  • 31. Data: 2022-10-24 17:21:12
    Temat: Re: Nie zabijać listonosza bo zła wiadomość przyniosl
    Od: Pete <n...@n...com>

    szyję". Wszystko za sprawą sytuacji makroekonomicznej w jakiej się znaleźliśmy. Duże
    mieszkanie to większe opłaty i trudniej je utrzymać. Rośnie popyt na małe mieszkania
    i kawalerki.

    chomosci/fundusz-inwestujacy-w-mieszkania-na-wynajem
    -kupil-cale-osiedle-to-przyszlosc/3k5j11d
    zarobiony jak wziął kasę od frajerów. Uważasz że przekreciarze z funduszu mają kaprys
    pierdolić się z wynajmowaniem,administrowaniem itp? Oni szybką kasę potrzebują
    trzepać jak by znany wszystkim Ferdynand powiedział. A jak sie wypierdola do góry
    kołami to tv pokażą puste kieszenie i powiedzą że piniedzy niema i nie bedzie bo
    wredni Polacy zaczęli umierać i nie ma komu wynająć bo jest za dużo pustych mieszkań
    i ceny najmu są bardzo niskie. A po szybkim sprzedaniu wypłaca zainwestowane
    pieniądze w stosunku za 1dolara 12 centów. Oczywiście od tej operacji też sobie
    prowizje wezmą. Czy już czaisz czacze.

    > Z bankier.pl z dzisiaj tytuł
    > Sprzedający zaczęli obniżać oczekiwania. Tańsze mieszkania głównie na rynku wtórnym

    A doczytałeś o ile tańsze?
    Czy tylko jesteś w stanie cytować tytuły?

    --
    Pete

  • 32. Data: 2022-10-24 19:48:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 października 2022 o 17:18:55 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Mon, 24 Oct 2022 06:08:37 -0700 (PDT), w
    > <5...@g...com>, Zenek Kapelinder
    > Spadło o 5% czy 50%? Czaruj sobie rzeczywistość, czaruj. Aż dziw, że z taką
    > głową siedzisz w komunalce z peletem :D
    Będzie 5% taniej i będzie 50% taniej. Do ilu spadną ceny jak na rynku bedzie 5
    milionów pustych nieruchomości nie starcza mi wyobraźni.

  • 33. Data: 2022-10-24 19:49:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 października 2022 o 17:21:56 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    prowizje wezmą. Czy już czaisz czacze.

    > A doczytałeś o ile tańsze?
    > Czy tylko jesteś w stanie cytować tytuły?

    Listonosz nie czyta listów.

  • 34. Data: 2022-10-25 16:47:00
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    pieniądze w stosunku za 1dolara 12 centów. Oczywiście od tej operacji też sobie

    Czyli jak w radiu Erewań.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2022-10-25 17:37:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 25 października 2022 o 16:47:02 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Czyli jak w radiu Erewań.

    Z zenkiem tak jest.
    Kiedyś pisał że w Łodzi można wynająć 80-metrowe mieszkanie za 300-400 zł bo on za
    tyle wynajmuje.
    Akurat mniej więcej w tym samym czasie córa miała pomysł na studiowanie w Łodzi więc
    poprosiłem Zenka bo sam nie potrafiłem znaleźć aby podał mi link do takiego
    mieszkania za 300 400 zł.
    Zgadnij czy podał czy nie podał?
    Ja widocznie szukać nie potrafię bo przeszukałem pół internetu z mieszkaniami na
    wynajem w Łodzi i też mieszkania w takiej cenie nie znalazłem.
    Córa plany zmieniła i studiuje w Gdańsku jak zaczęła się rozglądać za pokojem w
    Gdańsku i zobaczyłem te ceny to masakra. Po 1500 zł za pokoik mniejszy od mojej
    łazienki i czasami windy w blokach bywają większe.
    To cóż było zrobic- żona zdecydowała że trzeba jej tam coś na czas studiów kupić.
    I nawet gdybysmy to kupowali za kredyt przy dzisiejszych stopach procentowych to
    wychodzi taniej płacić raty ja ak płacić za wynajem.
    Młoda skończy studia to albo będzie tam mieszkać albo po prostu będzie to dalej w
    takim studenciakom jak ona dzisiaj wynajmować albo sprzedaw w pizdu- jej sprawa.

  • 36. Data: 2022-10-25 17:38:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    pieniądze w stosunku za 1dolara 12 centów. Oczywiście od tej operacji też sobie

    Kolejny ciekawy tytuł z dzisiaj
    https://www.money.pl/gospodarka/spadna-ceny-domow-i-
    wiekszych-mieszkan-boom-na-zakup-dzialek-wyhamowal-6
    826713904733088a.html

  • 37. Data: 2022-10-25 17:43:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 25 października 2022 o 17:38:19 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Kolejny ciekawy tytuł z dzisiaj
    > https://www.money.pl/gospodarka/spadna-ceny-domow-i-
    wiekszych-mieszkan-boom-na-zakup-dzialek-wyhamowal-6
    826713904733088a.html

    Zamiast czytać tylko tytuł przeczytaj cały artykuł.
    Daj znać co tam wyczytałeś o cenach najmu

  • 38. Data: 2022-10-25 17:48:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 17:38 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Kolejny ciekawy tytuł z dzisiaj
    > https://www.money.pl/gospodarka/spadna-ceny-domow-i-
    wiekszych-mieszkan-boom-na-zakup-dzialek-wyhamowal-6
    826713904733088a.html

    Nie bądź jak aa - bierz odpowiedzialność za słowa.
    Prognozowałeś, że ceny spadną bo ludzi w PL zabraknie.
    Czyli nie będzie fizycznie potrzeba tylu mieszkań jak wymrze wyż powojenny.
    Ja pisałem, że nic się nie zmieni bo braki w populacji uzupełnią imigranci.
    Wszystkie linki jakie podajesz są o tym, że ceny spadają bo "ludzie nie
    mają pieniędzy".
    Nie mają pieniędzy bo stopy poszły w górę, jest inflacja, niepewna
    sytuacja gospodarcza itp.
    Prawie w każdym linkowanym artykule jest takie lub podobne zdanie:

    "Branża wskazuje na dalsze pogarszanie się sytuacji na rynku głównie przez
    trudną sytuację kredytową, rosnące koszty życia i wysoką niepewność co do
    przyszłości, o czym świadczy wartość indeksu poniżej granicy optymizmu
    wynoszącej 50 na 100 pkt. Wyniki badania pokazują jednak pewną
    stabilizację, bo spadek wartości indeksu jest nieznaczny (o 1,3 pkt)."

    To są zupełnie różne sytuacje i te Twoje linki absolutnie nie potwierdzają
    Twojej tezy.

    TG

  • 39. Data: 2022-10-25 22:15:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 października 2022 o 17:43:39 UTC+2 Kris napisał(a):

    wiekszych-mieszkan-boom-na-zakup-dzialek-wyhamowal-6
    826713904733088a.html
    > Zamiast czytać tylko tytuł przeczytaj cały artykuł.
    > Daj znać co tam wyczytałeś o cenach najmu
    Każdy widzi w otaczającym świecie to co chce zobaczyć. Ty i inni chcecie wiedzieć
    super dobra dla was sytuację na rynku nieruchomości i najmu. Ale taka wizja stoi w
    sprzeczności z danymi demograficznymi. Oczywiście mogę się mylić i wyż demograficzny
    nie będzie umierał i nie beda po nim zostawały nieruchomości.

  • 40. Data: 2022-10-25 23:31:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 października 2022 o 17:48:20 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > stabilizację, bo spadek wartości indeksu jest nieznaczny (o 1,3 pkt)."
    >
    > To są zupełnie różne sytuacje i te Twoje linki absolutnie nie potwierdzają

    Od kiedy listonosz ma brać odpowiedzialność za to co w liście który doręcza jest
    napisane. Ja piszę o załamaniu za jakiś czas, ten czas szybko nadchodzi, wskazuje
    materiał do przemyślenia. Nie mam żadnego w tym interesu. Dziennikarze piszą za
    pieniądze i nigdy nie będą obiektywni. Zawsze czyjeś interesy będą reprezentowali.
    Chwilowo nie ma planowanej migracji do Polski, jest zakłócenie spowodowane wojna. Na
    stałe do nas nie chcą murzyni z krajów gdzie wynagrodzenie równowartości 5 dolarów
    dziennie charakteryzuje klasę średnią. Dlaczego teraz nie przyjeżdżają? Bo za mało
    mieszkań jest? Nie. Bo my ich nie chcemy i oni na szczęście dla nas też nie chcą.
    Ukraińcy są u nas awaryjnie i po skończeniu wojny wrócą do siebie. U nich będzie do
    odbudowanie duże państwo za kacapskie pieniądze. Jeśli nie stworzymy z nimi unii to w
    trzy lata po wojnie przeskoczą nas gospodarczo. To my będziemy do nich jeździli do
    pracy a nie oni do nas. Ich zapotrzebowanie na robotników budowlanych będzie
    nieograniczone. Dziennikarz napisał w artykule reklamowym że na rynku pierwotnym
    będzie dobrze. Ale jest jeszcze rynek wtórny na 15 milionów mieszkań z których już 2
    miliony są niezamieszkałe. Dwa rynki to dwa światy. Jeden liczony według cen
    materiałów, robocizny, kredytów itp. drugi całkowicie wolny bo operujący
    zamortyzowanymi w większości nieruchomościami. Do tego własność tych nieruchomości
    będzie następowała bezkosztowo bo w wyniku dziedziczenia. Dzisiaj nie ma żadnych
    podstaw zeby wizja nie taniejących nieruchomości się spełniła.