    From: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>
    Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.rec.dom
    Subject: Re: Na jakiej wysokości okap?
    Date: Fri, 17 Apr 2009 02:04:27 +0200

    Jan Werbiński pisze:
    > Na jakiej wysokości okap kuchenny zabudowany? Równo z szafkami, tj 45-48
    > cm od blatu, czy 65 cm? Kuchnia indukcyjna. Szczerze mówiąc wolę równo z
    > szafkami, czyli 45 cm, ale ponoć przyjęło się dać wyżej. W instrukcji
    > okapu piszą o minimum 45 w przypadku elektrycznej, a 65 w przypadku gazu.

    ja mam 80cm nad plyta indukcyjna i cale szczescie mam teleskopowy, bo
    jak troche glowe wkladam nad plyte, to troche sie chowa, a guza nie
    nabija :)

    no i ma 605 m3/h wiec to, ze jest tak wysoko (no ok, nie jest wysoko,
    wygodniej by bylo jeszcze z 5-7 cm wyzej), zupelnie nie przeszkadza bo
    ciagnie jak stara lampucera ;)

    ps. nie potrafie sobie wyborazic jak by mialo to wygladac, jak bym mial
    okap 45 cm nad blatem? majac garnek ~20 cm wysoki (taki do zupy) zostaje
    ~25 cm na czynnosci różnorakie i doglądanie (w ogole cos widac wtedy w
    garnkach/na patelniach na palnikach tych blizej sciany?)