  • 1. Data: 2020-04-15 08:18:37
    Temat: Naczynie przeponowe 2l lub nawet mniejsze
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzbowałbym w *bardzo* małym obiegu wody utrzymać ciśnienie, a w
    zasadzie kompensować rozszerzalność temp. wody.

    Pomyślałem sobie że idealne będzie jakies małe naczynie przeponowe.

    Okazało się że "małe" oznacza najmniej 8l, na allegro, gdzie mam dość
    szeroki przegląda rynku w jednym miejscu.

    Nie wiem ile potrzebuje, ale na pewno nie aż tyle, u mnie samej wody w
    obiegu jest może z 3l.

    Widzę że są naczynia 2l, ale kosztują absurdalne pieniądze. Nie to że
    nie chcę wydac, ale skoro 8l kosztuje 40zł to dlaczego 2l ma kosztowąc
    150 ;) Jakoś tak niehonorowo tyle płacić ;)

    Dochodzimy do pytań:
    1) Czy takie małe naczynia, nawet mniejsze niż 2l, są dostępne gdzieś
    online za małe pieniądze?

    2) a może powinienem kupić jakieś naczynie przeznaczone jako częśc do
    pieca? Takie wewnątrzne? Jesli tak to czy ktoś ma pomysł czego szukać?
    Ma być podpinalne do standardowej rurki PP za pomocą złaczek z budowlanego.

  • 2. Data: 2020-04-15 08:36:05
    Temat: Re: Naczynie przeponowe 2l lub nawet mniejsze
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2020 08:18:37 +0200, heby napisał(a):

    > Nie wiem ile potrzebuje, ale na pewno nie aż tyle, u mnie samej wody w
    > obiegu jest może z 3l.

    Jeśli temperatura domowa i ciśnienie małe to za naczynie przeponowe
    będzie ci robić kawałek rurki z miękkiego plastyku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2020-04-15 08:39:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 08:18:53 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Ma być podpinalne do standardowej rurki PP za pomocą złaczek z budowlanego.

    Kup w sportowym balon do piłki ręcznej i umieść go w jakimś dwulitrowym
    pojemniku(zużytej gaśnicy?) który podłączysz do Twojej instalacji
    Trochę rzeźby wymaga ale spokojnie do zrobienia
    Albo jak kiedyś w hydroforach- poduszka powietrzna bez balona.
    stara gaśnica też się do tego nada. albo butelka pet. Zależy co tam rzeźbisz

  • 4. Data: 2020-04-15 08:47:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 08:36, Jacek Maciejewski wrote:
    > Jeśli temperatura domowa i ciśnienie małe to za naczynie przeponowe
    > będzie ci robić kawałek rurki z miękkiego plastyku.

    Dokłądnie tak mam w tej chwili, konkretnie używam węża ogrodowego. Tylko
    że on po jakimś czasie pracy rozciąga się plastycznie.

  • 5. Data: 2020-04-15 08:49:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 08:39, Kris wrote:
    > Kup w sportowym balon do piłki ręcznej i umieść go w jakimś dwulitrowym
    pojemniku(zużytej gaśnicy?) który podłączysz do Twojej instalacji

    Obawiam się że nie ma wtedy jak łatwo dopompować. A wszystkie piłki
    jakie mam w domu, powoli bo powioli, ale tracą powietrze.

    > Zależy co tam rzeźbisz

    Nic krytycznego, muszę przenieść ciepło między dwoma wymiennikami.

  • 6. Data: 2020-04-15 09:12:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2020 08:47:39 +0200, heby napisał(a):

    > Dokłądnie tak mam w tej chwili, konkretnie używam węża ogrodowego. Tylko
    > że on po jakimś czasie pracy rozciąga się plastycznie.

    Może by trzeba użyć bardziej wytrzymałego na temperaturę plastyku.
    Ponadto, w różnych sprzętach używa się mieszków metalowych. Występowały
    np. w starej konstrukcji czujniku temperatury fiata 126p (tego od
    otwierania przepływu powietrza) i zapewne innych, chłodzonych powietrzem
    silników. Może taki da się zaadaptować?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-04-15 09:16:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2020 09:12, Jacek Maciejewski wrote:
    > Może by trzeba użyć bardziej wytrzymałego na temperaturę plastyku.

    Nie wiem czy znajdę taki "wężyk" w rozsądnej cenie. A temperatura
    płynięcia tworzywa zazwyczaj jest dość nisko

    Chodzo ot że mogę kupić te 8l i fajrant. Ale estetycznie mi to psuje
    koncept. Znalazłem naczynia 0.75l, do instalacji solarnych. Na razie to
    faworyt gabarytu.

    > Ponadto, w różnych sprzętach używa się mieszków metalowych. Występowały
    > np. w starej konstrukcji czujniku temperatury fiata 126p (tego od
    > otwierania przepływu powietrza)

    A on, ten mieszek, moe pracować w środowisku wodnym?

    > Może taki da się zaadaptować?

    Jesli tylko adaptacja będzie tańsza niż 150zł za 2l gotowiec ;)

    PS. Znalazłem za 92zł, 2l. Dalej 2x więcej niż 8l.

  • 8. Data: 2020-04-15 09:23:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 08:47:53 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Dokłądnie tak mam w tej chwili, konkretnie używam węża ogrodowego. Tylko
    > że on po jakimś czasie pracy rozciąga się plastycznie.
    https://www.youtube.com/watch?v=tMV1CTmOOdU

    A kawałek takiego?

  • 9. Data: 2020-04-15 09:24:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 15, 2020 at 8:18:53 AM UTC+2, heby wrote:

    > Widzę że są naczynia 2l, ale kosztują absurdalne pieniądze. Nie to że
    > nie chcę wydac, ale skoro 8l kosztuje 40zł to dlaczego 2l ma kosztowąc
    > 150 ;) Jakoś tak niehonorowo tyle płacić ;)

    Pewnie malo popularne... :) ale za 80PLN od reki da sie znalezc...

    https://hurtowniainstalatora.pl/naczynia-przeponowe/
    naczynie-m2-do-cwu-wiszace.html

  • 10. Data: 2020-04-15 09:33:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2020 09:16:41 +0200, heby napisał(a):

    > A on, ten mieszek, moe pracować w środowisku wodnym?

    To z reguły mosiądz czy brąz, wody się nie boi. Te w otwieraczach
    samochodowych były wypełnione jakimś rozszerzalnym woskiem, wystarczy
    wytopić. Pojemność takiego mieszka to parę cm^3, wystarczy z nawiązką na
    litry wody. No i trza by dolutować jakiś króciec do podłączenia
    ciśnienia. Albo jeszcze inaczej, po wytopieniu wosku zalutować na
    szczelno i zatopić w tej wodzie, w jakimś szerszym miejscu żeby się
    mieszek zmieścił.
    --
    Jacek
    I hate haters.