  • Data: 2011-01-03 12:14:59
    Temat: Re: Obliczanie kosztów czynszu
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Zastanawiam się teraz jak to działa? Czy taka różnica w cenie bierze się z
    >tego, że:
    >- czynsz liczony jest za większą niż 1 liczbę osób,
    >- obecni mieszkańcy są rozrzutni i stąd wysokie opłaty (CO, woda)
    >- fundusz remontowy jest drogi (nie mam pojęcia ile to może wynosić?)
    >- cokolwiek innego o czym nie wiem ;]

    Wszystko zalezy, czy to jest wpolnota mieszkaniowa czy moze spoldzielnia.
    Podam Ci na przykladzie mojej krewnej, ktora mieszka w mieszkaniu 50m.kw.
    we wpolnocie mieszkaniowej.

    Czynsz to obecnie 230zl (wiem, bo place jej rachunki) W tym czynszu jest:
    - oplata dla administratora (czyli jego wynagrodzenie liczone od metra kw)
    - CO- ryczaltowe, stawka ustalana raz do roku, raz w roku doplaty lub zwroty
    - wywoz smieci (na 1 osobe)
    - biezace zuzycie wody
    - oplata za prad wspolny (np. klatka schodowa)
    - fundusz remontowy - cena ustalana na zebraniach mieszkancow raz do roku

    Do tego dochodzi osobno gaz, prad i telefon, ale to jakby jest poza
    tematem.

    Czynsz zwieksza sie gdy:
    - zuzyje sie wiecej wody
    - domelduja sie kolejne osoby
    - wspolnota mieszkaniowa podejmie w drodze uchwaly podwyzszenie wynagrodzenia
    dla zarzadcy, skladek na fundusz itp.

    Tak wiec jak mozna wywnioskowac z powyzszego, czynsze moga znaczaco sie roznic
    w kazdym z przypadkow i tak naprawde sam nie zgadniesz, co akurat na to wplywa