  • 61. Data: 2021-02-12 11:33:05
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale że każdy w szafie trzyma jakieś stare komputery? ;-)

    Wielu ma kompy stacjonarne (może być nawet laptop) podpięte i włączone
    cały czas, wystarczy skorzystać. Co prawda zależy to od przepustowości
    sieci, bo czasem może mulić. Kiedyś wykorzystywało się jakiś serwer (jak
    ktoś ma), który miał podpięty dodatkowy dysk i zwyczajnie go
    udostępniał. Rejestrator jest o tyle dobry, że ma wiele usług innych niż
    tylko zapis i zwyczajnie jest praktyczniejszy i z niskim poborem prądu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 62. Data: 2021-02-12 13:36:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 09:30, Mateusz Bogusz wrote:
    > To podaj co miałeś za rejestrator.

    Na Hixxx. Konkretnie firmy zxtech. Zanim jednak zaczniejsz szukać tego
    konkretnego, wiedz że w środku była taka sama płytka drukowana jak w
    kilku innych, a samo firmware zgłaszało się po RS jako "Hixxx demo
    board" co oznacza że producenci już nawet nie wysilają się żeby zmienić
    nazwę w firmware, tylko pakują do środka wailiowe oprogramowanie chińczyków.

  • 63. Data: 2021-02-12 13:36:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 00:49, yabba wrote:
    > Podaj lepiej przykład takiego rejestratora.

    Podałem w wąku kilkukrotnie dane katalogowe scalaka stosowanego w
    rejestratora z allegro, z grubsza we wszystkich tanich.

    > tańsze od odpowiednich rejestratorów analog/AHD/CVI/TVI, ponieważ nie
    > muszą mieć układów kompresji obrazu.

    Ale mają. Nawet datasheeta który zlinkowałem w sąsiednim poście nie
    przeczytałeś, prawda?

  • 64. Data: 2021-02-12 14:06:05
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 13:36, heby pisze:

    > Podałem w wąku kilkukrotnie dane katalogowe scalaka stosowanego w
    > rejestratora z allegro, z grubsza we wszystkich tanich.

    Więc proszę podaj przykład takiego rejestratora IP, który wykonuje
    rekompresję przy nagrywaniu. Mnie nie udało się spotkać z takim
    sprzętem. Wszystkie nagrywały dokładnie to co dostały w strumieniu z
    kamery IP.

    > Ale mają. Nawet datasheeta który zlinkowałem w sąsiednim poście nie
    > przeczytałeś, prawda?

    Przeczytałem jeszcze raz i z tego co zrozumiałem, nie widzę sensu
    stosowania go w rejestratorze IP. Układ ten koduje sygnał z
    kilku/kilkunstu kamer analogowych do H.264 i w tym samym czasie może
    dekodować kilka strumieni z dysku do postaci HDMI i VGA.

    Chyba, że w rejestratorze IP był wykorzystywany tylko w połowie do
    dekodowania odebranego strumienia z kamery lub dysku i wyświetlania go
    na monitorze HDMI.

    yabba

  • 65. Data: 2021-02-12 14:23:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 14:06, yabba wrote:
    > Więc proszę podaj przykład takiego rejestratora IP

    Mój to był zxtech. Nie mam go juz, więc nie powiem jaki dokładnie to był
    model. W międzyczasie przewineło mi się przez ręce kilka takich, różnych
    producentów, po otwarciu wszedzie jest Hixxxx, czesto na identycznej płyce.

    > Przeczytałem jeszcze raz i z tego co zrozumiałem, nie widzę sensu
    > stosowania go w rejestratorze IP.

    Dziwne, kilkuset "producentów" na świecie widzi.

    > Układ ten koduje sygnał z
    > kilku/kilkunstu kamer analogowych do H.264

    Nie tylko. Obsługuje też dekompresje i ponową kompresję strumieni z
    kamer IP. Potafi to robić bardzo wydajnie, problemem jest jednak to, że
    kodek jest kiepskie jakosci i wynik kompresji jest znaczaco gorszy niż
    kompresja softwareowa o tych samych parametrach (ale za to używa tylko
    kilka wat).

    Nie. Uzywa się go na przykład po do aby ze strumienia FullHD@50Hz
    używanego do detekcji ruchu zrobić 720p@5Hz używanego do archiwizacji.

  • 66. Data: 2021-02-12 14:58:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 14:23, heby pisze:

> [...]
    > producentów, po otwarciu wszedzie jest Hixxxx, czesto na identycznej płyce.

    Szkoda, że nie możesz podać przykładowego modelu. Bardzo chętnie bym
    zobaczył takie cudo. Czy były to rejestratory IP czy hybrydowe IP +
    analog HD? Na ile kamer?

> [...]
    > kodek jest kiepskie jakosci i wynik kompresji jest znaczaco gorszy niż
    > kompresja softwareowa o tych samych parametrach (ale za to używa tylko

    Z PDF-a wynika, że jednocześnie może tylko:
    - albo dekodować 5 strumieni 1080
    - albo dekodować 1 strumień 1080 i kodować 4 strumienie 1080

    W rejestratorze IP dla 4 kamer trzeba by zastosować 2 takie układy, żeby
    jednocześnie móc obrabiać sygnał z 4 kamer IP 1080.

    > Nie. Uzywa się go na przykład po do aby ze strumienia FullHD@50Hz
    > używanego do detekcji ruchu zrobić 720p@5Hz używanego do archiwizacji.

    W tym Twoim rejestratorze były wbudowane opcje detekcji ruchu w
    otrzymanym strumieniu oraz oddzielne ustawienia rekompresji strumieni z
    kamer do zapisu?
    We wszystkich obecnych popularnych systemach CCTV IP całą kompresję i
    detekcję ruchu wykonuje kamera. Wszystkich ustawień dokonuje się w kamerze.
    Są rozwiązania, że analizę obrazu wykonuje serwer, a nie kamera, ale to
    dwa razy wyższa półka cenowa.

    yabba

  • 67. Data: 2021-02-12 15:44:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2021 14:58, yabba wrote:
    > Szkoda, że nie możesz podać przykładowego modelu. Bardzo chętnie bym
    > zobaczył takie cudo. Czy były to rejestratory IP czy hybrydowe IP +
    > analog HD? Na ile kamer?

    Tylko IP. W zależności od wersji oprogramowania obsługuje 4,5,8 i 9
    kamer. Zazwyczaj istnieje zależnośc pomiędzy
    rozdzielczością/prędkością/ilością stumieni == const co wynika pewnie z
    ograniczeń hardware. Ten SoC jest produkowany w kilku odmianach, są
    większe i mniejsze.

> [...]
    > W rejestratorze IP dla 4 kamer trzeba by zastosować 2 takie układy, żeby
    > jednocześnie móc obrabiać sygnał z 4 kamer IP 1080.

    4x1080p@30 fps H.264 encoding + duperele

    8x720p@30 fps H.264 encoding + duperele

    Przy jakiś modyfikacjach firmware z tych 8 robi się 9 i tak jest
    reklamowany.

    > W tym Twoim rejestratorze były wbudowane opcje detekcji ruchu w
    > otrzymanym strumieniu oraz oddzielne ustawienia rekompresji strumieni z
    > kamer do zapisu?

    Nie wiem, bo wyleciał zanim zdążyłem ogarnąć takie detale. Po
    stwierdzeniu że obraz zapisany na dysku jest gorszej jakosci niż
    oryginalny strumień, darowałem sobie dalsze eksprymenty, tym bardziej że
    wszystkie te rejstratory mają wyjątkowo toporny UI do kórego nie da się
    podpiąc nawet klawiatury (choć może są jakieś modele z tym
    super-ficzerem). Nie wiem jak ktokolwiek może być zadowolony z tego
    absurdalnego interface.

    Natomiast nie przeczytałeś datasheeta, znowu:

    Integrated IVE, supporting various intelligent analysis applications
    such as motion detection, perimeter defense, and video diagnosis

    Tak, to się dzieje sprzętowo. Ogólnie wszystko się tam dzieje sprzętowo,
    chińczycy naprawdę ogarneli już produkcje dedykowanych ASICów do
    kompresji wielu strumieni w H.264 z 3W.

    > We wszystkich obecnych popularnych systemach CCTV IP całą kompresję i
    > detekcję ruchu wykonuje kamera.

    Tak, może to robić również kamera, zwyczajowo jest jednak w tym bardzo
    kiepska z uwagi na brak AI.

    > Wszystkich ustawień dokonuje się w kamerze.
    > Są rozwiązania, że analizę obrazu wykonuje serwer, a nie kamera, ale to
    > dwa razy wyższa półka cenowa.

    Albo dwa razy niższa: ZoneMinder + moduły do AI. W domu nie potrzebne,
    ale warto wiedzieć że świat nie stoi w miejscu.

  • 68. Data: 2021-02-12 17:25:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Obecnie w systemach CVI (analog) nie ma różnic pomiędzy kamerami IP.
    > Śmiałbym nawet twierdzić, że kamera 2Mpx CVI ma lepszą jakość w zapisie
    > niż kamera IP 2Mpx.
    to chyba już zależy od konkretnego rozwiązania. weź jednak pod uwagę, że
    nie po to są urządzenia cyfrowe, na 4 przewodach, z takimi a nie innymi
    protokołami, żebyśmy teraz lepszą jakość uzyskiwali na koncentryku. nie
    twierdzę że nie da sie, ale czy oto będzie taniej i łatwiej?

    > To było z 10 lat temu. Obecnie analogowa CVI widzi z 2 metrów czy to 1gr
    > czy 2gr :) Mogę pokazać :]
    tyle ze o ile ip, może nie wprost, ale w dzisiejszych czasach określa
    pewne wymogi co do samego sygnału, to analog, bez określenia jaki , to
    PAL. tak, ja piszę o tych systemach. Ty piszesz o CVI - spoko, ale jeśli
    to nie ma być akademicka dyskusja - po twojej stronie leży obowiązek
    przedstawienia argumentów.

    > Nie, nie wystarcza bo kamera 720p ma zbyt małą rozdzielczość do
    > obserwacji rozległego terenu zewnętrznego i z większej odległości masz
    > już pixele. Stosuje się minimum 1080p.
    znowu dyskusja akademicka. Pal rówież wystarczy aby rozpoznać twarz.

    > Musiałbyś jednak udać się gdzieś na jakieś pokazy lub mieć z kilkaset
    > możlwości podglądu układów mieszanych (IP/Analog) żeby w sumie nie pisać
    > bzdur. Często/gęsto lepiej jest mieć system analogowy niż IP i nie
    > chodzi głównie o cenę ale jakość obrazu która potrafi czasem zdziwić :)

    no to tu mamy różne zdania. Jak pisałem wcześniej: Oraz 8k faceta w
    masce jest gówno wart. obraz PAl, 720p, faceta który parę razy, na 2
    tygodnie przed włamaniem, kręci się, obczaja i NIE WIE że jest nagrywany
    - pozwoli zidentyfikować złodzieja.
    zadałem sobie niepotrzebny trud i sprawdziłem ofertę rejestratorów CVI.
    REJESTRATOR 5W1 GISE GS-M1004FH-V5
    przyjmie 4 kamery CVI, jeśli w dużej rozdzielczości, to w kilku,
    kilkunastu klatkach.
    ale jak ten sam rejestrator przełączysz w tryb tylko ip - obsłuży 16
    kamer!!!!111111
    Na serio chcesz kogoś przekonać że cvi jest lepsze i tańsze? PRóbuj

    ToMasz

  • 69. Data: 2021-02-12 18:10:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    40usd, 32 kamery
    https://pl.aliexpress.com/item/32948350924.html?spm=
    a2g0o.productlist.0.0.45296b42CRGhit&algo_pvid=46076
    e82-7499-4503-a878-478aa9df2841&algo_expid=46076e82-
    7499-4503-a878-478aa9df2841-1&btsid=2100bdd516131492
    100685205e53cb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb2016
    02_,searchweb201603_

    można sprawdzić jakie jest tam HIxxx i zobaczyć co potrafi

    jak ja kocham takie dyskusje, w których nie występuje cena, ani
    rozwiazanie. sygnał z dobrych kamer ip, można zapisywać na NASie, wiec
    straty nie będzie. brnięcie w megapixele nic nie da, bo zawsze bedą
    warunki w których kamera ma za daleko, za mało światła. miałem
    rejestrator anagogowy na 4 kamery - było mało. myślałem ze na 8
    wystarczy - sprzedałem. na razie 16 wystarcza. bo musi być 16? Jak
    najwięcej jak najbardziej poukrywanych!!!!!!111111Jeden jeden.

    ToMasz

  • 70. Data: 2021-02-12 18:56:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.02.2021 o 17:25, ToMasz pisze:
    > to chyba już zależy od konkretnego rozwiązania.

    Napisałem CVI to konkretne rozwiązanie (polecam lekturę)

> [...]
    > protokołami, żebyśmy teraz lepszą jakość uzyskiwali na koncentryku. nie
    > twierdzę że nie da sie, ale czy oto będzie taniej i łatwiej?

    Dziwne że z TV bezprzewodowej na jednym kabli=u koncentrycznym ogądasz
    sobie bez problemu 4K. Powinieneś jedak liznąć wiedzy

    > tyle ze o ile ip, może nie wprost, ale w dzisiejszych czasach określa
    > pewne wymogi co do samego sygnału, to analog, bez określenia jaki , to
    > PAL.

    Nie. CVI to zupełnie coś innego.

    > tak, ja piszę o tych systemach. Ty piszesz o CVI - spoko, ale jeśli
    > to nie ma być akademicka dyskusja - po twojej stronie leży obowiązek
    > przedstawienia argumentów.

    Proponuję doczytać o tym systemie bo przecież Ciebie to interesuje a ja
    nie będę kopiował na grupę Wikipedii :> Już udowodniłeś, że nie masz o
    tym pojęcia, więc proponuję się dowiedzieć abyś mógł prowadzić dyskusję :)

> [...]
    > masce jest gówno wart. obraz PAl, 720p, faceta który parę razy, na 2
    > tygodnie przed włamaniem, kręci się, obczaja i NIE WIE że jest nagrywany

    Opisujesz system, który był obecny 20 lat temu i porównujesz do IP
    obecnego dzisiaj. Nie wiem po co to robisz bo praktycznie w każdej
    dziedzinie techniki zaszły ogromne zmiany i bez sensu jest takie porównanie.

> [...]
    > kamer!!!!111111
    > Na serio chcesz kogoś przekonać że cvi jest lepsze i tańsze? PRóbuj

    Widać, że nie rozumiesz tego tematu :)

    Dodatkowo wziąłeś sobie producenta, który niewiele ma wspólnego z CVI.
    Widać nie doczytałeś, że CVI to "wynalazek" Dahua i ich rozwiązania są
    prawidłowe.