  • 1. Data: 2012-02-29 18:24:49
    Temat: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Od: "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com>

    Witam,
    Niestety po 2 latach mieszkania w nowym domu wyszło na jaw, że grunt pod
    wylewkami nie został zagęszczony.
    Pękają płytki podłogowe, robią się na nich rysy, rysują się ściany działowe.
    Czy da się coś zrobić poza rozkuciem całej podłogi i wylewki??
    Glazurnik, który odkrył ten stan rzeczy (wykuł 2 płytki i rozkuł wylewkę)
    proponował odkuwanie co 3 płytki i wpuszczanie pianki. Tyle że wydaje mi się
    to bezsensu, przecież pianka po wyschnięciu jest elastyczna.

    pozdrawiam i proszę o pomoc. :)

  • 2. Data: 2012-02-29 20:35:23
    Temat: Re: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:jilcge$1kt0$1@alfa.ceti.pl...

> [...]
    > proponował odkuwanie co 3 płytki i wpuszczanie pianki. Tyle że wydaje mi
    > się to bezsensu, przecież pianka po wyschnięciu jest elastyczna.

    Z takimi pytaniami i przy takiej ilości informacji to raczej powinieneś się
    udać do wróżki ;)

    Jak to piasek pod wylewkami?
    Pod wylewkami nie powinno być żadnego piasku.
    Przecież najpierw powinien być ubity piach, na nim wylany chudziak, na to
    izolacja (styropian) i dopiero wylewka.
    Co ten glazurnik Ci rozkuł?
    Jaka jest grubość wylewki?
    Jaka jest grubość izolacji?
    Jaka jest grubość chudziaka i czy w ogóle on jest?

    Jeżeli chodzi o wstrzykiwanie pianki to jest to średni pomysł, ponieważ taka
    pianka twardniejąc bardzo mocno się rozpręża i może doprowadzić do
    podniesienia i popękania wylewki.

    Kto Ci to robił? Deweloper, firma budowlana, pan Henio?
    Jeżeli jest to wada wykonawcza to powinieneś składać reklamację u wykonawcy.

  • 3. Data: 2012-02-29 23:33:33
    Od: "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com>

> [...]
    >
    >Kto Ci to robił? Deweloper, firma budowlana, pan Henio?
    >Jeżeli jest to wada wykonawcza to powinieneś składać reklamację u

    Nie ma żadnego chudziaka, styropian leży na piasku.
    Styropian ma 5cm, wylewka na styropianie też jakieś 5cm.
    Glazurnik odkuł płytki i rozkuł tą wylewkę.

    Budowała firma, wg mojego projektu. Szkoda o nich gadać, zwłaszcza że
    zapadli się pod ziemię.
    Raczej mam brak szans na odzyskanie czegokolwiek, zwłaszcza, że znalazłem
    innych poszkodowanych.

  • 4. Data: 2012-03-01 04:15:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Edek wrote:

> [...]
    > zapadli się pod ziemię.
    > Raczej mam brak szans na odzyskanie czegokolwiek, zwłaszcza, że

    i nikt nie pilnował tej budowy?

    inwestor spał?

  • 5. Data: 2012-03-01 06:13:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > i nikt nie pilnował tej budowy?

    przecież wiesz jak jest -wibruje sie ta warstwe którą inwestor ogląda. Jak
    go nie ma to tylko sam wierzch.
    Tak sie zastanawiam jak ludzie kupują domy gotowe budowane na sprzedaż -
    potencjalnie każdy to mina a sprawdzić tego nie ma jak...

    b.

  • 6. Data: 2012-03-01 06:17:45
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:jimcle$2kjs$1@alfa.ceti.pl...

> [...]
    > zapadli się pod ziemię.
    > Raczej mam brak szans na odzyskanie czegokolwiek, zwłaszcza, że znalazłem

    Nieźle. Nie ma płyty podłogowej. Mam nadzieję że przynajmniej fundamenty są
    z betonu a nie ze styropianu.
    Mam też chyba dobre wiadomości. Chyba da się to jeszcze wszystko naprawić.
    Wylewki podłogowe są miękkie więc należy je rozkuć i wywalić. Jeżeli nie
    masz zapasu wysokości, to usunąć nadmiar piasku, to co zostanie zagęścić,
    wykonać izolację, wylać chudziak z solidnego betonu (i zazbroić go) i resztę
    tak jak należy folie styropiany, wylewki, wykończenie.

    Jeżeli projekt nie przewidywał chudziaka, to niestety zageszczenie podsypki
    było kluczowe dla stabilności podłogi, same zaś wylewki należy wtedy lać
    grubo a nie "normalnie" na kilka cm.

    Myślę że na tym etapie wykonanie tej naprawy nie będzie jeszcze tragedią ani
    finansową ani w sensie nakładu pracy. Na pewno zastopuje Ci tempo prac
    choćby z tego powodu że trzeba bedzie beton nawilżać podczas wiązania a
    potem dać temu wszystkiemu wyschnąć. Ale chyba lepiej teraz stracić miesiąc
    niż mieć problem przez całe lata.
    --
    Jackae

  • 7. Data: 2012-03-01 06:50:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem dać temu wszystkiemu wyschnąć. Ale chyba lepiej teraz stracić
    > miesiąc niż mieć problem przez całe lata.

    on juz mieszka 2 lata a ty chcesz go do rozwodu doprowadzić :-) Może niech
    wymieni te kafle przy okazji remontu na podłogę na której pęknięć nie widać
    np linoleum lub parkiet... Znaczy sie przerąbane i należy sie do tego
    przyzwyczaić.

    b.

  • 8. Data: 2012-03-01 06:50:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2012, 07:17:45 UTC+1 użytkownik Jackare napisał:

> [...]
    > potem dać temu wszystkiemu wyschnąć. Ale chyba lepiej teraz stracić miesiąc

    Heloooł! Jackare pora chyba sie obudzic ;) On tam juz mieszka 2 lata!! Juz nie ma
    kolejnego etapu, zamieszkanie w domu jest ostatnim etapem budowy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-03-01 07:25:05
    Od: "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com>

> [...]
    >wymieni te kafle przy okazji remontu na podłogę na której pęknięć nie widać
    >np linoleum lub parkiet... Znaczy sie przerąbane i należy sie do tego

    Też się zastanawiałem nad parkietem albo tańszą mozaiką.
    Tylko czy nie da się jakoś tego ustabilizować, żeby się wszystko nie
    zapadało?
    Nie chciałbym potykać się o wystające deski parkietu...

  • 10. Data: 2012-03-01 07:45:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie ma żadnego chudziaka, styropian leży na piasku.
    > Styropian ma 5cm, wylewka na styropianie też jakieś 5cm.
    > Glazurnik odkuł płytki i rozkuł tą wylewkę.

    Wow ...

    Szok , a myślałem że nic mnie nie zdziwi ;)

    Ale po tym jak do znajomego który się buduje podeszli fachowcy którzy
    budują dom kilka działek dalej aby zobaczyć jak wygląda u niego dach i
    jak jest zbudowany , bo muszą u klienta postawić dach to już mnie nic
    nie zdziwi , choć może to że Ci sami fachowcy zapomnieli wybudować
    komina ...

    Ale chyba wyjścia nie masz. Chcesz mieć stabilną podłoge i nie mieć
    problemów to czeka Cię kapitalny kosztowny remont ...
    Trzeba wykonać prawidłowo to co schrzanili "fachowcy" ...
    A masz chociaż folię pod styropianem ?

    Oczywiście możesz kombinować z wymianą kafelek , daniem paneli , ale
    problemy będą ciągle wystepować ...
    A jak jeszcze nie ma foli to dodatkowo czeka Cię wizyta wilgoci ...

    Zacisnąć zęby , rozkuć wszystko i zrobić jak należy