  • 21. Data: 2010-01-16 10:22:53
    Temat: Re: Najbardziej newralgiczny punkt budowy - zapiski "skończonego" inwestora
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    trud wrote:
> [...]
    ii/?Part=2&TypeCategory=3
    ategory=3

    > Zajrzyj tu:
    > http://www.trendir.com/house-design/
    > Tak można by budować gdybyśmy żyli w normalnym kraju.

    fajne - lecz większość nie nadaje się do naszego klimatu :(
    nie interesuje mnie mocno pokręcona bryła - im prościej tym lepiej

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 22. Data: 2010-01-16 12:10:56
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 11:22:53 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > fajne - lecz większość nie nadaje się do naszego klimatu :(

    A co powiesz na takie domki w Szwecji
    http://tinyurl.com/y8pdyqc
    http://tinyurl.com/ygrptd7

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 23. Data: 2010-01-16 12:11:39
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    trud wrote:

    > A co powiesz na takie domki w Szwecji
    > http://tinyurl.com/y8pdyqc
    > http://tinyurl.com/ygrptd7

    no ale przyznasz, że ogrzewanie tego może być wyzwaniem? ;)
    więc - nowoczesny, kompaktowy, energooszczędny :>
    ale sporo pięknych inspiracji tam jest... więc thx za linka

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 24. Data: 2010-01-16 12:54:09
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Warto popatrzeć, jakie teraz domy architekci projektują (ale nie
    > jakieś pracownie typu katalog dla ludu, tylko prawdziwi architekci
    > którzy mają spory dorobek, wygrane konkursy itp. ).

    A jaki jest sens patrzenia na takie domy skoro to nie są domy dla ludu?
    Skoro to są domy dla wygrania kolejnych konkursów? Przecież jury nie będzie
    w tych domach mieszkało na 90%, a ludzie to na 100%.
    Żeby nie być gołosłownym - w mojej rodzinnej wsi (mówię wieś, bo tak myślę,
    bo była wsią wcześniej niż powstało miasto, którego teraz jest dzielnicą) na
    miejscu starego pobudowano nowy kościół. Nie taki jak na dużych osiedlach
    mieszkalnych (choć akurat moje osiedle jest chlubnym wyjątkiem) tzn.
    pseudogotycką pseudokaterę. Nie, niestety, taki jak chcieli ludzie: zgrabny
    wiejski kościółek. Pobudowano taki, który wygrał konkurs. Jury (nie wiem
    jakie, jakoś tak kuria ludziom nie wyjaśniła) było projektem oczarowane. A
    ludzie - ci, za których pieniądze pkościół powstał i którzy mają się w nim
    modlić - byli zszokowani, zniesmaczeni, zbulwersowani itd. Bo kościół - jako
    żywo - przypomina połączenie hangaru, schronu i suchego doku dla łodzi
    podwodnych. Ma ściany do połowy z betonu, wylane w szlunki, a od połowy
    zbudowane z betonowych płyt, płaski dach (aż się prosi o usypanie na nim
    maskującego wzgórza z baterią p-lot) i wrotami wielkości frontowej ściany
    (zimą niesamowicie niepraktyczne, ale za to dwa czołgi wjadą przez nie
    równocześnie...).
    Czy rzeczywiście uważasz że ludzie powinni budować sobie coś w czym nie
    chcieliby mieszkać? Co im się nie podoba? Mają brać to co (podobno) modne?
    Dla mnie moda to synonim reklamy, a reklama to synonim kłamstwa. Więc staram
    się trzymać z daleka i od mody i od reklamy. I z politowaniem patrzę np. na
    kierowców, którzy - jakże modni - wsiadają za kierownicę obuci w pantofle z
    dziesięciocentymetrowym szpicem lub pantofelki na dziesięciocentymetrowych
    obcasach. I będę trwał w swom przekonaniu dopóki kreacje z pokazów mody
    będzie widać tylko na tychże pokazach mody.

    PS. A jeśli już ktoś chce sobie budować oszklone klocki za swoje pieniądze -
    to moim zdaniem - nic komuś innemu do tego. Jego gust, jego kasa, jego
    wybór. To tak jak z kredytem - jednych stać, innych nie. Z tym, że w
    cytowanej już mojej rodzinnej wsi ludzie w gierkowskich piętrówkach i
    stodołowatych niby-dworkach mieszkali i mieszkają, za to ci, co tworzyli
    "nową jakość" jakoś długo miejsca nie zagrzali a sprzedawali swoje cudeńka
    za 1/4 ceny wywoławczej...

  • 25. Data: 2010-01-16 13:16:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    trud napisal:
    > A co powiesz na takie domki w Szwecji
    > http://tinyurl.com/y8pdyqc
    > http://tinyurl.com/ygrptd7

    Calkiem fajne na sklepiki lub szopy dla lodzi.
    Ale jako domu dla siebie, to bym ich nie chcial.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek
    (tradycjonalista ;) )

  • 26. Data: 2010-01-16 14:17:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a to była kwestia estetyki ?

    A mialo byc? Dachowka jest estetyczna owszem, ale tylko od zewnatrz.
    Mieszkanie pod skosami wielu nie pasuje. Sa pewnie tez i tacy, ktorzy zniosa
    wszelka niewygode, byle tylko sasiad mogl (z zewnatrz) zazdroscic.

  • 27. Data: 2010-01-16 14:24:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > PS. A jeśli już ktoś chce sobie budować oszklone klocki za swoje
    > pieniądze - to moim zdaniem - nic komuś innemu do tego.

    I tu sie mylisz.

  • 28. Data: 2010-01-16 15:04:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Bzyknąłbym taką jedną, co mogłem, ale nie bzyknąłem :)

    ROTFL :)))))

    MS

  • 29. Data: 2010-01-16 19:19:42
    Od: M <M...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > no ale przyznasz, że ogrzewanie tego może być wyzwaniem? ;)

    Spoko. Można dać na okna 45cm wełny i będzie OK :-)

    M.

  • 30. Data: 2010-01-16 19:29:18
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W stodole raczej nie mieszkaja ludzie, wiec to raczej nie problem
    > socjologiczny.

    To jest problem socjologiczny (a może psychologiczny). Dach dwuspadowy
    mają też np. kościoły i jeśli chodzi o wygląd to nie są brzydkie.

    Świdermajer też ma dwuspadowe dachy.

    M.