  • 31. Data: 2018-08-26 05:46:39
    Temat: Re: NTG Google maps po roku
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 23:41 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > 1. Tak, samochody potrafią rozpoznawać znaki drogowe.
    > Ciekawe jak rozpoznają, że mijamy skrzyżowanie i znak przestaje
    > obowiązywać.
    Na podstawie mapy.

    > 2. Nie warto za to dopłacać, bo navi mają ograniczenia prędkości w sobie.
    Nie wiem jak jest w innych markach - ja za to nie dopłacałem.

    TG

  • 32. Data: 2018-08-27 00:50:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Aug 2018 05:46:39 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Na podstawie mapy.

    A rozpozna ograniczenie umieszczone razem z terenem zabudowanym?
    Czy do pierwszego skrzyżowania.
    No i czy rozpozna skrzyżowanie od przecięcia?

  • 33. Data: 2018-08-27 17:07:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 00:50 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > A rozpozna ograniczenie umieszczone razem z terenem zabudowanym?
    > Czy do pierwszego skrzyżowania.

    Jak nie ma znaku przy drodze - bierze te z mapy. Jak rozpozna znak
    ograniczenia/zakazu - pierwszeństwo ma fizyczny znak nad danymi z mapy.

    > No i czy rozpozna skrzyżowanie od przecięcia?

    Jak Ci się chce znajdź jakieś problematyczne skrzyżowanie/odcinek drogi na
    południu Warszawy (preferowany Mokotów lub obwodnica) - poświęcę się i
    zrobię jazdę testową nagrywając mapę i sytuację na drodze.

    TG

  • 34. Data: 2018-08-28 10:39:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 00:08:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No ale widzisz Pan, co powiedzieć na przejazd z Pragi do
    > Zakopanego przez Katowice i Kraków?

    Mi pokazuje wybór:

    https://scr.pgr.pl/2018/08/2018-08-28_10-35-48-41742
    .png

    Przy czym istotnie przez Kato i Kraków jest szybsza więc pokazuje ją jako
    pierwszą, bo zawsze pokazuje najszybszą. Niemniej zawsze mam 2-3 warianty
    do wyboru.

    Wracałem w niedzielę z tych bieszczad i dwa razy mi GM uratowała dupę.
    Każda normalna nawigacja pokierowałaby mnie na A4 w okolicach Rzeszowa i
    prosto do Kato, a GM już koło 12 alertował zamkniętą A4 w okolicach Tarnowa
    (karambol kilka samochodów - trąbili o tym w TV) i pokierował mnie
    zadupiami oszczędzając 2-3h stania w korku. Potem kazał mi zjechać z A4
    w Łagiewnikach i kawałek też przejechałem lokalnymi drogami, bo A4
    totalnie zapchana i korki na 30 minut.

    Żadna inna nawigacja by tego nie rozpoznała i nie zmieniła trasy.
    W efekcie zamiast ~9h jechałem 6h do domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2018-08-28 20:04:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Aug 2018 01:39:04 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, "Adam Sz."
    <a...@g...com> napisał(-a):

    > Każda normalna nawigacja pokierowałaby mnie na A4 w okolicach Rzeszowa i
    > prosto do Kato, a GM już koło 12 alertował zamkniętą A4 w okolicach Tarnowa

    Każda normalna nawigacja pokierowała by ciebie tak samo.
    W sumie ciesz się, że miałeś to ostrzeżenie w GM -- nieczęsto się zdarza :)

  • 36. Data: 2018-08-28 20:04:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <a...@g...com> napisał(-a):

    > Żadna inna nawigacja by tego nie rozpoznała i nie zmieniła trasy.
    > W efekcie zamiast ~9h jechałem 6h do domu.

    A to akurat wielka bzdura.
    Większość pokazałaby.

  • 37. Data: 2018-08-28 20:42:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 20:07:02 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Każda normalna nawigacja pokierowała by ciebie tak samo.

    W jaki sposób?

    > W sumie ciesz się, że miałeś to ostrzeżenie w GM -- nieczęsto się zdarza :)

    Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie pokazała korka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2018-08-28 22:23:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 21:19:49 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jedna i druga jest ciut do doopy, bo od Korbielowa lepiej pojechać
    > dołem jeziora orawskiego i wjechać do Polski w Chocholowie. Lub z
    > Ołomuńca do Żliny i dalej do jeziora.

    Bicz pliz - od praktycznie Brna walisz cały czas autostradami.
    Czeska jedynka (która prowadzi przez Ostravę) przechodzi w naszą A1,
    którą jedziesz prosto do Katowic, a tam zjeżdzasz na A4. Nie ma szybszej
    drogi od tej. Tam możesz jechać średnio powyżej 160km/h bez żadnego
    problemu. To akurat mój rejon :) Cisnąć się pipidówami przez Korbielów?
    Jak tam ostatni raz jechałem to droga była z płyt betonowych ;)

    > Druga sprawa to w czasie
    > siedmiu godzin warunki drogowe ulegają zmianie i ta najszybsza
    > przed wieczorem może już nią nie być. Za to do przejechania
    > pozostaje 93 km więcej by zaoszczędzić pierwotnie 19 minut. Jak
    > dla mnie mało to optymalne.

    Masz taką opcję jak "wyruszam o: ..." i możesz podać godzinę o której
    wyruszasz. W związku z czym - google z historycznych danych wie którędy
    o jakiej porze jest wolniej, szybciej, gdzie tworzą się korki etc i
    uwzględnia to w swoich algorytmach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2018-08-28 22:50:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Aug 2018 11:42:27 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, "Adam Sz."
    <a...@g...com> napisał(-a):

    > W jaki sposób?

    Objazdem.

    > Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie pokazała korka.

    Szczęściarz.
    Chociaż w sumie to jej najmniejszy problem -- często mi pokazywania nim
    prowadzi.

  • 40. Data: 2018-08-29 00:10:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 23:58:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Na trasie S7 w okolicy Radomia od roku bez zmian:
    >
    > https://zapodaj.net/fb95f7fae3496.png.html
    >
    > https://zapodaj.net/abf9aa8033729.png.html
    >
    > O takie mi się wydaje dziwności.

    Jakiego telefonu używasz? Na w/w wydaje mi się, że się GPS pogubił.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.