  • Data: 2018-12-12 17:32:26
    Temat: Re: Motyle w zimie
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.12.2018 14:25, Jacek pisze:

    > Jak zimują motyle? Czy taki motyl latający jest w stanie przetrwać zimę, czy
    > zimuje w jakiejś innej postaci?

    Jak teoretycznie zimują motyle, to wyczytasz w internetach, tak jak tutejsze
    sieroty po Expercie. Ja Ci tylko powiem, jak zimują motyle u mnie. A więc
    podobnie jak u Twej babci siedzą sobie w piwnicy. I śpią snem letargicznym,
    uczepione ścian w zacisznych miejscach. Na wiosnę znikają, czyli pewnie lecą
    w świat, podczas wietrzenia piwnic. Na pewno nie giną, bo piwnice mam czyste
    i od razu bym zauważył motylego trupka, tak jak teraz zauważam je śpiące.
    To w ogóle miły widok, taki zimujący motylek w naszym domu. W tym roku jest
    ich 6, a wszystkie czarne. Tak przynajmniej wyglądają ze złożonymi skrzydełkami
    na tle białej ściany.