  • 1. Data: 2014-06-24 19:31:43
    Temat: Kosiarka silnik dymi
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Kosiarka ma 1 rok i jest srednio uzywana, z silnikiem Briggs&Stratton
    6.75KM.
    Kosiarka byla zalana olejem (~0.6 l), ale przed koszeniem polecilem
    sprawdzic olej i ewentualnie dolac.
    A wiec sprawdzono i dolano caly litr oleju! - tacy madrzy sa w moim
    otoczeniu. W takim stanie kosila okolo 1 godz.. - tj silnik prawcowal ~1
    godz.
    Po przyjezdzie zauwazylem ze kosiarka strasznie dymi i z tlumnika olej
    cieknie. Sprawdzilem olej (cala miarka) i zaraz ulalem prawie litr oleju.
    Po ulaniu zostawilem stan na pomiedzy min i max. zapalilem kosiarke i dalej
    dymi ale juz dymem na czarno i ma bardzo glosny werkot. Co minuta to
    strasznie slabnie, wiec zgasilem i tak ja zostawilem. Musze oddac do naprawy
    silnik.

    Teraz mam pytanie, co moglo sie stac w silniku, że tak zeslabl i starsznie
    glosno pracuje.
    Czy poszly jakies uszczelniacze, zawory, pierscienie ...?
    Mam wrazenie, ze gdybym nie zgasil jej to by sama zgasla bo tak bardzo
    slabla.

  • 2. Data: 2014-06-24 20:01:53
    Temat: Re: Kosiarka silnik dymi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.06.2014 19:31, Użytkownik_zyga pisze:

> [...]
    > dymi ale juz dymem na czarno i ma bardzo glosny werkot. Co minuta to
    > strasznie slabnie, wiec zgasilem i tak ja zostawilem. Musze oddac do

    Uszczelki pewnie wydmuchało.

    Żona zawalczyła o zachowanie stereotypów? ;->

  • 3. Data: 2014-06-24 20:21:16
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:loceei$971$1@node2.news.atman.pl,
    *Andrzej Lawa* <a...@l...com> typed:

    > Uszczelki pewnie wydmuchało.

    Uszczelke pod glowica?
    Ale dlaczego jest słaba i glosno pracuje?

    > Żona zawalczyła o zachowanie stereotypów? ;->

    Ba, zawalczyla na całej lini ;-)

  • 4. Data: 2014-06-24 20:46:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.06.2014 20:21, Użytkownik_zyga pisze:

    > Uszczelke pod glowica?

    To jedna z opcji. Jeszcze może być ta od dekla pokrywy zaworów i parę
    innych - zależy od konstrukcji silnika.

    > Ale dlaczego jest słaba i glosno pracuje?

    No, jeśli puściła ta pod głowicą to nie ma sprężania i cała para idzie w
    gwizdek ten nowej szpary.

    > Ba, zawalczyla na całej lini ;-)

    Kiedyś mechanik opowiadał mi o jednej walczącej o stereotyp, która w
    samochodzie nalała po korek (ten w deklu rozrządu).

    Miała szczęście - rozrusznik nie miał siły tego ruszyć i mechanik tylko
    spuścił nadmiar oleju... no i oczywiście zainkasował ;)

  • 5. Data: 2014-06-24 20:55:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 20:21 Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Ba, zawalczyla na całej lini ;-)

    Eee, nie marudź i tak masz szczęście, że Szanowna Małżonka przy okazji nie
    wpadła na pomysł "dolewki" oleju w samochodzie...

    http://9gag.com/gag/axNLNw1

    TG

  • 6. Data: 2014-06-24 21:07:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    To jest bardzo dużo jak na mały silnik.
    Olej wypełniał prawie całą przestrzeń korbową a to spowodowało duże
    pulsacje ciśnienia w karterze a przez to zniszczenie uszczelniaczy
    zaworów lub popychaczy i ew. rozszczelnienie silnika,
    Podejrzewam też zapieczenie pierścieni tłokowych i utratę kompresji.

  • 7. Data: 2014-06-25 16:46:09
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:loci8f$ivn$1@pippin.nask.net.pl,
    *t-1* <t...@t...pl> typed:
> [...]
    > zaworów lub popychaczy i ew. rozszczelnienie silnika,
    > Podejrzewam też zapieczenie pierścieni tłokowych i utratę kompresji.

    Nie zagladalem do silnika, natomiast oczyscilem gaznik z oleju, filtr
    powietrza (byl bardzo zalany olejem) itd..
    Po tych zabiegach odpalilem kosiatke i ozyla, nabrala mocy i pracuje tak jak
    poprzednio czyli b. dobrze.
    Dziekuje za pomoc.