  • Data: 2019-10-09 15:46:07
    Temat: Re: Oceplenie nasypowe
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9.10.2019 o 14:39, Baczek pisze:

    > Ja jeszcze starej daty jestem, z czasów jak "z pod" było poprawne ;)
    > Ale o co chodzi z tą fauną, to nie wiem.

    Stary, ale jary zatem, gdyż forma "z pod" obowiązywała do 1936
    roku. A co do fauny - myszy i inne szczury uwielbiają takie
    ekologiczne zasypki. Nocowaliśmy (z żoną) kiedyś na Dolnym
    Śląsku w stuletnim , poniemieckim domu pod Jelenią Górą.
    W nocy żonę obudziły (a żona mnie) jakieś dziwne dźwięki
    dochodzące z góry, a nad nami był tylko ogromny strych.
    Rano gospodarz objaśnił nas, że to myszy harcują w zasypce
    nad sufitem, którą Niemiec sporządził z sieczki. Gdy to
    żona usłyszała, o kolejnym noclegu nie było już mowy, gdyż
    gospodarz podchodził do sprawy filozoficznie: "myszy też
    chcą żyć". Ponoć nie wchodziły na pokoje, gdyż tam szwendało
    się dwóch urodzonych morderców na czterech łapach.