    Subject: Re: Myjki elektryczne do okien - warto? Nie warto?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Sat, 12 Jun 2021 20:35:39 +0200

    W dniu 12.06.2021 o 02:20, Krystek pisze:

    > OK-ej, dzięki za sugestie. A orientuje się ktoś, czym zastąpić ten
    > oryginalny koncentrat do mycia?

    Zwykłym płynem do mycia szyb. To też są "niejonowe związki
    powierzchniowo czynne", tylko nieskoncentrowane.

    > Nie jest on co prawda jakoś przesadnie
    > drogi, bo ze 20 zł za butelkę 500 ml, ale na ile starcza taka objętość i
    > co to w ogóle jest za substancja? Jest tego jakiś sensowny zamiennik?
    > Pytam teraz już tak ogólnie, w kwestii mycia okien / szyb, czym to
    > zrobić najlepiej / najefektywniej (tak, wiem, że można też denaturatem i
    > gazetami...).

    Gazetami nie radzę. Widziałam kiedyś takie okna umyte gazetami -
    rozmazana farba drukarska na szybach.

    Najlepiej do mycia szyb sprawdza się woda z odrobiną ludwika + gąbka lub
    miękka ściereczka, a następnie gumowa ściągaczka do szyb. Ewentualne
    smugi można dopolerować papierowymi ręcznikami (bez nadruku!) i płynem
    do szyb, najlepiej na alkoholu.

    Niektórzy polecają wodę z octem, ale ja nie lubię jak mi potem octem
    śmierdzi w całym domu.

    Natomiast ramy można myć cifem i gąbeczką.

    --

    Ewa