  • 1. Data: 2014-06-27 18:14:21
    Temat: Nowa droga
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Powstała nowa droga o dl. ~100 mb (z korytowaniem i podbudowa kamienna,
    gorna warstwa kliniec) . Jest to odnoga z głownej drogi. Po obu stronach tej
    nowo wybudowanej drodze (wytyczonej i podzielonej) powstały cztery dzialki
    (po dwie z kazdej strony) i wybudowalismy 4-ry zabudowania domow
    jednorodzinnych z zabudowaniami, kazda z nich dostala swoj numer przypisany
    do glownej ulicy. Droga jest na terenie miasta. Napisalismy do UM Burmistrza
    o przejecie tej drogi we wladanie UM. Dostalismy odpowiedz, ze Miasto nie
    jest zainteresowane przejeciem tej nowopowstalej drogi.
    Moje pytanie, czy UM ma prawo przejac ta droge w utrzymanie i np. utrzymywac
    ja przez remont, zalozenie oswietlenia itp.

    Aha, w/w droge wybudowalismy ponad 10 lat temu i tak jest do dnia
    dzisiejszego. Skladalismy kilka pism o przejecie bez efektu i ostatnie kilka
    tygodni temu a odpowiedz dostalismy dzisiaj.
    Przeciez jestesmy podatnikami jak kazdy inny i nalezy nam sie odrobina
    pomocy ze stron wlad miejskich. Jak nie, to wykonamy oswietlenie drogi (3
    lampy, slupy stoja) i polozymu asfalt na calej dlugosci a kosztami obciazymi
    Urzad Miasta inaczej przeslemy im fakture.
    Jak to obejsc aby misto podjelo z nami dialog w celu przejecia w/w odcinka
    drogi.

  • 2. Data: 2014-06-28 16:20:35
    Temat: Re: Nowa droga
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 czerwca 2014 18:14:21 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga napisał:

    > pomocy ze stron wlad miejskich. Jak nie, to wykonamy oswietlenie drogi (3
    > lampy, slupy stoja) i polozymu asfalt na calej dlugosci a kosztami obciazymi
    > Urzad Miasta inaczej przeslemy im fakture.

    A oni nasla na Was nadzor budowlany i ten kaze przywrocic do stanu poprzedniego
    te samowole budowlana :-) Skoro to teren miasta to tylko miasto moze cos
    z tym robic dalej. Mam identyczna sytuacje i coz - trzeba gnebic wladze
    pismami i nachodzeniem, najlepiej w roku wyborczym bo wtedy duzo potrafia
    obiecac (a trudno im sie potem z tego wycofac :) My gnebilismy gnebilismy
    i lada dzien bedzie ukonczony projekt drogi z oswietleniem i odwodnieniem i
    mamy nadzieje na przyszla wiosne realizacja :) Kasa jest zaklepana w
    budzecie na to :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-06-28 16:28:39
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

> [...]

    > Moje pytanie, czy UM ma prawo przejac ta droge w utrzymanie i np. utrzymywac
    >
    > ja przez remont, zalozenie oswietlenia itp.

    Ma prawo.

    > Jak nie, to wykonamy oswietlenie drogi (3
    >
    > lampy, slupy stoja) i polozymu asfalt na calej dlugosci a kosztami obciazymi
    >
    > Urzad Miasta inaczej przeslemy im fakture.

    Na jakiej podstawie zmusisz miasto do zapłaty FV za usługę na Twoim terenie? ;)

    Trzeba było szukać działki przy asfalcie...

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 4. Data: 2014-06-28 16:47:05
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:714ded0d-e3cb-4e3a-a5b3-eb2bbafdd57d@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

> [...]
    > i lada dzien bedzie ukonczony projekt drogi z oswietleniem i odwodnieniem
    > i mamy nadzieje na przyszla wiosne realizacja :) Kasa jest zaklepana w

    Ta zasada i mnie byla przypsisana. Gnebie urzad od ponad 10 lat i jak na
    razie kicha.
    Wlasnie w tym roku wyborczym ponowilem nasz wniosek i dostalismy ponownie
    kosza.
    Chyba tak jak sugerujesz musze teraz osobiscie gnebic wladze przez
    nachodzenie, jest jeszcze troche czasu do wyborow ;-)
    Ciezko to idzie, jak po grudzie.

  • 5. Data: 2014-06-28 16:58:59
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:94e0a0e7-55ac-4c4b-9185-0639e912b81e@googlegrou
    ps.com,
    *Marcin W.* <m...@w...org> typed:

    > Na jakiej podstawie zmusisz miasto do zapłaty FV za usługę na Twoim
    > terenie? ;)

    Placimy podatki jak kazdy inny obywatel tego kraju.
    Od ponad 15 lat (jak powstala droga) od miasta nic nie "dostalismy"

    > Trzeba było szukać działki przy asfalcie...

    Alez dzialka jest prawie przy glownej drodze E7, oddalona o ~150 mb od tej
    krajowki.

    Cos takiego:

    E7--------------------------------------------------
    ---E7
    50mb od E7 !
    !
    / !
    100mb / !
    nasza droga --> / ! <--droga
    / !
    /

  • 6. Data: 2014-06-28 18:27:27
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-06-27 18:14, Użytkownik_zyga pisze:
> [...]
    > zabudowania domow jednorodzinnych z zabudowaniami, kazda z nich
    > dostala swoj numer przypisany do glownej ulicy.

    Prawdopodobnie właściciele tych czterech nieruchomości zabudowanych są
    współwłaścicielami tej drogi a jeśli tak to dlaczego gmina ma utrzymywać
    waszą drogę z naszych podatków?
    Z podatków to gmina utrzymuje gminne drogi publiczne - "pogdybię" sobie
    dalej:
    był właściciel dużej nieruchomości i dokonał podziału na działki
    budowlane, zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego lub "decyzji
    o warunkach zabudowy". W trakcie tego podziału wydzielono drogę do
    obsługi tych czterech nieruchomości budowlanych umożliwiając im dostęp
    do drogi publicznej (warunek dokonania podziału) - tylko w przypadku
    gdyby ten "kawałek" waszej drogi był w ciągu drogi publicznej ale
    gminnej to gmina musi przejąć własność za odszkodowaniem - tak więc ta
    droga obsługuje tylko czterech właścicieli więc oni muszą ją utrzymać a
    podatki które płacicie jeśli "idą" na drogi to tylko drogi publiczne i
    to wszystkie (gminne, powiatowe, wojewódzkie i krajowe) ale nie wolno
    ich użyć na drogi prywatne a taką jest ta wasza.

    JanT.

  • 7. Data: 2014-06-28 21:20:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-06-28 16:58, Użytkownik_zyga pisze:

    > Placimy podatki jak kazdy inny obywatel tego kraju.

    Ile z tych podatków wpływa do gminy? A ile może kosztować wybudowanie
    oświetlenia i wylanie asfaltu? Jesteś pewien, że za życia spłacisz te
    inwestycje?

    > Od ponad 15 lat (jak powstala droga) od miasta nic nie "dostalismy"

    Jak to nie dostaliście? A poruszasz się po drogach gminnych? A
    korzystasz z komunikacji zbiorowej? Twoje dzieci chodzą do szkoły?
    Wystarczy tych Twoich podatków na to wszystko?

    > Alez dzialka jest prawie przy glownej drodze E7, oddalona o ~150 mb od tej
    > krajowki.

    Widziały gały co brały. Nie szukaj frajera. Kupiłeś działkę przy drodze
    prywatnej, a teraz szukasz jelenia (gmina), żeby ją przejął i wziął na
    siebie jej utrzymanie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2014-06-29 04:16:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 czerwca 2014 16:47:05 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga napisał:

    > Ta zasada i mnie byla przypsisana. Gnebie urzad od ponad 10 lat i jak na
    > razie kicha.

    Ja Cie chyba nie do konca zrozumialem bo napisales "droga jest na terenie
    miasta" - zrozumialem ze dzialka gdzie jest droga nalezy do miasta, a to sie
    chyba okazuje ze ta droga jest Wasza, a nie miasta :) Niestety zawalil ten
    co wydzielal dzialki - wtedy latwiej zmusic miasto do przejecia dzialki
    z przeznaczeniem na droge bo jest zacheta ze tylko pod tym warunkiem dokona
    sie podzial i miasto zyska kilka nowych domow i placacych podatki :)

    U nas tak bylo - w trakcie podzialu wlasciciel dal warunek ze miasto
    przejmuje dzialke z przeznaczeniem na droge. Miasto sie zgodzilo ale
    pod warunkiem, ze za darmo. I wlasciciel ja oddal, mimo ze byl stratny
    (bo droga ma 200m i jest 8m szeroka, w sumie 1600m2, czyli kawal terenu).
    Dzieki temu jednak duzo latwiej sprzedal podzielone dzialki, a i my mamy
    przez to duzo latwiej ze zmuszeniem miasta do zajecia sie ta droga.
    I miasto ja w zime odsnieza, od wiosny kosi pasy zieleni no i poniewaz
    jest jej wlascicielem to tylko ono moze zbudowac na niej oswietlenie
    i jakas nawierzchnie :)

    W Twoim przypadku, jezeli domy juz stoja, a dzialka drogowa nalezy do Was,
    widze nikle szanse na oddanie tego kawalka drogi miastu. Takich drog u nas
    w miescie jest pelno i niestety wlasciciele sami musza o nie dbac. Z drugiej
    strony jak potraficie sie wszyscy dogadac to mozecie ta droge zrobic sobie
    sami duzo szybciej niz zrobiloby miasto. Niestety wlasnym kosztem!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-06-30 17:14:30
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:0537aa9d-6e33-42b9-99f7-84de7aa5e818@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Ja Cie chyba nie do konca zrozumialem bo napisales "droga jest na terenie
    > miasta" - zrozumialem ze dzialka gdzie jest droga nalezy do miasta, a to
    > sie chyba okazuje ze ta droga jest Wasza, a nie miasta :)

    Tak, droga jest na naszym terenie, czyli nasza.
    Widze, że nie zmusi sie UM do przejecia.
    W takim ukladzie musimy dalej sie tak meczyc ;-(

  • 10. Data: 2014-06-30 21:50:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 czerwca 2014 17:14:30 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga
    napisał:

    > Tak, droga jest na naszym terenie, czyli nasza.
    > Widze, �e nie zmusi sie UM do przejecia.
    Bo niby jak i dlaczego UM miałby inwestowaćw wasz grunt?
    > W takim ukladzie musimy dalej sie tak meczyc ;-(
    Albo zrobić ta drogę;)
    Mam podobną sytuację tez ponad 100metrów prywatnej drogi którą gmina by chetnie
    przejeła aby skróić dojazd do działek gminnych. Ale póki co nie zamierzamy tej drogi
    sprzedawać/oddawać bo teraz mamy święty spokój(3 włascicieli)i nikt nam się nie kręci
    a jak byśmy oddali to ruch by się zobił na tej drodze.