  • Data: 2012-02-19 09:06:14
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lut, 09:42, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Dla mnie logiczniejsze byłoby - co już pisałem - gdyby chodnik był
    > odśnieżany w całości przez jeden podmiot - byłoby dużo taniej, nawet
    > gdyby każdy z właścicieli przyległych posesji miał te kilkadziesiąt
    > złociszy rocznie za to zapłacić, a chodnik byłby do użytku w całości,
    > nie jak jest teraz - idziesz po szachownicy.

    Szczerze wątpię, czy byłoby to tańsze, bo wtedy zaczęłyby się
    przetargi, kombinacje i cała machina urzędnicza. Natomiast na pewno
    takie odśnieżanie byłoby mniej skuteczne. Problem z odśnieżaniem
    polega na tym, że to praca, którą wykonuje się rzadko, ale
    intensywnie. Więc jeśli w gminie robiłaby to jedna firma, to albo
    byłaby bardzo droga (bo utrzymywałaby w gotowości sprzęt i ludzi),
    albo kompletnie niewydolna - czyli pierwszy chodnik byłby odśnieżony
    rano, a ostatni może wieczorem. I ludzie klęliby, że muszą po pas w
    śniegu brodzić, choć zapłacili te kilkadziesiąt złociszy. Właśnie
    dlatego w Polsce i wielu innych krajach ta sprawa jest pozostawiona
    samym mieszkańcom - i bardzo słusznie, bo człowiek zawsze zrobi lepiej
    i taniej to, co mógłby zrobić za niego urząd. Natomiast zawsze można
    przecież dogadać się z sąsiadami i wynająć firmę albo podzielić się
    jakoś tą pracą
    Piotr