  • 401. Data: 2016-02-09 10:50:18
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: masti <g...@t...hell>

    niebieski wrote:

    > Z fusów sobie powróż, albo zapytaj Balcerowicza.

    i tyle z twojego "programu"

    [ciach bełkot]
    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 402. Data: 2016-02-09 12:56:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 20:41, Budyń pisze:

    > zyjesz w kraju w którym sie goni króliczka a nie łapie go. Koryto miedzy innymi na
    tym polega.
    > A juz tak nawiasem mówiąc uważam ze sfera publiczna powinna zamawiac progrmamy
    razem z kodami żródłowymi i prawami autorskimi majątkowymi do nich.

    Wybacz, ale jak czytam Twoje wypowiedzi to mnie ogarnia wielki śmiech :)

    W Polsce praktycznie każdy obywatel może być objęty bezpłatną opieką
    zdrowotną i to niezależnie czy pracuje czy nie.
    Dróg do uzyskania takich świadczeń jest kilka.
    - Można się ubezpieczyć z tytułu prowadzonej własnej działalności.
    - Można być ubezpieczonym poprzez zakład pracy, w którym się pracuje.
    - Można też być dopisanym do któregoś z ww ubezpieczeń jeżeli się
    zamieszkuje pod wspólnym dachem z osobą ubezpieczoną.
    - Można też się zgłosić do Urzędu Pracy.
    Ponadto dzieci i młodzież do 18 roku życia oraz młodzież ucząca się do
    26 roku życia są ubezpieczone.
    Czyli jeżeli komuś zależy to każdy polski obywatel może być objęty
    bezpłatnym leczeniem. Nie są ubezpieczeni tylko ci, którzy o to nie
    dbają i nie chce im się za tym chodzić. Zazwyczaj są to bezdomni,
    których i tak leczą, jeżeli zachodzi taka potrzeba, a później ścigają o
    zapłatę, po czym sprawa zostaje umarzana, bo i tak nie mają z czego
    ściągnąć należności. Ale w Polsce zamiast objąć ubezpieczeniem
    wszystkich obywateli to wprowadzono jakiś popierdolony system "EWIEŚ",
    którego koszt utrzymania jest o wiele wyższy niż koszt związany z
    leczeniem osób bez prawa do darmowej opieki medycznej. Po co wprowadzono
    taki popierdolony system? Ano po to, żeby obsadzić swoich przydupasów,
    kolesiów i pociotków na intratnych posadach jako pierdzistołki, a przy
    okazji zrobić niezły szwindel z gówno wartym systemem komputerowym za
    ogromną kasę.
    Gdyby objęto bezpłatną opieką wszystkich obywateli to nie dość, że nie
    potrzebne byłyby kolejne "pierdzistołki" systemu "EWIEŚ" to jeszcze
    uproszczono by całą "buchalterię" w ZOZ-ach.

    Podobnie byłoby z prowadzaniem systemu weryfikacji dzieci. Piszesz, że
    pani "odptaszkowałaby ...". Kuśwa, która pani, co by odptaszkowywała i
    gdzie. Dołożono by pracy którejś z obecnych jaśnie pań urzędniczek to
    okazałoby się, że nie daje sama rady i trzeba zatrudnić kolejną jaśnie
    panią urzędniczkę czy dwie do odptaszkowywania.
    Poza tym ktoś by musiał weryfikować te wszystkie dane. Kolejny sztab
    nierobów zajmowałby się odptaszkowywaniem, wprowadzaniem do systemu,
    analizą, pisaniem pism urzędowych, tworzeniem coraz bardziej
    popierdolonych w obsłudze programów komputerowych, utrzymywaniem
    serwerów baz danych, nadzorem nad ochroną danych osobowych, nadzorem nad
    dostępem, nadzorem nad ustawami i rozporządzeniami dotyczącymi
    odptaszkowywania itd.
    Uwierz mi, że o wiele taniej byłoby dać kasę na każdego dzieciaka bez
    wyjątku.

    P.S.
    A propos oddawania kodu źródłowego to jest to mało realne, ponieważ
    istnieje coś takiego jak "prawo autorskie".
    Zatem osoba, która zakupuje oprogramowanie nie może sobie dowolnie
    dysponować kodem źródłowym i np. przekazać je osobie czy podmiotowi
    trzeciemu bez zgody autora.
    Poza tym prawa autorskie są niezbywalne. Nie ma możliwości sprzedać czy
    odstąpić praw autorskich. Autor zawsze będzie autorem. Można tylko zbyć
    prawo do użytkowania.

  • 403. Data: 2016-02-09 12:56:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 16:13, Budyń pisze:
> [...]
    tak samo - dzieki mnie będziecie mieli extra 2kzł miesiecznie (bo nie zbierze)

    > alez mnie niektóre, wiekszosc nawet, jego tezy bardzo sie podobają tylko nie widze
    metod realizacji.

    No chyba jesteś wyjątkiem, bo wśród moich znajomych, którzy popierają
    PIS uważają, że Korwin to kretyn i dlatego nie mają zamiaru czytać ani
    słuchać Korwina. Przy tym przeinaczają jego wypowiedzi, wyrywkowo gdzieś
    zasłyszane, najczęściej na zasadzie "jeden moherowy berecik drugiemu
    moherowemu berecikowi ..., ale żaden nie słuchał, bo byłby to śmiertelny
    grzech" :)

    > Tam na ich stronie opisu transformacji z modelu dziejszego do korwinowskiego nie
    ma. Prosze was uprzejmie o link do takiego opisu, moze byc wykladu na youtubie czy
    cokolwiek.
    > Jedyną szansą byłaby wojna bo jednorazowo całosc prawa i zobowiązan mozna skasowac.
    >
    > Ale sa tam takie kwiatki:
    > 8.1.2. Obowiązek edukacji należy znieść. W praktyce obowiązek ten skutkuje
    promowaniem do kolejnych klas nawet najgorszych uczniów, co przekłada się na
    systematyczny spadek poziomu nauczania.

    > To sie nazywa wylac dziecko z kapielą. Zamiast umozliwic wyrzucenia ze szkoly
    pojedynczego ucznia on proponuje rozwalic caly system, któy w koncu w prosty sposób
    mozna uzdrowic.

    ROTFL, ale dokładnie mówisz to samo :)
    Aby można było wyrzucić ucznia ze szkoły to nauczanie musi być
    nieobowiązkowe.
    Obecnie jest przymus nauczania, a rodzicom, którzy nie posyłają dziecka
    do szkoły grożą sankcje karne. Nie ma też możliwości wyrzucenia ucznia
    ze szkoły, do póki jest obowiązek.

  • 404. Data: 2016-02-09 12:57:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 20:17, Maciek pisze:

    > Bzdura. Żeby rodzina mogła sobie pozwolić na więcej dzieci, to
    > przynajmniej jedna osoba musi się poświęcić ich wychowywaniu. Przyjmując
    > nawet wychowawczy "program minimum", to do tych żłobków, przedszkoli,
    > szkół ktoś te dzieci musi odprowadzić/przyprowadzić (często-gęsto na
    > różne godziny), nakarmić, oprać, pomóc odrobić lekcje itp itd. Jak
    > bardzo chciałbyś "ustabilizować" rynek pracy, by tego typu rodzic
    > pracował sobie radośnie, będąc jednocześnie ograniczonym w w/w sposób
    > przez np. 10-15 lat? A może wszystkich takich delikwentów zatrudnić w
    > administracji? :->

    Chodzi o to, żeby móc zaprowadzić dziecko kilka domów dalej, gdzie
    znajduje się mini żłobek lub mini przedszkole.
    To tak jak opiekunka do dziecka w domu, ale opiekująca się grupą
    kilku-kilkunastu dzieci u siebie lub w domu wielodzietnym.
    Na dzień dzisiejszy przeszkodą dla opiekunek są kwestie prawne, a dla
    matek koszty.
    Gdyby państwo wsparło taki rodzaj opieki to jest wiele korzyści dla
    wszystkich. Po pierwsze matki mogłyby normalnie pracować i zarabiać i
    myśleć o kolejnych dzieciach. Opiekunki mogłyby zarabiać opieką, a przy
    okazji też zajmować się swoimi dziećmi. Dzięki temu zmniejszałoby się
    bezrobocie.
    Dzieci, zwłaszcza te "jedynacze" miałyby normalny kontakt z innymi
    dziećmi, czyli uczyłyby się życia w społeczności.

    > Super. Masz dzieci? Chciałbyś, żeby korzystały w obecnych czasach z
    > zajęć rekreacyjnych tworzonych na wzór kolonii z PRL'u?

    Tak i wysyłałem na takie kolonie w Polsce i za granicą. Z resztą z
    pełnym zadowoleniem dziecka.

    > Zakładam, że nie
    > miałbyś pretensji, jeśli akurat Twoje zeszłoby nagle w związku z
    > zatruciem kiełbaską, leżącą ostatni miesiąc w tirze na pełnym słońcu, a
    > którą jakaś sprytna firma sprzedała pani bez HACCP, specjalnie dla
    > kolonistów :->

    W dzieciństwie uczestniczyłem przez szereg lat w takich koloniach i
    bardzo miło wspominam spędzony tam czas, choć była jedyna rzecz, którą
    niezbyt mile wspominam to poobiednie leżakowanie :)
    O HACAPACH nikt wtedy nie słyszał i jakoś nie znam przypadku zatruć, a
    co dopiero śmierci na skutek zatrucia.
    Ludziom w dzisiejszych czasach to już całkiem się we łbach
    poprzewracało. Obecnie do wędlin dodawane jest tyle konserwantów, że
    żadne paskudztwo nie ma szansy się rozmnożyć w takim żarciu. Poza tym
    HACCP działa w zakładach produkcyjnych i biada temu, kto zrobiłby taki
    przekręt jak opisujesz.
    Wystarczy, że kupujesz i masz paragon czy FV. Jakiż problem jest zrównać
    z ziemią zakład, który truje dzieci?

  • 405. Data: 2016-02-09 13:01:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 20:37, Budyń pisze:

    > naprawiłbym system edukacji (poza szkolnictwem wyzszym) w 3 miesiące bez zadnych
    dodatkowych pieniędzy :)
    > Ryzyko uwalenia sie isnieje :)
    >

    > b.

    ROTFL
    Piszesz jak rasowy PIS-owiec.
    Przed wyborami Szydło także obiecywało, że wiedzą skąd wziąć pieniądze z
    tego co już jest. Jak się okazało wprowadzają kolejne podatki od
    podatków i popierdolone zasady ich ściągania, które mógł wymyślić tylko
    jakiś szaleniec (np. wyższe opodatkowanie w niedziele i święta).

  • 406. Data: 2016-02-09 13:12:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > Poza tym prawa autorskie są niezbywalne. Nie ma możliwości sprzedać czy
    > odstąpić praw autorskich. Autor zawsze będzie autorem. Można tylko zbyć

    mylisz prawo autorskie osobowe z majątkowym. To pierwsze jest, w Polsce,
    niezbywalne bo nikt nie moze się nazwać autore twojego utworu. To drugie
    jest jak najbardziej zbywalne a nawet często, z definicji, nie
    przysługuje fiuzycznemu autorowi jeśli utwór tworzysz na zlecenie albo w
    ramach stosunku pracy.

    Oprogramowanie natomiast podlega prawom licencyjnym które nie są tożsame
    z prawami wynikającymi z prawa autorskiego

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 407. Data: 2016-02-09 15:53:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 9 lutego 2016 12:56:10 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Podobnie byłoby z prowadzaniem systemu weryfikacji dzieci. Piszesz, że
    > pani "odptaszkowałaby ...". Kuśwa, która pani, co by odptaszkowywała i
    > gdzie.

    pani chcąca wziac udzial w programie 500+ zaznaczylaby w odpowiedniej rubryce
    odpowiednią opcję. Z pouczeniem o odpowiedzialnosci karnej za skladnie falszywych
    informacji.
    Koniec komplikacji.
    Kontrola urzednicza wyrywkowa + raporty z systemu informatycznego.

    Dołożono by pracy którejś z obecnych jaśnie pań urzędniczek to
    > okazałoby się, że nie daje sama rady i trzeba zatrudnić kolejną jaśnie
    > panią urzędniczkę czy dwie do odptaszkowywania.

    macie wlasne wizje urzedokracji i dla was kazda absolutnie kazda czynnosc to przyrost
    administracji - poparte tylko wiarą.

> [...]
    > serwerów baz danych, nadzorem nad ochroną danych osobowych, nadzorem nad
    > dostępem, nadzorem nad ustawami i rozporządzeniami dotyczącymi

    wizjaaaaaa staaaaszliwego urzedasa

    > Uwierz mi, że o wiele taniej byłoby dać kasę na każdego dzieciaka bez
    > wyjątku.

    do której potrzebujesz mniej wiecej tyle samo urzedasów

> [...]
    > Poza tym prawa autorskie są niezbywalne. Nie ma możliwości sprzedać czy
    > odstąpić praw autorskich. Autor zawsze będzie autorem. Można tylko zbyć

    poczytaj se. Ja gdy oddaje projekt oddaje go z prawami autorskimi (majatkowymi), mogą
    sobie z moim projektem zrobic co zechcą bez zadnych ograniczen

    b.

  • 408. Data: 2016-02-09 16:12:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 9 lutego 2016 12:57:18 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > No chyba jesteś wyjątkiem, bo wśród moich znajomych, którzy popierają
    > PIS uważają, że Korwin to kretyn i dlatego nie mają zamiaru czytać ani

    z punktu widzenia metodologii zdobywania poparcia to rzeczywiscie kretyn. Gdy tylko
    mu nieco sondaze urosną to rzuca jakim haslem typu inwalidzi czy hitler. Efekty sa
    znane.

> [...]
    mozna uzdrowic.

    > ROTFL, ale dokładnie mówisz to samo :)
    > Aby można było wyrzucić ucznia ze szkoły to nauczanie musi być

    no ale to nieprawda. Wyrzucenie ze szkoly to nie rezygnacja z nauczania. Tylko inna
    szkola, byc moze jakas dla dekli i tyle.

    > Obecnie jest przymus nauczania, a rodzicom, którzy nie posyłają dziecka
    > do szkoły grożą sankcje karne. Nie ma też możliwości wyrzucenia ucznia
    > ze szkoły, do póki jest obowiązek.

    relegacja ze szkoly jest obecnie mozliwa i zresztą ujeta w prawie.
    Zamiast wzmocnic czy skorzystac z istniejacych rozwiazan dotyczacych promila uczniow
    propnujecie szkodliwe rozwiazanie dla wszystkich, chyba tylko po to aby wywołac wasze
    standardowe "pol roku burdelu".

    b.

  • 409. Data: 2016-02-09 16:17:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 9 lutego 2016 13:15:53 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > Oprogramowanie natomiast podlega prawom licencyjnym które nie są tożsame
    > z prawami wynikającymi z prawa autorskiego

    ale instytucja organizująca przetarg moze sobie wpisac ze bierze kod, robi z nim co
    chce itd.
    Moze i cena bedzie inna (niekoniecznie) ale nikt nikogo nie zmusza do wziecia udzialu
    w przetargu.

    b.

  • 410. Data: 2016-02-09 16:40:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    chce itd.
    > Moze i cena bedzie inna (niekoniecznie) ale nikt nikogo nie zmusza do wziecia

    oczywiście. Ale to nie wynika z prawa autorskiego

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?