    From: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OSB na ścianępomiędzygarażem i domem
    Date: Thu, 7 May 2009 12:16:14 +0200

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w
    > Natomiast poddaje pod rozwage ew. montaz tych plyt na wczesniej pionowo
    > zainstalowanych drewnianych beleczkach lub waskich deskach, szczegolnie na
    > laczeniach tych plyt. Takie przykrecanie plyt przez zapewne gruba warstwe
    > styropianu cos mi sie nie widzi.
    > Te belko-slupki w rozstawie co pol szerokosci plyty (zapewne bedziesz je
    > stawial pionowo) po pierwsze zapewnia rownosc powierzchni plyt bez
    > schodkow na
    > laczeniach a po drugie znaczaco wzmocnia konstrukcje. Problem tylko z
    > oszczednoscia powierzchni zatem proponuje te slupki niejako wtopic, czyli
> [...]

    Słuszna uwaga, tyle że planuję dać płytę łączoną na pióro/wpust. Gdybym nie
    miał ocieplenia zrobiłbym tak jak sugerujesz. Chociaż płyta również będzie
    stać na podłodze, tyle że będzie kręcona przez styro 5cm do ściany. Styro
    jest wystarczająco twarde, by to utrzymać.

    Ale że drewna mam sporo jak już przytargam płytę to zobaczę jak bedzie
    zachowywać się na ścianie i być może wytnę paski w ociepleniu i przykręcę
    belki :)

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.