie
    zachowają - nie wydawaj kasy

    ToMasz

  • 28. Data: 2021-02-07 13:56:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    vision-ds-2cd2022wd-i.html

    > Trochę droższa niż ta od Mateusza... pytanie co ma więcej.

    > To nawet na ćmę reaguje? :) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    > jeszcze dochodzą koty.

    To zalezy w sumie od możliwości kamery. Jeśli kamera jest zaawansowana i
    ma możliwość ustawienia stref (IVS), wykrywanie twarzy, to będzie
    reagować na "człowieka" a nie na cały ruch.
    https://sklep.delta.poznan.pl/ivs-inteligentna-anali
    za-obrazu_l1_aid799.html

  • 29. Data: 2021-02-07 14:01:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Jak chcesz jakąś taniochę, to może takie cuś:
    ecurity-camera-360-1080p-9637702025

    > Wydaje się OK (jak na kamerę wewnętrzną) oprócz tego, że chyba wszystko
    > idzie przez chmurę producenta?

    Tyle że to kamera wewnętrzna. Nie nadaje się na zewnątrz.

  • 30. Data: 2021-02-07 14:06:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Np. ta od Mateusza?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/ipc-hdbw2431e-s-0280b-s2-k
    amera-ip-dahua-kopulowa-9926173856

    > To jest już cena po obniżce i mniej się nie da, czy masz jakiś namiar?

    Są tańsze Dahua a ta w/w nie ma karty SD.

    np:
    https://allegro.pl/oferta/bezprzewodowa-kamera-ip-wi
    fi-dahua-2mpx-zapis-nasd-9952589025