  • 11. Data: 2020-04-15 09:50:11
    Temat: Re: Naczynie przeponowe 2l lub nawet mniejsze
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 09:24, WS wrote:
    > Pewnie malo popularne... :) ale za 80PLN od reki da sie znalezc...
    > https://hurtowniainstalatora.pl/naczynia-przeponowe/
    naczynie-m2-do-cwu-wiszace.html

    Dzięki, ale nie wiem czy 2M to jest 2l. Jesteś pewny? Miszczofie
    marketingu zapomnieli podać ten niesistony prametr ...

  • 12. Data: 2020-04-15 10:02:03
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2020-04-15 o 09:50, heby pisze:
    naczynie-m2-do-cwu-wiszace.html

    > Dzięki, ale nie wiem czy 2M to jest 2l. Jesteś pewny? Miszczofie
    > marketingu zapomnieli podać ten niesistony prametr ...

    https://www.elektrykasklep.pl/towar/cwu2w-ferro-nacz
    ynie-wzbiorcze-wiszace/

    CezaryT

  • 13. Data: 2020-04-15 10:28:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 15, 2020 at 9:50:26 AM UTC+2, heby wrote:
    naczynie-m2-do-cwu-wiszace.html

    > Dzięki, ale nie wiem czy 2M to jest 2l. Jesteś pewny? Miszczofie
    > marketingu zapomnieli podać ten niesistony prametr ...

    na stronie producenta ( www.ferro.pl ) jest m.in katalog,

    ma miec 2 litry, 250mm wysokosci i srednice 120mm wg
    https://www.ferro.pl/pliki/pl/FERRO_katalog_technika
    _grzewcza_2019.pdf

  • 14. Data: 2020-04-15 12:44:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 08:18, heby wrote:
    > Dochodzimy do pytań:

    Zadam jeszcze jedno głupie: czy naczynie przeponowe mogę zawiesić
    przeponą w dół? Wydaje mi się to jedyne logiczne rozwiązanie z powodu
    odpowietrzania układu, ale ... może przepona jest jakoś specyficznie
    montowana i to jest niewskazane? W instrukcji obsługi jednego znalazłem
    ostrzeżenie "pozycja pracy: pionowa" i troche zgłupiałem. Co mu zalezy
    jak pracuje?

  • 15. Data: 2020-04-15 12:58:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 12:44:45 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Zadam jeszcze jedno głupie:

    A ja jeszcze głupsze:
    Po co przepona?
    W Twojej instalacji butelka 2 litrowa pet by nie wystarczyła?
    Znaczy butelka zamontowana korkiem/dopływem do dołu w butelce powietrze
    W starym zbiorniku hydroforowym tak mieliśmy tylko na większą skalę
    Zbiornik tak na oko z 300litrów napełniany tak ze u góry zawsze była poduszka
    powietrzna.
    W zbiorniku wyłącznik ciśnieniowy który wyłączał pompę jak ciśnienie w
    zbiorniku(wody+powietrza) przekroczyło zadana wartość i uruchamiał jak spadło poniżej
    drugiej zadanej wartości

  • 16. Data: 2020-04-15 13:30:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 15, 2020 at 12:44:45 PM UTC+2, heby wrote:
    > W instrukcji obsługi jednego znalazłem
    > ostrzeżenie "pozycja pracy: pionowa" i troche zgłupiałem. Co mu zalezy
    > jak pracuje?

    np. reflex ma takie, ale pionowo oznacza zazwyczaj podpiecie z gory lub z dolu,

    na chlopski rozum zapewne zeby nie "lezalo", czyli nie poziomo, bo pewnie jakos
    niesymetrycznie bedzie membrana sie rozciagac (??) to tak wg mnie ;)

    http://www.reflex.pl/porady/sposob-montazu-naczynia-
    przeponowego-w-instalacjach-grzewczych-i-chlodniczyc
    h.html

  • 17. Data: 2020-04-15 13:37:11
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > A ja jeszcze głupsze:
    > Po co przepona?
    W sumie- to nie byłoby takie głupie.
    Mały zbiorniczek i obok- równolegle do niego- wodowskaz. Jak się nie da kupić
    gotowego, to zamontować kawałek pionowej rurki . A przy przyzwoitych kotłach i
    płaskie (prostopadłościenne)bywały.Jeden bok szklany. Skoro ciśnienie niewielkie,a
    temperatura niewysoka to i zrobić nietrudno!
    Pozdro. abomito

  • 18. Data: 2020-04-15 13:40:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 12:58, Kris wrote:
    > W Twojej instalacji butelka 2 litrowa pet by nie wystarczyła?

    Inzyniersko może by wystarczyła, ale wobraź sobie wpadajacego do mojej
    kotłowni Henia z berecie z anteną który zanim przekracza próg zaczyna "a
    kto Panu tak sp...".

    Nie, no, ma estatycznie być.

  • 19. Data: 2020-04-15 13:44:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 13:41:09 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Inzyniersko może by wystarczyła, ale wobraź sobie wpadajacego do mojej
    > kotłowni Henia z berecie z anteną który zanim przekracza próg zaczyna "a
    > kto Panu tak sp...".

    Na Krisa, internetowego trolla byś zgonił;)

    > Nie, no, ma estatycznie być.

    Różowe butelki pet tez widywałem w biedronce bodajże;)

  • 20. Data: 2020-04-15 14:53:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.04.2020 o 13:40, heby pisze:

    > Nie, no, ma estatycznie być.

    Estatyczny będzie Chopin 1,75. 2w1 w czasach zarazy:

    https://zapodaj.net/8665d1ebefe4c.jpg.html