  • Data: 2018-02-11 11:46:29
    Temat: Re: OGRZEWANIA NA PODCZERWIEŃ
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Generalnie masz racje. Troche mozna by sie czepic strat kominowych ale to jeden z
    czynnikow i nie wywraca tego co napisales na lewa strone. Opowiesci dziwnej tresci o
    cudownych promiennikach nie ma potwierdzenia w praktyce. Teraz dla kazdego budynku
    istnieje wymog sporzadzenia dokumentu okreslajacego zapotrzebowanie na cieplo. I nie
    slyszalem zeby dla promiennikow w takim dokumencie okreslano ze jest o polowe
    mniejsze. Spotkalem sie z durnym porowaniem promiennikow do Slonca. Fakt ze obydwa te
    zrodla ciepla grzeja przez promieniowanie. Jest jednak jeden myk. Natezenie
    promieniowania jest w kwadracie odwrotnie proporcjonalne do odleglosci. Dwa razy
    dalej cztery razy slabsze. Da sie policzyc ile bedzie slabsze jak od Slonca odsunac
    sie o metr. Ale dopiero odsuniecie sie o kilka tysiecy kilometrow da sie zmierzyc. W
    przypadku promiennika zmiana odleglosci liczona w centymetrach jest mierzalna i
    odczuwalna. W praktyce grzanie promiennikiem wyglada tak ze jak promieniuje od gory
    to w odleglosci pol metra wlosy zaczynaja sie skrecac a w nogi zimno. I zeby skaly
    sraly nikt tego nie zmieni bo bezposrednio wynika to z ziemskiej fizyki i matematyki.
    Co prawda istnieje metoda grzania promieniowaniem przezroczystych materialow. Przede
    wszystkim tworzyw sztucznych. Ale w niej wykorzystuje sie zjawisko rezonansu. Dlugosc
    fali dobiera sie do czestotliwosci drgan wlasnych czasteczek tworzywa. Tylko ze nie
    da sie w ten sposob grzac czlowieka. Mikrofalami takimi jak w kuchence mikrofalowej
    tez sie nie da pomimo ze czlowiek zawiera duzo wody bo obowiazuje prawo ze moc jest
    odwrotnie proporcjonalna do odleglosci i ze jest to funkcja kwadratowa.

    A Ty jak zwykle uskuteczniasz te swoje teorie, które mają się nijak do
    rzeczywistości.

    Kiedyś pracowałem w pracowniach napraw elektroniki i laboratoriach.
    Zanim przeniesiono nas do nowo wyremontowanych pomieszczeń, pracowaliśmy
    w pomieszczeniach gdzie były duże, stare, drewniane okna, a pomiędzy
    ościeżnicą i skrzydłem szczeliny takie, że można było palce włożyć. Zimą
    utykało się te szczeliny szmatami lub wpuszczało się tam piankę
    poliuretanową. Pomimo utykania okiem i tak wewnątrz temperatura
    potrafiła spadać nawet do 10'C, kiedy na zewnątrz były mrozy rzędu -20'C.

    Oczywiście było tam centralne ogrzewanie i fawiry, ale nie dawały rady
    ogrzać pomieszczeń. Nawet po kilka dodatkowo włączonych farelek nie było
    w stanie ogrzać pomieszczeń, a ich ilość była ograniczona
    zabezpieczeniami elektrycznymi. Dopiero jak kupiłem tanie promienniki
    podczerwieni o mocy ok. 2kW (z 3 zakresami regulacji mocy), skończyły
    się problemy. To były promienniki kwarcowe, prawie takie same jak ten
    https://www.klimatop.pl/files/kwarcowy-promiennik-po
    dczerwieni-Dimplex-BS1801S-podswietlenie.jpg?t=15183
    41861370
    dało się przetrzymać mrozy. Jeden z nich umieszczony wysoko pod sufitem,
    a drugi umieszczony pod stołami tak, aby grzał nogi. Pomimo, że łączna
    moc promienników była mniejsza od mocy wcześniej podłączanych farelek to
    dawały one dużo większy komfort cieplny. Co ciekawsze komfort cieplny
    uzyskiwało się prawie od razu po załączeniu. Każdy kto wszedł do naszego
    pomieszczenia dziwił się, że u nas jest tak ciepło. Wcześniej bywało, że
    trzeba było się ciepło ubrać i pracować w kurtce lub w polarze, nie
    wspominając już o ciepłych kalesonach i grubych skarpetach.

    W nowych pomieszczeniach poza nowymi, plastikowymi oknami były także
    nowe grzejniki płytowe, które zapewniały komfort cieplny poprzez większy
    udział promieniowania termicznego. Tutaj nawet w największe mrozy
    pracowało się komfortowo w koszulce z krótkim rękawem.